[CA1A 1.3] Nie odpala po strzale z wydechu. |
Autor |
Wiadomość |
jolanta
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 1993 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: jawor
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:36 [CA1A 1.3] Nie odpala po strzale z wydechu.
|
|
|
Mój problem pojawił się wraz z próbą odpalenia auta, po dłuższym czasie nie używania go (2 tyg.) Warunki pogodowe nie sprzyjały jeździe niezaawansowanemu kierowcy takiemu jak mi.
Po kilkukrotnych próbach odpalenia auta, doszłam do wniosku, że może chodzi o akumulator, który sie wyczerpał. Podpięłam akumulator pod inne auto i odpalił.
Problem zaczął się, gdy auto wchodziło na wyższe obroty - gasł.
Jak juz udało mi sie go trochę rozruszać przy wrzucaniu na drugi, trzeci bieg auto znów zgasło. Po nieudanych próbach,zadecydowałam odstawić auto na parkig, gdzie po dodaniu gazu usłyszałam strzal z wydechu - po czym auto zgałso i nie odpaliło więcej.
W czym może tkwi problem?
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez londolut 18-01-2010, 23:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:44
|
|
|
wstępnie możnaby podejrzewać obecność wody pod aparatem zapłonowym..
czy Twój colcik ma załżoną instalację gazową? |
|
|
|
 |
jolanta
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 1993 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: jawor
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:52
|
|
|
Nie, nie ma.
Kilka razy próbowałam go odpalać podczas mrozu. Czy strzały z wydechu mogą być spowodowane brakiem benzyny? Mam niesprawna kontrolkę, więc nie jestem w stanie ocenić poziomu benzyny w zbiorniku. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:58
|
|
|
jolanta napisał/a: | nieudanych próbach,zadecydowałam odstawić auto na parkig, gdzie po dodaniu gazu usłyszałam strzal z wydechu - po czym auto zgałso i nie odpaliło więcej. |
trabia teraz o paliwach ktore sa obecne na niektorych stacjach benzynowych, a nie sa "zimowymi" (nie zmienili jeszcze). Moze akurat posiadasz takie paliwko w swoim aucie i trzeba by zatankowac wieksza ilosc lepszego paliwka zeby przepalic to starsze (letnie ze tak powiem)
Gdzie tankowalas?
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
jolanta
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 1993 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: jawor
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:12
|
|
|
hm, zazwyczaj tankuje na Orlenie lecz ostatnim razem tankowałam na jakiejś innej stacji u mnie w mieście. Mój chłopak ma Suzuki Baleno, które tankuje za każdym razem tam. Nie mielibyśmy oboje tego samego problemu, jeśli chodziło by o "zimowe" - "letnie" paliwo? |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:18
|
|
|
Robson86, a gdzieś Ty sie dowiedział o zimowej benzynie ? letnie/zimowe paliwo tyczy oleju napędowego.
jolanta, ściągnij kopułkę z aparatu zapłonowego i popatrz czy palec albo kopułka nie jest wypalona. nie zaszkodzi też wlać trochę denaturatu do baku. świece/przewody zmieniałaś kiedyś? check engine nie zapala sie podczas jazdy? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:25
|
|
|
Jogurt napisał/a: | Robson86, a gdzieś Ty sie dowiedział o zimowej benzynie ? letnie/zimowe paliwo tyczy oleju napędowego. |
i sie zapisalem o dieslu hehe, dzieki za sprostowanie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
jolanta
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 1993 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: jawor
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:54
|
|
|
CHECK ENGINE - świeci się. Nie miałam jeszcze okazji zmieniania niczego w swoim aucie, ponieważ jest moim nowym nabytkiem i we wszystkim jestem jeszcze zielona.
Wypalenie kopułki...problemy ze świecą/przewodami - sprawność tych rzeczy wymagała sprawdzenia zaraz po zakupie samochodu czy też mogło ulec uszkodzeniu podczas mojego użytkowania? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:14
|
|
|
jolanta, skorzystaj sobie z tej strony i spróbuj wymrugac błędy http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2010, 08:04
|
|
|
napewno warto by było wybłyskać kod błędu, jeśli pali Ci się CHECK.
profilaktycznie spróbuj zresetować kompa Twojego colcika - musisz odłaczyć akumulator na pare minut.
w ciemno obstawiam, że padła przepływka [lub się wypięła] albo coś z lambadą.
trzeba by też sprawdzić aparat zapłonowy [kopułke] czy nie ma w nim ani grama wody oraz świece.
Cytat: | Wypalenie kopułki...problemy ze świecą/przewodami - sprawność tych rzeczy wymagała sprawdzenia zaraz po zakupie samochodu czy też mogło ulec uszkodzeniu podczas mojego użytkowania |
kopułka musi być idealnie szczelna gdyż nawet niewielka ilość wilgoci powoduje bałagan w pracy silnika świece i przewody to elementy które w naturalny sposób się zużywają.
Także tu nie ma reguły czy wamagało to sprawdzenia - szczególnie jeśli auto zostało kupione w ciepły suchy dzień. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:24
|
|
|
pawel129 napisał/a: | w ciemno obstawiam, że padła przepływka [lub się wypięła] |
Ja tak miałem, wprawdzie strzelił mi gaz i odpioł się wąż doprowadzający powietrze do przepływomierzu i samochód nie chciał zapalić lub zapalił i gasł.
Po środku maski masz gruby gumowy wąż idący w lewą stronę do filtra powietrza sprawdź czy nigdzie nie pękł lub czy najzwyczajniej w świecie nie spadł sobie.
Musi być w 100% szczelny. Jeśli brak szczelności sprubój załatać to (ja kiedyś użyłem taśmy samowulkanizującej).
Sorry za ort. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2010, 14:32
|
|
|
Pragnę zaznaczyć, że mowa jest o 4G13, gdzie nie ma przepływomierza. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:43
|
|
|
A ja chciałbym zaznaczyć, że mowa jest o strzale w wydech a nie dolot |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|