Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:17 |
Outlander vs. Yeti test zimowy |
Autor |
Wiadomość |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:06
|
|
|
2WD.
No, ale w tedy jest problem z ruszaniem.
krzychu napisał/a: |
1. Napęd w Lancerze EVO nie ma nić wspólnego z tym w Outka II
2. W EVO właśnie działa nadsterownie ale w sumie zależnie od ustawienia ACD. |
Nie twierdzę, że ma, ironicznie stwierdzam fakt medialny, że Mitsubishi robi ludziom wodę z mózgu. Z drugiej strony reklama dźwignią handlu.
P.S.
Bije się w piesi. Chodziło o Pajero.
Cytat za Mitsubishi Polska.
„Charakter tego samochodu podkreślają wspólne geny z samochodami 4x4, które już 12 razy wygrały morderczy rajd Dakar, bijąc wszelkie światowe rekordy .”
P.S. 2
Prospekt Outlandera str. 18.
"Outlander został wyposażony w system Kontrolo Wszystkich Kół (AWC)".
Stona internetowa Mitsubishi.
Mitsubishi Lancer Sedan Ralliart - dane techniczne
Główne cechy modelu:
Pakiet All Wheel Control (AWC) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-01-2010, 08:10
|
|
|
bonito napisał/a: | autko 4x4 na prawo w określonej sytuacji nieco zarzucić tyłem: | chyba , że jest wyposażone w ESP czyli stabilizację toru jazdy, a wtedy nie powinno zarzucać tyłu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-01-2010, 11:19
|
|
|
Oczywiście że ma automatyczną stabilizację toru jazdy ASC. System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność. Sprawdzone wielokrotnie na wymuszonym poślizgu na zakręcie. Tył zarzuca, lekka kontra i czuć jak ASC wychamowuje tył przywracając tor jazdy. Sprawdzone na 4WD-Lock. Oczywiście można to wyłączyć dłuższym wciśnięciem przycisku ASC.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-01-2010, 09:55
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność. | w Yeti jest po prostu lepiej dostrojny i nawet na mocno zaśnieżonej drodze - nie sprawdzałem w terenie - nie zarzucało mi tyłu. Nie trzeba było nic kontrować, o sławetnym wyrywaniu kierownicy w Outku przy dodaniu gazu nie wspominając. Po prostu w warunkach, których podróżuję zazwyczaj - czyli szosa, czasami nieodśnieżona - Yeti zachowywało się znacznie poprawniej niż Outek, co mnie mocno zaskoczyło, bo spodziewałem się odmiennego wyniku testu - w końcu ma załączającego się Haldexa, a nie typowy napęd 4x4 |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-01-2010, 10:47
|
|
|
Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie. Nie przesadzajmy więc. A co do uslizgu tyłu na 4WD to zdarzyło mi się to wyłącznie przy mocnym dodaniu gazu na zakręcie, tj. w sytuacji prowokowanej.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-01-2010, 11:03
|
|
|
Wygląda rzeczywiście na to, że ESP w Outku "łapie później" niż w Skodzie. Co do napędu - Outlander wcale nie ma "typowego" układu 4x4 - tył jest napędzany przez sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie, czyli coś bardzo podobnego do Haldexu.
Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami (jak na przykład quattro w Audi), które jest teoretycznie lepsze, a w typowych zastosowaniach (zaśnieżone drogi) pewnie wychodzi podobnie...
bonito |
|
|
|
 |
Wazzi
Forumowicz
Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 95 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2010, 12:03
|
|
|
o tyle ze jak zrobisz 4wd to masz naped na wszystkei kola, a nie dopiero dolaczony w momencie utraty przyczepnosci a to bardzo duza roznica. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-01-2010, 12:05
|
|
|
bonito napisał/a: | Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami |
Mała korekta : z trzema dyferencjałami, zazwyczaj brak centralnego ale przedni i tylny jest
Ktoś pytał o silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel ale dość żwawy.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:05
|
|
|
Jackie napisał/a: | Auto bardzo przyzwoite, porządnie wykonane i stosunkowo tanie, ale: małe jak cholera (przy moim wzroście odpada zupełnie, nie mogłem sobie znaleźć pozycji za kierownicą, | Nie przesadzaj z tym wzrostem Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50
Co do urody Yeti to może i nie ma się czym zachwycać, ale dla mnie ma jednego dużego plusa za to że nie udaje terenówki jak SUVy. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-01-2010, 15:26
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie | wyrywa również i w trybie 4WD, tyle że znacznie mniej. Jackie napisał/a: | silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel | czyli 2.0 CR TDI |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-01-2010, 16:09
|
|
|
cns80 napisał/a: | Nie przesadzaj z tym wzrostem Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję |
A ja nie. Jak odsunę sobie fotel żeby dopasować nogi to odrywam plecy od oparcia (a siedzę w kątach prostych), jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-01-2010, 17:59
|
|
|
Jackie napisał/a: | jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy. | Można było jeszcze dosunąć sobie kierownicę - taka jeszcze drobnostka, SKoda w wielu modelach stawia kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:40
|
|
|
cns80 napisał/a: | Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50 |
Patryk tak,. zgoda - tyle, że w C50 jest dużo miejsca nad głową bo siedzisz na podłodze a nie na fotelu babci jak w skodzie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:44
|
|
|
Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce. Siedzę wyżej, ale to mi w niczym nie przeszkadza. Żeby było śmieszniej to z tyłu za mną jest wystarczająco dużo miejsca dla takiego samego delikwenta jak ja. Może nie na długą podróż przez pół Europy, ale całkiem nieźle się to prezentuje. A w japończykach zawsze mam problem że ręce za krótkie, albo nogi za długie |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:50
|
|
|
cns80 napisał/a: | Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce. |
Ja w Touranie z przodu mam duuuzo miejsca nad głową a z tyłu zrobiłem kiedys 400mil i jakoś nie było mi niewygodnie
Tyle, że Touran jest większy w środku od Skody... A sama Skoda za mała dla mnie. Pamiętaj, że ja mam ponad 2m wzrostu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|