| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność... |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | szeryf   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM   97'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2010
 Posty: 3
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2010, 17:46   Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność... |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, niedawno nabyłem Carisme 97' 1.8 KAT 16v, 116KM, przebieg 216 tyś.km. 
 Moje problemy.
 
 1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie. Wyciągnąłem układ (panel) i na stronie rewers są 2 czarne kwadraciki dziwnie połączone substancją coś jak silikon, wątpię by to było fabrycznie. Może to mieć wpływ na problem? Napięcie na akumulatorze jest poprawne.
 
 2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu. NIE UŻYWAMY WULGARYZMÓW NA TYM FORUM
 
 3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś?
 
 4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje. Jaki olej do wspomagania polecacie?
 
 5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza?
 
 6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować?
 
 Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 17-01-2010, 19:52, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2010, 18:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. wymienić cały układ taka naprawa to "druciarstwo" 
 2. prawdopodobnie siłowniki centralnego do wymiany
 
 3. tego auta nie zalewa się minerałem w ostateczności półsyntetyk jeżeli masz zalane półsyntetykiem i nie bierze oleju nawet warto przejść ponownie na pełen syntetyk
 
 5. norma to stuki dochodzące z zawieszenia jeżeli deska skrzypi prawdopodobnie ktoś tam manipulował. trzeba rozebrać i jeszcze raz złożyć pomiędzy plastiki można przykleić taśmę piankową dwustronną 3M
 
 6. Może pasować od volvo s40 dużo części pasuje z tego samochodu
 
 
 Japaneze Marek Malik Pabianice telefon: (042) 215 44 02 GSM: 602 224 584 GG: 1027199
 
 poszukaj po złomach ostatnio dużo złomów przyjeżdża na demontaż do polski z Anglii wiele części pasuje można naprawdę tanio coś wygrzebać oprócz tego na angielskim ebay-u jest dużo ogłoszeń z częściami z demontażu
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez rasiak1980 17-01-2010, 18:17, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kielurkk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 17 Cze 2007
 Posty: 1050
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2010, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie. | 
 wymontuj panele te które nie działają i albo wystarczy wyczyścić styki na płytkach drukowanych bo zaśniedziały albo podkleić gumki przewodzące na klawiszach sterujących tak jak robi się to w pilotach np do TV (koszt gumek z silikonem do klejenia ok 10 zł w sklepach elektronicznych)
 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu. | 
 pewnie cos nie łączy na stykach. Sprawdź przekaźnik sterujący nad lewym kolanem kierowcy pod osłoną, wyłącznik (rygiel) na panelu środkowym obok ręcznego ewentualnie połączenia siłowników w drzwiach
 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś? | 
 możesz ale po co? cieknie Ci z silnika? jeśli nie to nie zalewaj gęstszym olejem jakim jest minerał. poza tym przyjaźniejszy dla silnika jest półsyntetyk niż minerał
 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje. | 
 może lewy cylinderek hamulcowy jest lekko zapieczony i ma większe opory toczenia, możesz to sprawdzić podnosząc auto i kręcąc kołami porównując jednocześnie jaki opór mają lub rozebrać cylinderki i przeczyścić
 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | Jaki olej do wspomagania polecacie? | 
 Dexron II lub III lub jakiś zbliżony parametrami np ELF MATIC G3
 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza? | 
 to wszystko zależy od wibracji u mnie to przeważnie delikatnie skrzypi na kostce brukowej (tej poniemieckiej
  ) lub na zimnym silniku na wolnych obrotach (diesel  ) 
  	  | szeryf napisał/a: |  	  | 6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować? | 
 a to prędkościomierz masz na linkę?????????
  u mnie jest electric |  
				| _________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
 
 TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
 
 SHEAKESBEER
 
 Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
   
 
  Piszę poprawnie po polsku. 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2010, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | linka bedzie tylko z cari, w volvo sporadycznie wystepowal licznik na linke, aczkolwiek jesli trafisz to powinna pasowac o ile koncowka przy liczniku jest taka sama, o skrzynie bym sie nie martwil - jesli juz z volvo to musisz szukac linki z auta z podciaganym wstecznym jak w cari 
 na reszte problemow koledzy odpowiedzili
 Witam na forum
   |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-01-2010, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Minerałem zakatujesz silnik. Cieknie, to napraw. Mam tą samą Carismę, 225kkm przelotu i wlewam syntetyk. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | szeryf   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM   97'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2010
 Posty: 3
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Panowie za porady. Musze jechac wymienic tego CASTROLA, taki mi wcisnęli na stacji kontroli pojazdów. jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie? |  
				| _________________ Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kris80   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 11 Sie 2007
 Posty: 727
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Castrol nie jest zły,ale półsyntetyk 10W40. Możesz wziąć też Mobil, wielu z nas na takim też jeżdzi. Ja obecnie zalałem Valvoline 10W40 i jest ok. Na rynku jest bardzo wiele marek, chodzi głównie o to żebyś zalał półsyntetyk, a nie mineralny tak jak ci polecił ktos w sklepie. |  
				| _________________ Tylko Mitsu
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 13:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak chcesz to mozesz nawet gm kupic byleby 10w-40 |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2010, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szeryf napisał/a: |  	  | jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie? | 
 Marka jest mniej wazna niz lepkosc. Osobiscie jesli bym polecal to chyba jakiegos mobila. Podobno zostawiaja mniej szlamu w silniku niz Castrol, ale ile w tym prawdy...?
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adaśko   Mitsumaniak
 
 Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Posty: 590
 Skąd: bielsk podlaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2010, 12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja od ponad 4 lata jezdzilem swoja stara cari an elfie 10w-40 a w obecnej jezdze na elfie pełensyntetyk 5w-30 a przebieg to 200000km |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |