Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V
Autor Wiadomość
marcin870327 
Nowy Forumowicz

Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 17
Skąd: Krzepice
  Wysłany: 25-01-2010, 22:15   [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V

Witam.

Czy może któryś z MitsuManiaków bawił się w zakładanie grzałki podobnej do tej:

http://www.allegro.pl/ite...zime_37_mm.html

Jeśli tak to podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami dotyczącymi tego tematu :)

Wiem, że np. w mercedesach są grzałki wkręcane w blok silnika tylko nie wiem czy u Nas też jest taka możliwość :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2010, 22:31   

marcin870327, bałbym się montować takie ustrojstwo, wołałbym juz załozyć jakieś ori grzałki z innego auta http://allegro.pl/item876...di.html#gallery lub http://allegro.pl/item888...cz.html#gallery
ze wzgledu na to żeby nie ingerować w termostat, bo ingeruje sie w obieg cieczy chłodzącej, w taki sposób ze robi sie z termostatu sito, taki przykład jaki zasugerowałem jest o wiele bardziej korzystny, gdyż działa w trakcie jazdy i pozwala nam na natychmiastowe korzystanie z auta, szybko dogrzewa płyn i nie jest jakąś prymitywną tandetą, weź lataj w zimie przy -20stopniach, ciagnij przedłużacz do auta, kable sztywne od mrozu, właż pod auto aby podpinac ten kabel, a jeszcze bedzie ci zwisal, ciagnal sie pod autem jak zeskoczy z zaczepu, gra nie warta swieczki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 26-01-2010, 19:36   

bo ja wiem w starych mercedesach był podobny patent i działało to w miarę dobrze w autach w kanadzie bardzo popularne ustawiasz timer na 1,5 godziny przed odpaleniem auta odłączasz kabel od terminala i gotowe niemniej wybrał bym faktycznie patent wymontowany z jakiegoś auta a nie coś co służy prawdopodobnie do czegoś innego poza tym przepływowy ogrzewacz wody (bo tak to wygląda)na 220V w nieuziemionym samochodzie to niezbyt bezpieczny wynalazek :doubt:
 
 
marcin870327 
Nowy Forumowicz

Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 17
Skąd: Krzepice
Wysłany: 26-01-2010, 20:04   

Ok załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, żeby łatwiej było odpalić a w taki sposób włączenie tego na np. 2 godziny strasznie obciąży akumulator :)

A czy jest w tym silniku (i gdzie się znajduje) taka zaślepka gdzie by można wkręcić taką grzałkę jak w mercu? Jak ktoś wie niech wrzuci jakąś fotkę :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2010, 20:14   

marcin870327, ori grzałki podgrzewaja w czasie pracy silnika, jak chcesz mozesz kombinowac, a możesz jeszcze poszukac webasto, albo przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej z Toyoty Avensis (wygląda podobnie jak webasto tylko nie jest tak rozbudowane w funkcje jak webasto)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 27-01-2010, 20:26   

marcin870327 napisał/a:
załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą,

możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 27-01-2010, 23:16   

MAłY napisał/a:
marcin870327 napisał/a:
załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą,

możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.


nie może użyć prostownika bo musi być obieg wody bo inaczej rozwali układ parą wodna która będzie się wytwarzać tusz przy świecach żarowych. Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

Podgrzewacze są stosowane w silnikach z common rail po to żeby przyspieszyć czas nagrzewania czyli po to żeby silnik osiągnął szybciej odpowiednią temperaturę
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 28-01-2010, 18:36   

pawelsonx napisał/a:
Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2010, 18:11   

Najlepiej w takim razie założyć ogrzewanie postojowe wodne.
Ona powoduje że m in. ciecz chłodząca jest podgrzewana. A nawet nie zawacham się powiedzieć że cała komora silnika jest ciutke ogrzewana. Ponadto paliwo jest pobierane podczas pracy urządzenia ze zbiornika dzięki temu pompa paliwa jest również w użyciu. Do tego masz jeszcze ciepłe wnętrze i nie masz problemu z zamarzającym autem.

A teraz łyżka(i) dziekciu.
Takie ogrzewanie postojowe musi być nowe. Wiem że są używki ale nie zawsze dobierzesz odpowiedni model do swojego auta. A skoro nowe to koszt około 3 tyś. zł jak się potargujesz i trafisz na promocje, typu 70% upustu na montaż (teraz są takie promocje, końcówka sezonu grzewczego).
Auto musisz postawić w zakładzie na jeden dzień. Ponadto musi być mało w zbiorniku paliwa. Ponieważ w celu montażu trzeba zdemontować zbiornik.
Podczas pracy ogrzewania postojowego paliwo cały czas jest pobierane. Małe urządzenie będzie pobierało od ok. 0,4l/h.
Zapewne Twoj obecny akumulator nie podoła wyzwaniu jakim jest ogrzewanie postojowe. Więc kolejna inwestycja. W innym wypadku czeka Cię poranne odpalanie na kabel.

Z terminalami do podtrzymywania baterii w autach spotkałem się w północnej Skandynawii przy zonach przemysłowych. Akurat ja miałem tą nieprzyjemność iż słupki były płatne. Trzeba było opłacić w cieciówce karte zbliżeniową. Niestety ja w moim pojeździe nie miałem możliwości skorzystania z tego dobrodziejstwa. Nie miałem instalacji (wtyczki).
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2010, 22:08   

Jaka jest idea czegoś takiego, bo nie bardzo rozumiem?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 31-01-2010, 22:47   

MAłY napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika


w większości podgrzewaczy stosowane są świece żarowe
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.