Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność...
Autor Wiadomość
szeryf 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-01-2010, 17:46   Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność...

Witam, niedawno nabyłem Carisme 97' 1.8 KAT 16v, 116KM, przebieg 216 tyś.km.

Moje problemy.

1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie. Wyciągnąłem układ (panel) i na stronie rewers są 2 czarne kwadraciki dziwnie połączone substancją coś jak silikon, wątpię by to było fabrycznie. Może to mieć wpływ na problem? Napięcie na akumulatorze jest poprawne.

2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu. NIE UŻYWAMY WULGARYZMÓW NA TYM FORUM

3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś?

4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje. Jaki olej do wspomagania polecacie?

5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza?

6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować?

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.
_________________
Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 17-01-2010, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-01-2010, 18:09   

1. wymienić cały układ taka naprawa to "druciarstwo"

2. prawdopodobnie siłowniki centralnego do wymiany

3. tego auta nie zalewa się minerałem w ostateczności półsyntetyk jeżeli masz zalane półsyntetykiem i nie bierze oleju nawet warto przejść ponownie na pełen syntetyk

5. norma to stuki dochodzące z zawieszenia jeżeli deska skrzypi prawdopodobnie ktoś tam manipulował. trzeba rozebrać i jeszcze raz złożyć pomiędzy plastiki można przykleić taśmę piankową dwustronną 3M

6. Może pasować od volvo s40 dużo części pasuje z tego samochodu


Japaneze Marek Malik Pabianice telefon: (042) 215 44 02 GSM: 602 224 584 GG: 1027199

poszukaj po złomach ostatnio dużo złomów przyjeżdża na demontaż do polski z Anglii wiele części pasuje można naprawdę tanio coś wygrzebać oprócz tego na angielskim ebay-u jest dużo ogłoszeń z częściami z demontażu
Ostatnio zmieniony przez rasiak1980 17-01-2010, 18:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 17-01-2010, 18:10   

szeryf napisał/a:
1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie.

wymontuj panele te które nie działają i albo wystarczy wyczyścić styki na płytkach drukowanych bo zaśniedziały albo podkleić gumki przewodzące na klawiszach sterujących tak jak robi się to w pilotach np do TV (koszt gumek z silikonem do klejenia ok 10 zł w sklepach elektronicznych)
szeryf napisał/a:
2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu.

pewnie cos nie łączy na stykach. Sprawdź przekaźnik sterujący nad lewym kolanem kierowcy pod osłoną, wyłącznik (rygiel) na panelu środkowym obok ręcznego ewentualnie połączenia siłowników w drzwiach
szeryf napisał/a:
3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś?

możesz ale po co? cieknie Ci z silnika? jeśli nie to nie zalewaj gęstszym olejem jakim jest minerał. poza tym przyjaźniejszy dla silnika jest półsyntetyk niż minerał
szeryf napisał/a:
4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje.

może lewy cylinderek hamulcowy jest lekko zapieczony i ma większe opory toczenia, możesz to sprawdzić podnosząc auto i kręcąc kołami porównując jednocześnie jaki opór mają lub rozebrać cylinderki i przeczyścić
szeryf napisał/a:
Jaki olej do wspomagania polecacie?

Dexron II lub III lub jakiś zbliżony parametrami np ELF MATIC G3
szeryf napisał/a:
5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza?

to wszystko zależy od wibracji u mnie to przeważnie delikatnie skrzypi na kostce brukowej (tej poniemieckiej :D ) lub na zimnym silniku na wolnych obrotach (diesel :) )
szeryf napisał/a:
6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować?

a to prędkościomierz masz na linkę????????? :shock: u mnie jest electric
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 17-01-2010, 18:34   

linka bedzie tylko z cari, w volvo sporadycznie wystepowal licznik na linke, aczkolwiek jesli trafisz to powinna pasowac o ile koncowka przy liczniku jest taka sama, o skrzynie bym sie nie martwil - jesli juz z volvo to musisz szukac linki z auta z podciaganym wstecznym jak w cari

na reszte problemow koledzy odpowiedzili
Witam na forum :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2010, 22:27   

Minerałem zakatujesz silnik. Cieknie, to napraw. Mam tą samą Carismę, 225kkm przelotu i wlewam syntetyk.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
szeryf 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2010, 08:50   

Dzięki Panowie za porady. Musze jechac wymienic tego CASTROLA, taki mi wcisnęli na stacji kontroli pojazdów. jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie?
_________________
Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2010, 09:40   

Castrol nie jest zły,ale półsyntetyk 10W40. Możesz wziąć też Mobil, wielu z nas na takim też jeżdzi. Ja obecnie zalałem Valvoline 10W40 i jest ok. Na rynku jest bardzo wiele marek, chodzi głównie o to żebyś zalał półsyntetyk, a nie mineralny tak jak ci polecił ktos w sklepie.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 18-01-2010, 13:22   

jak chcesz to mozesz nawet gm kupic byleby 10w-40
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-01-2010, 16:28   

szeryf napisał/a:
jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie?

Marka jest mniej wazna niz lepkosc. Osobiscie jesli bym polecal to chyba jakiegos mobila. Podobno zostawiaja mniej szlamu w silniku niz Castrol, ale ile w tym prawdy...?
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 19-01-2010, 12:57   

ja od ponad 4 lata jezdzilem swoja stara cari an elfie 10w-40 a w obecnej jezdze na elfie pełensyntetyk 5w-30 a przebieg to 200000km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.