Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie możliwości fabrycznego 4g63T 6bolt?
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2010, 04:13   Jakie możliwości fabrycznego 4g63T 6bolt?

Witam ponownie po pewnej przerwie. Mam pewną rozsterkę bo z wielu źródeł dostaję sprzeczne informacje. Chciałbym je zweryfikować, poznając wasze zdanie :)

1. A więc jak w temacie, jakie możliwości ma fabryczny 4G63T 6 bolt? Co można w nim na dzień dobry zmienić/zmodyfikować by trochę większy moment/moc wyciągnąć?

2. Miałem taki plan żeby na początek odłączyć wałek balansowy a drugi wałek stoczyć z ciężarów, wypolerować kolektory, wymienić IC, zrobić Cold Air Catchbox. Czyli na dzień dobry takie przeróbki bez dużych nakładów $$$

Potem chciałem zamontować jakieś mocniejsze turbo, myślałem o takim delikatnym Precission Turbo Trim 48 (PTE), wtryski 550cc i pompka walbro albo 225 albo 255, kolektor równoległościowy.

3. Chciałbym koło 250km, tylko pytanko czy i ile mocy wytrzymie ten silnik na ori korbach/tłokach i wale bo tego niewiem ;/ bo zakuwanie to już koszty spore jak wiadomo. Jak zakuwać to dokładniej co? Same tłoki/korby wystarczą czy wał też by trzeba od razu ;/

Czekam na odpowiedzi...

[ Dodano: 19-01-2010, 04:51 ]
Jeszcze chciałem dodać jedno pytanko, czy taki zestawik:

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

mogę do takiego silnika poprostu wsadzić czy trzeba coś jeszcze przerabiać? Zależy mi na momencie obrotowym a te 2.3L kit może by coś dało...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 19-01-2010, 11:43   

zenek_bb napisał/a:
1. A więc jak w temacie, jakie możliwości ma fabryczny 4G63T 6 bolt? Co można w nim na dzień dobry zmienić/zmodyfikować by trochę większy moment/moc wyciągnąć?

Podkręcić doładowanie z tym ze 14b wystarczy do maks 230 koni potem juz puchnie i nie pompuje i szybciej sie skończy...

zenek_bb napisał/a:
2. Miałem taki plan żeby na początek odłączyć wałek balansowy a drugi wałek stoczyć z ciężarów, wypolerować kolektory, wymienić IC, zrobić Cold Air Catchbox. Czyli na dzień dobry takie przeróbki bez dużych nakładów $$$

Potem chciałem zamontować jakieś mocniejsze turbo, myślałem o takim delikatnym Precission Turbo Trim 48 (PTE), wtryski 550cc i pompka walbro albo 225 albo 255, kolektor równoległościowy.

mocniejsze turbo 16G albo Big 16G Evo III wystarczaja do 350 ,potem to juz 18g,20g itd.
kolektor i wydech trzeba by dać lepszy niz w serii chociaż jak TY chcesz 250 to powinno być ok, no i trzeba taka moc mieć czym wystroić...

zenek_bb napisał/a:
3. Chciałbym koło 250km, tylko pytanko czy i ile mocy wytrzymie ten silnik na ori korbach/tłokach i wale bo tego niewiem ;/ bo zakuwanie to już koszty spore jak wiadomo. Jak zakuwać to dokładniej co? Same tłoki/korby wystarczą czy wał też by trzeba od razu ;/

Silnik wytrzyma i 300 bez kucia...

stroker fajna sprawa jak idziesz w bardzo wysokie moce ,ale skoro chce około 250 koni to seryjne 14b do 230 mozna dać na 1 bar wystroić i bedzie hulać, z tym że wieksze moc równa sie lepsze sprzegło najlepiej ACT ,poza tym za nim zaczniesz cokolwiek robić silnik musi być lalka ,płyny rozrzad itp porobione
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2010, 17:30   

Dziękuję Mati Ci bardzo, naświetliłeś mi trochę sprawę :)

Z tym Turbo to jest tak że też chciałem Big16G ale już rozmawiałem z Kiepuczi'm i polecił mi tego PTE jako b. dobrą sprężarkę za 3100zł z możliwościami 18G i powiedział że B16G już nie produkują... dlatego to PTE... Wydech już mam myślę odpowiedni, tyle że w N/A puki co założony, jest to kompletny ulter przelotówka ze strumienicą, chyba 3" przelot ;p

Co to znaczy że turbo puchnie? Znaczy że grzeje powietrze tak? IC nic nieda?

Co do strojenia silnika myślałem o DET 2 + LC1 Innovate a jak będzie więcej kaski to EGT jakieś

Z tym stroker kitem to myślałem tak że jak go kupie to zostanę przy seryjnym ślimaczku i tak wystroić żeby moment był jak najniżej, wykorzystać tą pojemność.

A co do sprzęgła to będę myślał jak seryjne rozwalę, bo jeżdżę ogólnie bardzo delikatnie i nie używam momentu przy ruszaniu, chodzi mi bardziej o przyspieszanie przy wyprzedzaniu tak żeby nietrzeba było redukować, kręcić silnika i cudować poprostu... Moje marzenie to 250km koło 6k rpm i 300Nm przy 3000 rpm ;p

Aha i jeszcze jedno pytanko, czy 4g63t 7 bolt jest słabszy dużo od 6 bolta czy też wytryma 300KM bez zakucia? Bo ten silnik który będę miał to chyba jest 7 bolt niestety ;/
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 19-01-2010, 20:46   

zenek_bb napisał/a:
Co to znaczy że turbo puchnie?

to znaczy ze wiecej CI juz nie wyda nawet jak dasz jej jeszcze wieksze ciśnienia a mozesz ja szybko zniszczyć , ponieważ jest sama w sobie za mała...

zenek_bb napisał/a:
Co do strojenia silnika myślałem o DET 2 + LC1 Innovate a jak będzie więcej kaski to EGT jakieś

+1 wiele ecli na tym lata...


zenek_bb napisał/a:
Aha i jeszcze jedno pytanko, czy 4g63t 7 bolt jest słabszy dużo od 6 bolta czy też wytryma 300KM bez zakucia? Bo ten silnik który będę miał to chyba jest 7 bolt niestety ;/

wytrzyma ,to prawie takie same silniki różnica jest taka ze 6bolt turbo i N/A różni sie tylko tłokami natomiast 7 bolt turbo i N/A tłokami i wałem...

Poza tym w 6 bolt nie wystepuje zjawisko crankwalk itd. i w wersji GS, jest jeszcze natrysk na denka tłoków o ile dobrze pamietam a tak to są te same silniki 4g63T 6bolt i 7 bolt to samo ,różnica tylko w N/A :)

dlatego jak ktoś ma GS z 6 boltem pod maską to wymienia tylko tłoki od turbo kolektory wydech wiazke ecu zakłada turbo skrzynie i sprzegło oraz zamach z gst i jest ten sam silnik...

ja niestety mam 7 bolt N/A ,wiec trzeba kombinować
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2010, 21:40   

a na skrzyni z GS można jeździć na silniku z GSX? bo ja będę miał poprostu całego GSXa tylko że powypadkowy, i chce z niego wyciągnąć silnik, wiązke i sprzęgło, ew. jak się da to przednie półośki, hamulce hum i chyba wszystko

skrzyni już nie przełożę bo bym musiał jakoś swapa wału kardana i tylnego zawieszenia robić a pozatym niechcę napędu na 4 koła, tylko z tego co wiem w skrzyni GSX są dłuższe przełożenia, da się na przykład przełożyć zębatki 5tego biegu ze skrzyni GSX do skrzyni GS?

słyszałem że warto wyeliminować natrysk na denka tłoków żeby mieć większe ciśnienie na turbo itd. tak samo po odłączeniu wałków wyważających podobno warto zatkać kanał tego który stoi w miejscu (bo pompa oleju musi mieć wałek tyle że trzeba zdjąć ciężarki, smarowanie na panewce musi zostać) Tak defakto ten natrysk na denka coś daje?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2010, 21:49   

zenek_bb:
1. pomyśl o hybrydzie 4g64 i 4g63 w jednym (taniej niż stroker), do tego 4g64 7 bolt nie sypie się tak, jak 4g63 7 bolt z powodu crankwalk'u
2. będziesz potrzebował części dlatego szukaj dawcy
_________________

 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 21:54   

Walki balansowe wywala sie obydwa. Co Ty piszesz?? Jakie ciezarki?? Widziales kiedys walek balansowy?? Jeden wywalasz i zaslepiasz otwor w obudowie drugi na pompie oleju ucinasz i zaslepiasz. Potem myk z panewkami i jezdzisz normalnie i nie ma problemu. Ja mam w misku zrobiony silnik i jeździ z NITRO i nie ma problemow zadnych :) Jak chcesz pisz PW i Ci pomoge :lol:
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-01-2010, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2010, 23:06   

za taki Balance Elimitation Kit za 16$ polegający na ucięciu ośki od pompy oleju Panu podziękujemy... to tak jakby wał korbowy podeprzeć tylko od strony rozrządu :D oś pompy musi mieć 2 miejsca podparcia

jak by musiała wyglądać taka kombinacja hybrydy 4g63t 7bolt i 4g64 ? pamiętajmy że to niemoże mieć za dużej kompresji bo turbo...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 23:29   

zenek_bb, a patrzyles ile Ecli zasuwa na takich wywalonych balansach?? I nie ma problemow. Poczytaj i potem sie wypowiadaj!!! Jezdza i wolnossaki i turbo i moj wolnossak z nitro. Jeszcze nikt nie napisal ze mu sie wysral rozrzad bo pompy oleju nie mial podpartej.
Poczytaj na ten temat na innym forum a potem siej herezje :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 20-01-2010, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2010, 00:08   

nie sieje herezji z tym że taka pompa bez podparcia trzyma ale może ją wywalić, lepiej zostawić podpartą

masz 2 rodzaje zestawów, takie tanie:

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

i takie o jakim mówię ja, droższe, i na dodatek musisz im wysłać oryginalny wałek, jak nie to doliczają Ci przy zamówieniu 165$ czyli razem ponad 300$:

http://www.amsperformance...rmance.com.html

jak widzisz, rybki albo akwarium :) lepiej żeby miała podparcie i się nie martwić :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 20-01-2010, 00:19   

Jezdza bez podparcia i sie ludziska nie martwia :D I niektore nawet turbo robią dużo kilometrow i nic sie nie dzieje wiec po co kombinowac??? Temat poruszany na innych forach poswieconych silnikom mitsu. Ale jesli nie masz co robic z pieniedzmi i nie ufasz sprawdzonym metodom to prosze bardzo. Ja chcialem pomoc skoro uwazasz ze sposob sprawdzony przez wielu jest smieszny to prosze bardzo zamawiaj sobie na ebayu czy gdzie kolwiek chcesz :P Zreszta nie moje pieniadze i nie moj silnik
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-01-2010, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2010, 00:34   

oj nie nie o to chodzi, niebędę tego kupować ;p sam sobie to stoczę ;p

ok więc czekam na propozycje czego potrzebuje od silnika 4g64 żeby zrobić sobie 2,4L i czekam też na odpowiedź co z tą eliminacją natrysku denek tłoków, dobre czy nie?

crankwalk może wystąpić tylko w czasie odpalania na zimnym silniku przy wysprzęglonym sprzęgle? jak tak to mi nie grozi w takim razie ;p niemam tego układu który niepozwala zapalić bez wciśniętego sprzęgła ;p i zawsze zapalam na luzie...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 20-01-2010, 01:35   

Ten natrysk gwarantuje Ci większą odporność tłoka na popłynięcie gdy fantazja Cię dopadnie. Ja bym tego nie likwidował.

A tak BTW WITAJ Z POWROTEM ! :partyman:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2010, 02:45   

Siema siema. zastanawia mnie tylko jedno że na liście przeróbek wysokowyśrubowanych DSMów często widzę wpis o eliminacji natrysku... wiem że to robią ale niewiem po **co...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 20-01-2010, 07:19   

Zeby miec wieksze cisnienie oleju w ukladzie smarujacym
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.