| [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | marcin870327   Nowy Forumowicz
 
 Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Sty 2008
 Posty: 17
 Skąd: Krzepice
 
 | 
            
               |    Wysłany: 25-01-2010, 22:15   [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Czy może któryś z MitsuManiaków bawił się w zakładanie grzałki podobnej do tej:
 
 http://www.allegro.pl/ite...zime_37_mm.html
 
 Jeśli tak to podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami dotyczącymi tego tematu
   
 Wiem, że np. w mercedesach są grzałki wkręcane w blok silnika tylko nie wiem czy u Nas też jest taka możliwość
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2010, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | marcin870327, bałbym się montować takie ustrojstwo, wołałbym juz załozyć jakieś ori grzałki z innego auta http://allegro.pl/item876...di.html#gallery lub http://allegro.pl/item888...cz.html#gallery ze wzgledu na to żeby nie ingerować w termostat, bo ingeruje sie w obieg cieczy chłodzącej, w taki sposób ze robi sie z termostatu sito, taki przykład jaki zasugerowałem jest o wiele bardziej korzystny, gdyż działa w trakcie jazdy i pozwala nam na natychmiastowe korzystanie z auta, szybko dogrzewa płyn i nie jest jakąś prymitywną tandetą, weź lataj w zimie przy -20stopniach, ciagnij przedłużacz do auta, kable sztywne od mrozu, właż pod auto aby podpinac ten kabel, a jeszcze bedzie ci zwisal, ciagnal sie pod autem jak zeskoczy z zaczepu, gra nie warta swieczki
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2010, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | bo ja wiem w starych mercedesach był podobny patent i działało to w miarę dobrze w autach w kanadzie bardzo popularne ustawiasz timer na 1,5 godziny przed odpaleniem auta odłączasz kabel od terminala i gotowe niemniej wybrał bym faktycznie patent wymontowany z jakiegoś auta a nie coś co służy prawdopodobnie do czegoś innego poza tym przepływowy ogrzewacz wody (bo tak to wygląda)na 220V w nieuziemionym samochodzie to niezbyt bezpieczny wynalazek   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcin870327   Nowy Forumowicz
 
 Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Sty 2008
 Posty: 17
 Skąd: Krzepice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2010, 20:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, żeby łatwiej było odpalić a w taki sposób włączenie tego na np. 2 godziny strasznie obciąży akumulator   
 A czy jest w tym silniku (i gdzie się znajduje) taka zaślepka gdzie by można wkręcić taką grzałkę jak w mercu? Jak ktoś wie niech wrzuci jakąś fotkę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2010, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | marcin870327, ori grzałki podgrzewaja w czasie pracy silnika, jak chcesz mozesz kombinowac, a możesz jeszcze poszukac webasto, albo przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej z Toyoty Avensis (wygląda podobnie jak webasto tylko nie jest tak rozbudowane w funkcje jak webasto) |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MAłY   Forumowicz
 MAŁY
 
 Auto: carisma 1.9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 29 Mar 2007
 Posty: 240
 Skąd: Bierutów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2010, 20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | marcin870327 napisał/a: |  	  | załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, | 
 możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2010, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MAłY napisał/a: |  	  |  	  | marcin870327 napisał/a: |  	  | załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, | 
 możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.
 | 
 
 nie może użyć prostownika bo musi być obieg wody bo inaczej rozwali układ parą wodna która będzie się wytwarzać tusz przy świecach żarowych. Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych
 
 Podgrzewacze są stosowane w silnikach z common rail po to żeby przyspieszyć czas nagrzewania czyli po to żeby silnik osiągnął szybciej odpowiednią temperaturę
 |  
				| _________________ ===========================
 carisma i ja
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MAłY   Forumowicz
 MAŁY
 
 Auto: carisma 1.9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 29 Mar 2007
 Posty: 240
 Skąd: Bierutów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2010, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych | 
 mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cichanos [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2010, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najlepiej w takim razie założyć ogrzewanie postojowe wodne. Ona powoduje że m in. ciecz chłodząca jest podgrzewana. A nawet nie zawacham się powiedzieć że cała komora silnika jest ciutke ogrzewana. Ponadto paliwo jest pobierane podczas pracy urządzenia ze zbiornika dzięki temu pompa paliwa jest również w użyciu. Do tego masz jeszcze ciepłe wnętrze i nie masz problemu z zamarzającym autem.
 
 A teraz łyżka(i) dziekciu.
 Takie ogrzewanie postojowe musi być nowe. Wiem że są używki ale nie zawsze dobierzesz odpowiedni model do swojego auta. A skoro nowe to koszt około 3 tyś. zł jak się potargujesz i trafisz na promocje, typu 70% upustu na montaż (teraz są takie promocje, końcówka sezonu grzewczego).
 Auto musisz postawić w zakładzie na jeden dzień. Ponadto musi być mało w zbiorniku paliwa. Ponieważ w celu montażu trzeba zdemontować zbiornik.
 Podczas pracy ogrzewania postojowego paliwo cały czas jest pobierane. Małe urządzenie będzie pobierało od ok. 0,4l/h.
 Zapewne Twoj obecny akumulator nie podoła wyzwaniu jakim jest ogrzewanie postojowe. Więc kolejna inwestycja. W innym wypadku czeka Cię poranne odpalanie na kabel.
 
 Z terminalami do podtrzymywania baterii w autach spotkałem się w północnej Skandynawii przy zonach przemysłowych. Akurat ja miałem tą nieprzyjemność iż słupki były płatne. Trzeba było opłacić w cieciówce karte zbliżeniową. Niestety ja w moim pojeździe nie miałem możliwości skorzystania z tego dobrodziejstwa. Nie miałem instalacji (wtyczki).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-01-2010, 22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaka jest idea czegoś takiego, bo nie bardzo rozumiem? |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-01-2010, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MAłY napisał/a: |  	  |  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych | 
 mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika
 | 
 
 w większości podgrzewaczy stosowane są świece żarowe
 |  
				| _________________ ===========================
 carisma i ja
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |