 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok |
Autor |
Wiadomość |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 25-01-2010, 18:46 [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok
|
|
|
Witam
Szukam na forum natchnienia, ale może ktoś mi pomoże szybciej.
Cari 1.8 GDI 2000 rok, skrzynia automatyczna.
3 dni temu był na myjce automatycznej, później sporo jeździł, tankowane też 3 dni temu, jeszcze sporo paliwa zostało. W tym czasie zrobił w sumie ok 250 km, codziennie jeździłem.
Dziś do pracy - zapalił ładnie wszystko ok, powrót z pracy, też ok, wróciłem zatrzymałem się jak zwykle przodem na krawężnik, więc lekko jakby stał pod górką.
Zjadłem w domu po godzinie wracam do samochodu, przekręcam kluczyk, czekam aż diody znikną i tu zonk, dioda silnika zaczyna mrugać.... hmmm, próbuje zapalić, samochód próbuję, ale nic, dalej to samo, próbowałem z 6 razy i dalej nic, w silniku wszystko jakby ok, płyny są. dioda silnika cały czas mruga...
Jakieś pomysły?
W cari po lifcie chyba nie da się wymrugać błędu, więc co począć?
Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok.
Tankowane paliwo w tesco na stalowej 98.
Brak instalacji gazowej.
Akumulator wygląda całkiem ok. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:05
|
|
|
ale 3 dni jeździł bez problemów, w sumie bardzo często tankuje na tesco, zawsze 98 i było ok. Ale dzięki jeszcze jakieś inne sugestie?
Po 2 filtr paliwa wymieniany ok roku temu jakieś 30 tyś temu. Problem że filtr mam w baku i kosztowna jest ta wymiana. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
Ostatnio zmieniony przez kkriss 25-01-2010, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:07
|
|
|
kkriss napisał/a: | Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok. |
Spróbuj wymrugać, czterocyfrowe błędy są od 2001 roku, twoja powinna się dać. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:09
|
|
|
DZieki, ale w FAQ czytałem że: Cytat: | jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty |
|
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:23
|
|
|
kkriss, Kody do GDI masz tutaj:
tabelka
Niejeden mrugał i wymrugał, to info z początku FAQ, pojęcia nie mam skąd się wzięło. |
|
|
|
 |
guziec
Mitsumaniak Sebastian
Auto: carisma 1.8GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:32
|
|
|
spróbuj innym kluczykiem, bo może coś Ci się stało z immobilajzerem w kluczyku |
_________________ 1/4 mili z MITSUBISHI to jak łowienie ryb z dziwką - jest fajnie ale nie po to ją masz
 |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 25-01-2010, 19:54
|
|
|
nie mam innego klucza, ale z tego co czytałem to przy błędzie immo nie mruga kontrolka CE, a tutaj mruga.
Teraz poszedłem i zresetowałem kompa - dalej to samo, czyli nawet przed próbą odpalenia kontrolka CE mruga.
A z tymi kodami to zobaczymy albo dziś lub jutro.
Jeżeli jakiś jeszcze pomysły to słucham.
[ Dodano: 25-01-2010, 20:50 ]
ok, błąd 92: trottle valve position feedback system.
W trakcie sprawdzania kontorlka ABS cały czas mrygała |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2010, 20:52
|
|
|
Czesc mozesz miec problem z przepustnica brak komunikacji z TPS.Zdejmij trabe slonia i sprawdz czy klapka pzrepustnicy sie nei zaklinowala tylko bez wlozonego kluczyka do stacyjki. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 25-01-2010, 21:05
|
|
|
kkriss napisał/a: | błąd 92: trottle valve position feedback system. |
Jakiś wysyp awarii przepustnic, tych z siłownikiem elektromagnetycznym.
Masz adresik fajnej strony z opisem tematu:link
Kontrolka ABS jak miga jednostajnie- znaczy wszystko OK |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-01-2010, 07:19
|
|
|
kkriss napisał/a: | dioda silnika zaczyna mrugać |
To jednoznacznie mówi, że przepustnica poszła się kochać......można nie błyskać błędów - nawet w wersji po 2000, gdzie CE milczy jak grób..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 28-01-2010, 11:13
|
|
|
hej, a jak sprawdzić tą przepustnice?
Wykręciłem ją, miała mało syfu, ale przeczyściłem, odkręciłem TPS czyli silniczek krokowy jak dobrze pamiętam i od tej strony dobrze rusza się przepustnica. Co może być jeszcze nie tak jeżeli coś może być nie tak z nią?
Od drugiej strony też przepustnica się dobrze rusza, magnes jest przyklejony i nie widać na nim żadnych śladów uszkodzeń. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
Ostatnio zmieniony przez kkriss 28-01-2010, 11:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stanley33
Nowy Forumowicz stanley33

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8kat. GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 28-01-2010, 11:20
|
|
|
Witam
Mam podobny przypadek, mianowicie wczoraj wieczorem po czyszczeniu pianką (sprayem) otworów nawiewowych i wymianie filtra przeciw pyłkowego odpaliłem samochód i po upływie około 2 minut samochód sam przygazował.
Od tego momentu cały czas świeci się kontrolka CE i obroty skaczą od prawie 0 do 1500 lub też gaśnie całkiem, odpinanie klemy nic nie zmieniło.
Po nocy z odpiętą klemą jest to samo.
Koledzy odpięli wtyczkę od przepływomierza (ponieważ z zapiętą wtyczką nie ma możliwości jazdy bo odrazu gaśnie) i w ten sposób udało mi się dojechać do gościa aby podpiąć do kompa.
Wynik na BOSCH'u : kod 91
Oczekuję sugestii oraz ewentualnych porad co dalej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 28-01-2010, 13:23
|
|
|
co do mojego problemu:
Wykręciłem przepustnice przeczyściłem, wyglądała ok, choć do samych magnesów się nie dobierałem, z zewnątrz wyglądało, że wszytko ok.
Podłączyłem i zauważyłem jedną rzecz - co w sumie było wcześniej ale nie zwróciłem na to uwagi:
Jak przepustnica jest podłączona całkowicie, i otwarta, przekręcam kluczyk na ON i przepustnica zostaje całkowicie zamknięta, miga CE - odłączę kabel od miejsca gdzie są magnesy - CE też miga, odłączę tylko kabel od silnika korkowego, przepustnica się nie zamyka CE świeci ciągle.
Pytanie czy to wskazuje już na magnesy w przepustnicy? Nie wykręcałem tych blaszek co są wokoło magnesów, gdyż bardzo ciężko są dokręcone, ale jak będzie trzeba... |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-01-2010, 14:27
|
|
|
kkriss, z całym szacunkiem - WSZYSTKO wskazuje na magnesy, co do Ciebie chyba nie dociera - piszę Ci to od pierwszej PW i pierwszego Twojego posta tu.
Porozkręcaj jeszcze bardziej przepustnicę na oślep, kręcąc co łatwo odkręcić, to nie będziesz jej musiał naprawiać, tylko wymienisz cały zespół. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|