 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie możliwości fabrycznego 4g63T 6bolt? |
Autor |
Wiadomość |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2010, 11:08
|
|
|
kafarku kochany powiedz mi jakie jest twoje zdanie w takim razie:
A. lepiej zaspawać i mieć większe ciśnienie oleju (teraz pytanie co zyska to ciśnienie, czy turbina czy regulatory luzu)
B. zostawić i mieć chłodzenie i lepsze smarowanie tłoków
C. zastosować oddzielną elektryczną pompę zasilającą turbinę w olej (drogie rozwiązanie, znalazłem na jakiejś stronie USA o tuningu 4G63 rzędu 800KM) |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 20-01-2010, 15:32
|
|
|
Jesli o to chodzi to o dodatkowej pompie sie nie wypowiem bo nie mialem nigdy z tym stycznosci i nie mam pojecia, a natryski na denka tlokow sobie zostaw nie zaszkodza a pomoc moga. A po ich usunieciu masz wieksze cisnienie w calym obiegu smarowania bo nie masz strat powstalych w wyniku wyplywu oleju przez natryski. Tak samo zaslepienie kanalow olejowych po walkach balansowych rowniez troche podnosi cisnienie |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2010, 17:50
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | oś pompy musi mieć 2 miejsca podparcia |
Najpierw rozbierz pompę i zobacz jak jest skonstruowana.
[ Dodano: 20-01-2010, 17:59 ]
Dla czego mitsubishi produkuje/produkowało kit do eliminacji wałków balansowych?
Jeśli to by miało zaszkodzić silnikowi to na pewno by tego nie robili. |
Ostatnio zmieniony przez 4g63colt 20-01-2010, 23:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:11
|
|
|
Może robienie dobrych silników niebyło już zgodne z ich polityką firmy? Niewiem, wiem że da się zastosować łożysko/panewkę w momencie eliminacji wałka w 4G61, w 4G63 podobno też ale jak na to patrzyłem to niewiem jakbym tam miał zamontować panewkę (podpierała by ten kikut wystający z pompy)
Ciśnienie powinno być dobre bo mam zrobioną na zamówienie pompe oleju +4mm średnicy przez firme która robi różne rzeczy na tokarkach itp, została zahartowana i dzięki rozmiarom powinna dać trochę większe ciśnienie Patrzyłem się na konstrukcję skrzyń F5M22-2-VPZS (Eclipse N/A) i W5M33-2-NPZS (GSX) i kurczę jakby podmienić przełożenia to by było niezłe przełożenie końcowe ;p wyszło mi na obliczeniach że by było koło 290km/h przy 7000obr xD bo w skrzyni z GSXa biegi są dłuższe ale przez dyfer itd są krótsze, tylko ciekawe czy spasuje taka przekładanka ;p by możnabyło ekonomiczniej jechać te 150km/h i przy tym jakby było troche więcej mocy to może by poleciał więcej niż te 240 ;p |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:17
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | iewiem, wiem że da się zastosować łożysko/panewkę w momencie eliminacji wałka w 4G61 |
W 4g61 NIE MA I NIGDY NIE BYŁO wałka balansowego |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:28
|
|
|
4g63colt napisał/a: | I dla czego w silnikach 4g61 jest fabrycznie zastosowany eliminator wałków balansowych i dla czego mitsubishi produkuje/produkowało kit do eliminacji wałków balansowych?
Jeśli to by miało zaszkodzić silnikowi to na pewno by tego nie robili |
Myśle że dlatego Mitsu produkuje taki kit, aby móc usunąć częstą awarię w 4g63, czyli padające łożysko wałka balansowego. Znam porzynajmniej kilka przypakdków wysypania się tego łożyska przy przebiegu ~200tkm. Dodam jeszcze dla nieświadomych do końca: łożysko wałka balansowego jest w silniku 4G63 zatopione w bloku i jego wymiana jest niemożliwa, jedyna opcja naprawy to wspomniany wyżej kit lub nowy (używany) blok silnika. kafar_1989, ton Twoich wypowiedzi w tym temacie uważam ża mocno beszczelny, tutaj panują troszkę inne zasady niż na innych forach proponuje zapoznać się z nimi w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923 jeśli chcesz z nami dłużej zabawić. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:51
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | ...Dodam jeszcze dla nieświadomych do końca: łożysko wałka balansowego jest w silniku 4G63 zatopione w bloku i jego wymiana jest niemożliwa, jedyna opcja naprawy to wspomniany wyżej kit lub nowy (używany) blok silnika... . |
Ale da się to stoczyć jak tylko się chce, albo jak się już obróci to sam się wyeliminuje
To jest tak, u mnie w silniku na którym teraz jeżdżę jest oryginał, w silniku który mam przygotowany do testów była panewka rozleciana i wywalony gigantyczny otwór przez latający wałek, zostało to stoczone na specjalnej tokarce osiowej i wsadzone wysokoobrotowe łożysko igiełkowe 2poziomowe wytrzymujące 20k obr/min i przeciążenia do 20 000N (podobno) zobaczymy, a w silniku który chce kupić (4G63T) stoczę poprostu na nim tylko ciężary (tak jak tu http://www.amsperformance...mance.com.html) , reszte zostawię org. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:57
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | Ale da się to stoczyć jak tylko się chce, albo jak się już obróci to sam się wyeliminuje |
Jasne że się da, generalnie trzeba to wyeliminować, mitsu tokarki CI nie zapoda w dobrej cenie do stoczenia, a skubaniec jak się rozleci stuka jak panewka |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:57
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | zenek_bb napisał/a: | iewiem, wiem że da się zastosować łożysko/panewkę w momencie eliminacji wałka w 4G61 |
W 4g61 NIE MA I NIGDY NIE BYŁO wałka balansowego |
przyznaję się do błędu, poleciałem w ciemno z tym 61 ;p na swoją obronę powiem że w Hyundaiu Lantarze z silnikiem 4G63 niema wałków oryginalnie tesh ;p |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2010, 19:09
|
|
|
Właśnie to samo chcę powiedzieć silniki hyundaia pozbawione są fabrycznie wałków balansowych. Sam przeszedłem dwa silniki jeden w galancie drugi w eclipsie bez wałków. Wałek od pompy wycięty i zasklepiony a drugi zostawiony bez paska żeby tylko olej przez kanał wewnętrzny nie dostawał się na panewkę i było spoko a mam ciężką nogę. Teraz mam turbo w galancie i silnik posiada jeszcze wałki ale gdyby był kiedys z nimi problem na pewno wytnę bo dobranie panewki w podróbie jest trudne bo rozszerzalność cieplna oryginalnego stopu jest mała. Wałek kreci się na płaszczu olejowym i jak panewka za bardzo spuchnie zaraz się zatrze i obróci. I znów rozbieranie silnika. Były takie przypadki gdzieś na forum. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2010, 02:45
|
|
|
no ja miałem taki przypadek, w silniku który kupiłem (6bolt) na części,wszystkie 3 panewki padły, wszystkie 3 były dorabiane z brązu, brąz napuchnął i je obróciło, potem rozsadziło, porozwalało trochę w silniku i wałek wywalił dziurę w bloku ;p tylko nie pytajcie mnie poco mi taki silnik był ;p dostałem za darmo a był tam dobry krokowiec, TPS, IPS i kupa innych drobiazgów... ;p |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|