Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok
Autor Wiadomość
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 25-01-2010, 18:46   [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok

Witam
Szukam na forum natchnienia, ale może ktoś mi pomoże szybciej.
Cari 1.8 GDI 2000 rok, skrzynia automatyczna.

3 dni temu był na myjce automatycznej, później sporo jeździł, tankowane też 3 dni temu, jeszcze sporo paliwa zostało. W tym czasie zrobił w sumie ok 250 km, codziennie jeździłem.
Dziś do pracy - zapalił ładnie wszystko ok, powrót z pracy, też ok, wróciłem zatrzymałem się jak zwykle przodem na krawężnik, więc lekko jakby stał pod górką.

Zjadłem w domu po godzinie wracam do samochodu, przekręcam kluczyk, czekam aż diody znikną i tu zonk, dioda silnika zaczyna mrugać.... hmmm, próbuje zapalić, samochód próbuję, ale nic, dalej to samo, próbowałem z 6 razy i dalej nic, w silniku wszystko jakby ok, płyny są. dioda silnika cały czas mruga...

Jakieś pomysły?
W cari po lifcie chyba nie da się wymrugać błędu, więc co począć?
Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok.

Tankowane paliwo w tesco na stalowej 98.
Brak instalacji gazowej.


Akumulator wygląda całkiem ok.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 25-01-2010, 18:59   Re: [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok

kkriss napisał/a:

Tankowane paliwo w tesco
.


U mnie było bardzo podobnie po tankowaniu w Tesco.
Polecam wyczyszczenie filtra w pompie wysokiego ciśnienia http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
i wymianę filtra paliwa.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 25-01-2010, 19:05   

ale 3 dni jeździł bez problemów, w sumie bardzo często tankuje na tesco, zawsze 98 i było ok. Ale dzięki jeszcze jakieś inne sugestie?

Po 2 filtr paliwa wymieniany ok roku temu jakieś 30 tyś temu. Problem że filtr mam w baku i kosztowna jest ta wymiana.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
Ostatnio zmieniony przez kkriss 25-01-2010, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-01-2010, 19:07   

kkriss napisał/a:
Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok.

Spróbuj wymrugać, czterocyfrowe błędy są od 2001 roku, twoja powinna się dać.
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 25-01-2010, 19:09   

DZieki, ale w FAQ czytałem że:
Cytat:
jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy

cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-01-2010, 19:23   

kkriss, Kody do GDI masz tutaj:
tabelka

Niejeden mrugał i wymrugał, to info z początku FAQ, pojęcia nie mam skąd się wzięło.
 
 
guziec 
Mitsumaniak
Sebastian

Auto: carisma 1.8GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: Głogów
Wysłany: 25-01-2010, 19:32   

spróbuj innym kluczykiem, bo może coś Ci się stało z immobilajzerem w kluczyku
_________________
1/4 mili z MITSUBISHI to jak łowienie ryb z dziwką - jest fajnie ale nie po to ją masz
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 25-01-2010, 19:54   

nie mam innego klucza, ale z tego co czytałem to przy błędzie immo nie mruga kontrolka CE, a tutaj mruga.
Teraz poszedłem i zresetowałem kompa - dalej to samo, czyli nawet przed próbą odpalenia kontrolka CE mruga.
A z tymi kodami to zobaczymy albo dziś lub jutro.
Jeżeli jakiś jeszcze pomysły to słucham.

[ Dodano: 25-01-2010, 20:50 ]
ok, błąd 92: trottle valve position feedback system.

W trakcie sprawdzania kontorlka ABS cały czas mrygała
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2010, 20:52   

Czesc mozesz miec problem z przepustnica brak komunikacji z TPS.Zdejmij trabe slonia i sprawdz czy klapka pzrepustnicy sie nei zaklinowala tylko bez wlozonego kluczyka do stacyjki.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-01-2010, 21:05   

kkriss napisał/a:
błąd 92: trottle valve position feedback system.

Jakiś wysyp awarii przepustnic, tych z siłownikiem elektromagnetycznym.

Masz adresik fajnej strony z opisem tematu:link

Kontrolka ABS jak miga jednostajnie- znaczy wszystko OK
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-01-2010, 07:19   

kkriss napisał/a:
dioda silnika zaczyna mrugać


To jednoznacznie mówi, że przepustnica poszła się kochać......można nie błyskać błędów - nawet w wersji po 2000, gdzie CE milczy jak grób.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 28-01-2010, 11:13   

hej, a jak sprawdzić tą przepustnice?
Wykręciłem ją, miała mało syfu, ale przeczyściłem, odkręciłem TPS czyli silniczek krokowy jak dobrze pamiętam i od tej strony dobrze rusza się przepustnica. Co może być jeszcze nie tak jeżeli coś może być nie tak z nią?
Od drugiej strony też przepustnica się dobrze rusza, magnes jest przyklejony i nie widać na nim żadnych śladów uszkodzeń.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
Ostatnio zmieniony przez kkriss 28-01-2010, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
stanley33 
Nowy Forumowicz
stanley33


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8kat. GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 28-01-2010, 11:20   

Witam
Mam podobny przypadek, mianowicie wczoraj wieczorem po czyszczeniu pianką (sprayem) otworów nawiewowych i wymianie filtra przeciw pyłkowego odpaliłem samochód i po upływie około 2 minut samochód sam przygazował.
Od tego momentu cały czas świeci się kontrolka CE i obroty skaczą od prawie 0 do 1500 lub też gaśnie całkiem, odpinanie klemy nic nie zmieniło.
Po nocy z odpiętą klemą jest to samo.
Koledzy odpięli wtyczkę od przepływomierza (ponieważ z zapiętą wtyczką nie ma możliwości jazdy bo odrazu gaśnie) i w ten sposób udało mi się dojechać do gościa aby podpiąć do kompa.
Wynik na BOSCH'u : kod 91
Oczekuję sugestii oraz ewentualnych porad co dalej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
_________________
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 28-01-2010, 13:23   

co do mojego problemu:
Wykręciłem przepustnice przeczyściłem, wyglądała ok, choć do samych magnesów się nie dobierałem, z zewnątrz wyglądało, że wszytko ok.
Podłączyłem i zauważyłem jedną rzecz - co w sumie było wcześniej ale nie zwróciłem na to uwagi:
Jak przepustnica jest podłączona całkowicie, i otwarta, przekręcam kluczyk na ON i przepustnica zostaje całkowicie zamknięta, miga CE - odłączę kabel od miejsca gdzie są magnesy - CE też miga, odłączę tylko kabel od silnika korkowego, przepustnica się nie zamyka CE świeci ciągle.
Pytanie czy to wskazuje już na magnesy w przepustnicy? Nie wykręcałem tych blaszek co są wokoło magnesów, gdyż bardzo ciężko są dokręcone, ale jak będzie trzeba...
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-01-2010, 14:27   

kkriss, z całym szacunkiem - WSZYSTKO wskazuje na magnesy, co do Ciebie chyba nie dociera - piszę Ci to od pierwszej PW i pierwszego Twojego posta tu.

Porozkręcaj jeszcze bardziej przepustnicę na oślep, kręcąc co łatwo odkręcić, to nie będziesz jej musiał naprawiać, tylko wymienisz cały zespół.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.