Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:17
Outlander vs. Yeti test zimowy
Autor Wiadomość
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16-01-2010, 22:06   

2WD.
No, ale w tedy jest problem z ruszaniem.

krzychu napisał/a:

1. Napęd w Lancerze EVO nie ma nić wspólnego z tym w Outka II
2. W EVO właśnie działa nadsterownie ale w sumie zależnie od ustawienia ACD.

Nie twierdzę, że ma, ironicznie stwierdzam fakt medialny, że Mitsubishi robi ludziom wodę z mózgu. Z drugiej strony reklama dźwignią handlu.

P.S.
Bije się w piesi. Chodziło o Pajero.
Cytat za Mitsubishi Polska.
„Charakter tego samochodu podkreślają wspólne geny z samochodami 4x4, które już 12 razy wygrały morderczy rajd Dakar, bijąc wszelkie światowe rekordy .”


P.S. 2
Prospekt Outlandera str. 18.
"Outlander został wyposażony w system Kontrolo Wszystkich Kół (AWC)".

Stona internetowa Mitsubishi.
Mitsubishi Lancer Sedan Ralliart - dane techniczne
Główne cechy modelu:
Pakiet All Wheel Control (AWC)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-01-2010, 08:10   

bonito napisał/a:
autko 4x4 na prawo w określonej sytuacji nieco zarzucić tyłem:
chyba , że jest wyposażone w ESP czyli stabilizację toru jazdy, a wtedy nie powinno zarzucać tyłu
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-01-2010, 11:19   

Oczywiście że ma automatyczną stabilizację toru jazdy ASC. System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność. Sprawdzone wielokrotnie na wymuszonym poślizgu na zakręcie. Tył zarzuca, lekka kontra i czuć jak ASC wychamowuje tył przywracając tor jazdy. Sprawdzone na 4WD-Lock. Oczywiście można to wyłączyć dłuższym wciśnięciem przycisku ASC.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-01-2010, 09:55   

mitsu00 napisał/a:
System ten pozwala jednak na lekki uślizg zanim się włączy i odetnie moc od kół tracących przyczepność.
w Yeti jest po prostu lepiej dostrojny i nawet na mocno zaśnieżonej drodze - nie sprawdzałem w terenie - nie zarzucało mi tyłu. Nie trzeba było nic kontrować, o sławetnym wyrywaniu kierownicy w Outku przy dodaniu gazu nie wspominając. Po prostu w warunkach, których podróżuję zazwyczaj - czyli szosa, czasami nieodśnieżona - Yeti zachowywało się znacznie poprawniej niż Outek, co mnie mocno zaskoczyło, bo spodziewałem się odmiennego wyniku testu - w końcu ma załączającego się Haldexa, a nie typowy napęd 4x4
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-01-2010, 10:47   

Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie. Nie przesadzajmy więc. A co do uslizgu tyłu na 4WD to zdarzyło mi się to wyłącznie przy mocnym dodaniu gazu na zakręcie, tj. w sytuacji prowokowanej.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-01-2010, 11:03   

Wygląda rzeczywiście na to, że ESP w Outku "łapie później" niż w Skodzie. Co do napędu - Outlander wcale nie ma "typowego" układu 4x4 - tył jest napędzany przez sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie, czyli coś bardzo podobnego do Haldexu.

Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami (jak na przykład quattro w Audi), które jest teoretycznie lepsze, a w typowych zastosowaniach (zaśnieżone drogi) pewnie wychodzi podobnie...

bonito
 
 
Wazzi 
Forumowicz

Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2010, 12:03   

o tyle ze jak zrobisz 4wd to masz naped na wszystkei kola, a nie dopiero dolaczony w momencie utraty przyczepnosci a to bardzo duza roznica.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-01-2010, 12:05   

bonito napisał/a:
Jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze stałym napędem na 4 koła z dwoma dyferencjałami

Mała korekta ;) : z trzema dyferencjałami, zazwyczaj brak centralnego ale przedni i tylny jest ;)

Ktoś pytał o silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel ale dość żwawy.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-01-2010, 13:05   

Jackie napisał/a:
Auto bardzo przyzwoite, porządnie wykonane i stosunkowo tanie, ale: małe jak cholera (przy moim wzroście odpada zupełnie, nie mogłem sobie znaleźć pozycji za kierownicą,
Nie przesadzaj z tym wzrostem ;) Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję :) Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50 :P
Co do urody Yeti to może i nie ma się czym zachwycać, ale dla mnie ma jednego dużego plusa za to że nie udaje terenówki jak SUVy.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-01-2010, 15:26   

mitsu00 napisał/a:
Kierownicę wyrywa tylko przy napędzie 2WD i mocnym dodaniu gazu na koleinach/zakręcie
wyrywa również i w trybie 4WD, tyle że znacznie mniej.
Jackie napisał/a:
silnik samochodu testowego Skody - jakiś diesel
czyli 2.0 CR TDI
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-01-2010, 16:09   

cns80 napisał/a:
Nie przesadzaj z tym wzrostem ;) Mam 191 cm i bez problemu sobie tam miejsce zajmuję :)

A ja nie. Jak odsunę sobie fotel żeby dopasować nogi to odrywam plecy od oparcia (a siedzę w kątach prostych), jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-01-2010, 17:59   

Jackie napisał/a:
jak dopasuję sobie ręce - nogami walę w obudowę kierownicy.
Można było jeszcze dosunąć sobie kierownicę - taka jeszcze drobnostka, SKoda w wielu modelach stawia kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2010, 18:40   

cns80 napisał/a:
Pamiętaj że długi admin mieści się do Colta C50

Patryk tak,. zgoda - tyle, że w C50 jest dużo miejsca nad głową bo siedzisz na podłodze a nie na fotelu babci jak w skodzie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-01-2010, 18:44   

Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce. Siedzę wyżej, ale to mi w niczym nie przeszkadza. Żeby było śmieszniej to z tyłu za mną jest wystarczająco dużo miejsca dla takiego samego delikwenta jak ja. Może nie na długą podróż przez pół Europy, ale całkiem nieźle się to prezentuje. A w japończykach zawsze mam problem że ręce za krótkie, albo nogi za długie :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2010, 18:50   

cns80 napisał/a:
Ja tam w skodzie bez problemu znalazłem miejsce.

Ja w Touranie z przodu mam duuuzo miejsca nad głową a z tyłu zrobiłem kiedys 400mil i jakoś nie było mi niewygodnie :)
Tyle, że Touran jest większy w środku od Skody... A sama Skoda za mała dla mnie. Pamiętaj, że ja mam ponad 2m wzrostu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.