Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock
Autor Wiadomość
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2010, 19:04   

http://www.sendspace.pl/f...e153ca587d7778c

[ Dodano: 21-01-2010, 19:11 ]
http://www.sendspace.pl/f...18586475a07b370
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23-01-2010, 00:18   

Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.

Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck.
 
 
wojas_wa 
Forumowicz

Auto: intense plus model 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 34
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-01-2010, 00:38   

sylb napisał/a:
Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.

Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck.
Nikt Ci na zadany problem nie odpowie...nie sprawdziłem też, czy to wyżłobienia dla kulek są coraz płytsze...sssorki mam nowe auto i jeszcze nie uskuteczniałem tej perwersji....A tak wogóle to nieźle dajesz do pieca :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Takie zagubione inżyniery to tylko po PW :mrgreen: Pozdrawiam
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23-01-2010, 09:42   

Są bo inaczej nie nazwali by je krzywką.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2010, 10:16   

wojas_wa, możesz wytłumaczyć o co Ci chodziło w ostatniej wypowiedzi?
Co do sprzęgła, to sylb ma rację jeśli chodzi o zasadę działania sprzęgła.
_________________

 
 
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-10-2010, 13:03   

Matti napisał/a:
Czy ktoś może podsumować ten temat? Jeżdżę miśkiem już jakiś czas i jeszcze nigdy nie włączyłem 4WD Lock (myślałem że to tylko w trudnych sytuacjach jak się zakopie) co mi da Lock na zaśnieżonej drodze ??


MMC rzeczywiście stosuje tu wielką tajemnicę. Bliżniacze samochody ( Dogde, Chrysler, Hyundai ) mają napęd dołączany poprzez wielopłytkowe sprzęgło sterowane elektromagnetycznie podaję link do strony producenta :

http://www.borgwarner.com/products/tts/iTrac/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.