 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock |
Autor |
Wiadomość |
AlCapone [Usunięty]
|
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 23-01-2010, 00:18
|
|
|
Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.
Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck. |
|
|
|
 |
wojas_wa
Forumowicz
Auto: intense plus model 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 34 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 23-01-2010, 00:38
|
|
|
sylb napisał/a: | Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.
Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck. | Nikt Ci na zadany problem nie odpowie...nie sprawdziłem też, czy to wyżłobienia dla kulek są coraz płytsze...sssorki mam nowe auto i jeszcze nie uskuteczniałem tej perwersji....A tak wogóle to nieźle dajesz do pieca Takie zagubione inżyniery to tylko po PW Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 23-01-2010, 09:42
|
|
|
Są bo inaczej nie nazwali by je krzywką. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2010, 10:16
|
|
|
wojas_wa, możesz wytłumaczyć o co Ci chodziło w ostatniej wypowiedzi?
Co do sprzęgła, to sylb ma rację jeśli chodzi o zasadę działania sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrex
Nowy Forumowicz Andrex

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-10-2010, 13:03
|
|
|
Matti napisał/a: | Czy ktoś może podsumować ten temat? Jeżdżę miśkiem już jakiś czas i jeszcze nigdy nie włączyłem 4WD Lock (myślałem że to tylko w trudnych sytuacjach jak się zakopie) co mi da Lock na zaśnieżonej drodze ?? |
MMC rzeczywiście stosuje tu wielką tajemnicę. Bliżniacze samochody ( Dogde, Chrysler, Hyundai ) mają napęd dołączany poprzez wielopłytkowe sprzęgło sterowane elektromagnetycznie podaję link do strony producenta :
http://www.borgwarner.com/products/tts/iTrac/ |
|
|
|
 |
|
|