 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Wymiana przepustnicy - czy konieczne ASO? |
Autor |
Wiadomość |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-01-2010, 16:24 [Cari 1.8 GDI] Wymiana przepustnicy - czy konieczne ASO?
|
|
|
Witam!
No i stało się niestety, zobaczyłem Check Engine w akcji. Kontrolka mruga rytmicznie, auto nie chce się rozpędzać i trzęsie silnikiem, wolne obroty na poziomie 2000 rpm. Podjechałem do gościa od elektroniki, odczytał błąd - 92 ETV, czyli przepustnica elektroniczna. Tak się składa, że mam zapasową przepustnicę bo była wymieniona przy innej okazji jako podejrzana o sprawianie problemów. Okazało się, że to nie jej wina więc leży sobie w zapasie i teraz mógłbym ją zamontować. Tylko czy do tego potrzebny jest jeszcze MUT? W ASO mówili mi, że po wymianie przepustnicy trzeba ją jeszcze zaprogramować bo inaczej nie odjadę. Ale z ASO różnie bywa. Czy ktoś wymieniał przepustnicę bez pomocy ASO? Da się to zrobić? Bo jak nie to laweta i 150km drogi.
I jeszcze jedno, silnik chodzi prawdopodobnie na 3 cylindry bo nim telepie i czytałem o takich objawach w skrajnych przypadkach. Przejechałem tak około 25 kilometrów. Czy mogło mieć to jakiś negatywny wpływ na silnik lub jakieś podzespoły? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 26-01-2010, 17:58
|
|
|
Jeśli chodził na 3 cylindry to raczej nic się nie stało oprócz tego ze miał większy apetyt na paliwo Ja przejechałem dużo więcej na "4 garach" (w audi miałem 5) i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych po naprawie.
A co do wymiany przepustnicy to jest to opisane na forum i to dość dokładnie, nawet ktoś, nie pamiętam już kto przetłumaczył chyba z ang. na polski. |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-01-2010, 18:05
|
|
|
Cytat: | I jeszcze jedno, silnik chodzi prawdopodobnie na 3 cylindry bo nim telepie i czytałem o takich objawach w skrajnych przypadkach. Przejechałem tak około 25 kilometrów. Czy mogło mieć to jakiś negatywny wpływ na silnik lub jakieś podzespoły? |
Tryb awaryjny. Chodzi na 2 skrajne cylindry na wolnych, na wszystkie po wciśnięciu gazu, co ciekawe nie pozwala się rozpędzić ponad 1800 obrotów, mocy nie ma, ale pozwala pokonać wzniesienie. Przejechałem tak ok. 30 km i poza zszarganymi nerwami moimi i wszystkich za mną, żadnych skutków ubocznych |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-01-2010, 18:19
|
|
|
U mnie wchodzi na trochę ponad 2000, ale dalej już nie chce.
Jutro będę się umawiał na wymianę, mam nadzieje, że wszystko zagra.
Dzięki za info.
Edit:
Przepustnica wymieniona bez żadnego programowania, jedynie przeprowadzono naukę obrotów (a i to pewnie nie było konieczne) i wszystko gra jak na razie. Także bajki w ASO opowiadają o tym programowaniu. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|
|