Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
17-01-2010, 21:35
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-01-2010, 15:06   

wojtas021180 napisał/a:
A co wy sądzicie na temat tych tarcz?


no ja je mam od pewnego czasu (MIKODA + klocki ATE ) i jak do tej pory wszystko OK nawet po kilkunastu ostrych hamowań nic się z nimi nie dzieje :wink:
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-01-2010, 21:34   

Więc widzę, że opinie na temat Mikod podzielone ale ze skłonnością na +. Więc trzeba po raz kolejny zaryzykować ,koszt nie jest wygórowany więc i strata będzie niewielka jeśli się nie sprawdzą. Jak będą na miśku zdam relację. Dzięki za szybką odpowiedź.

Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, odnośnie odrestaurowania zacisków i jarzm klocków hamulcowych. Czy spraye odporne na wysoką temperaturę firmy MOTIP zdają egzamin? Dużo jest na ten temat na forum. No ale może ktoś ma lepsze rozwiązania.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-01-2010, 22:07   

Najlepszym jest piaskowanie i proszek. piaskowanie to około 100 zł za komplet(póki działała stocznia dało się za pifko :twisted: ) Malowanie proszkowe od 20 do 50zl sztuka, zależy od zakładu i koloru, kolory dostępne wszystkie z palety RAL.

Pod spray i tak warto wypiaskować, ze wzgledu na korozję. Komin pieca mam takim pomalowany(Den Braven) i wytrzymuje naprawdę dużo, niestety rdza się go nie boi :( i po roku wylazła.

Jak będziesz piaskował nie oddawaj tam, gdzie Herdi - od września chyba mu piaskują :wink:

W pracy używamy cynku w sprayu wurtha, znosi do 490stopni i jest naprawdę antykorozyjny. Po 4 latach w trudnych warunkach(słona woda+chemia myjąca) zero korozji. Pewnie cena zabójcza ale w poniedziałek się zapytam zaopatrzeniowca, jeśli jesteś zainteresowany.

[ Dodano: 16-01-2010, 22:18 ]
na alledrogo jest po 39zł/puszka więc znośnie :D
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-01-2010, 00:56   

No właśnie dylemat. Piaskować, czy nie. Niektórzy uważają że wystarczy porządnie oczyścić szczotką drucianą na szlifierce kontowej. I pierwszą warstwę wpalić na zasadzie podkładu i potem warstwa podstawowa. Co do cynku w sprayu Wurtha, znam ten produkt od kilku lat. Faktycznie jest antykorozyjny, lecz powierzchnia malowana musi być wolna od rdzy. Regenerowałem kiedyś ramiona wycieraczek w poprzednim aucie, niestety brak możliwości wyczyszczenia ich tak jak zrobiła by to piaskarka spowodował postęp korozji po około 0.5 roku. Wiadomo ,że nic nie jest wieczne i każda farba czy spray z biegiem czasu straci swoje właściwości.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 17-01-2010, 01:35   

Dlatego bez piaskowania nie ma sensu. Zaciski się grzeją, a podkłady typu burnox powyżej 100 stopni się wypalą i odpadają(testowane na burnoxie) a zacisk w swifcie po 1 hamowaniu z 80 do zera miał 50 stopni wiecej niż przed hamowaniem, w sigmie będzie więcej
Czyli piasek + cynk albo szczotka i żaroodporny podkład antykorozyjny.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-01-2010, 17:03   

wojtas021180, najskuteczniejszy jak do tej pory okazal sie Hammerite.
Najmniej starannie trzeba przygotowywac podloze, nie zmienia koloru, bardzo latwo sie myje z pylu, bardzo ladnie blyszczy no i glowna zaleta - jest trwaly.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-01-2010, 21:00   

Faktycznie można spróbować Hammeritem. Nie wiedziałem, że jest odporny na wysokie temperatury :idea: . Napewno pochwalę się jak będą pomalowane.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 18-01-2010, 10:29   

Czy jesteście w stanie jednoznacznie określić jakie tarcze powinny być z tyłu w kombiaku, tak jak przód opisał mitsu_maniak na pierwszej stronie. Przymierzam się do zmiany i nie chciałbym kupić złych tarcz.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 18-01-2010, 19:23   

Mogę co najwyżej pomierzyć wymiary.
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 18-01-2010, 21:27   

Hmm.

Ja w zasadzie też mogę jak się do nich dobiorę. Ale po wymiarach ciężko gada się ze sprzedawcami.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-01-2010, 00:29   

mmatulek napisał/a:
Czy jesteście w stanie jednoznacznie określić jakie tarcze powinny być z tyłu w kombiaku


Z pomocą Łukasza12 mamy numer oryginału AW332010, no i po tm numerze w Inter carsie są następujące zamienniki:
HERTH+BUSS JAKOPARTS J3315017,
JC AUTO C45017JC
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 19-01-2010, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 19-01-2010, 09:28   

Dzięki za info.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.