Akumulator |
Autor |
Wiadomość |
Elektrownik [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 00:42 Akumulator
|
|
|
Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem Mitsu Carisma 95r. 1,6 16v Mam do wymiany akumulator i niewiem czy mogę go sam wymienić. Mam obawy o komputer. Jeżeli mogę to od którego bieguna mam zacząć? Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2006, 09:52
|
|
|
Mozesz wymienic. Najpierw zdejmujesz minus, potem plus. Zakladasz odwrotnie - najpierw plus, potem minus. Jesli masz poduszki, to moze sie zaczac swiecic kontrolka SRS - w ASO moga skasowac blad poduszek (niestety troche to kosztuje). Ew. potem trzeba bedzie zaprogramowac pilota do zamka, moze radio, nie wiem czy takze el. szyby.
Niemal wszystkie mozliwe problemy sa juz opisane na forum - tylko z SRS samemu raczej nie poradzisz.
Ew. mozesz sprobowac wymienic z podtrzymaniem - tak, jak sie uzywa drugiego aku do awaryjnego uruchamiania auta. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-08-2006, 10:07
|
|
|
...a orientujecie się może ile taka usługa może kosztować w ASO??? chociaż szacunkowo, tak +/-
Pozdr4all |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 10:48
|
|
|
ja wymienialem ok 6 akumulatorow i po zadnej takiej wymianie nie zaswiecila mi sie kontrolka srs i raczej bez powodow nie powinna.
malo tego, nigdy nie zdejmowalem wg instrukcji i nigdy nie zakladalem wg instrukcji - odkrecalem i przykrecalem jak popadnie
w aso podlaczenie pod komp kosztuje ok 100-150zl |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 31-08-2006, 10:48
|
|
|
Ja jestem fanem akumulatorów VARTA Silver (wapniowo srebrowe?) kompetnie bezobsługowo chodzą (hermetycznie zamknięte) i nawet srogie zimy u mnie im nie straszne w Corsie od nowości taki mam i po 8miu latach ciągle super sprawny. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-08-2006, 11:16
|
|
|
Dzięki arturro, ale aż 150zł chcą!!!!!?? Bóg ich chyba opuścił ....
Pozdrooo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2006, 11:23
|
|
|
Dlatego napisałem, co może się stać a nie, że się stanie.
Ostrzegłem na wszelki wypadek, bo wiem, że były takie przypadki. |
|
|
|
 |
Elektrownik [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 00:26
|
|
|
Dzięki temat uważam za zamknięty. Jak coś nie wyjdzie to dam znać! |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2006, 09:51
|
|
|
elektryczne szyby na pewno ale tu sprawa jest prosta. Po odlaczeniu i wlaczeniu aku beda Ci sie poruszac tak: naciskasz/podciagasz przycisk - ida, puszczasz - stoja. Zeby zrobic: naciskasz/podciagasz przycisk - ida do konca trzeba: wcisnac przycisk az zejda do konca i jeszcze przez kilkanascie? ja zawsze na wszelki wypadek trzymalem 30 sek. I w droga strone to samo. Wtedy "ucza sie" ze maja tam koniec i jest git .
pzdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2010, 12:00
|
|
|
hmmmm...jak by tu czacząć
jest przy klemie minusowej kabel.
Gościu w sklepie gdzie sprawdzałem rozruch i akumulator (takim komputerkiem) powiedział że mam za cienki kabel przy minusie i w przypadku dłuższego kręcenia rozruchem może sie przetopić izolacja.Powiedział żebym sobie "dopiął" jakiś drugi kabel np do karoseri czy gdzieś tam
I tutaj mam pytanie...
Czy jest jakaś grubośc kabla określona???
Czy mogę podpiąć drugia jakiś kabel od klemy do karoserii????
Cari odpala różnie -czasem od styku a czasem ze 2sekundy trzeba zakręcić. Jednak ogólnie "chyba" jest dobrze |
|
|
|
 |
siwysiwy
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9td ,2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: dom
|
Wysłany: 03-02-2010, 12:25
|
|
|
jesli wiazke masz fabryczna to zostala policzona do zasilania odbiornikow w aucie,jak facet bedzie robi lw biurze konstrukcyjnym mitsu to wtedy niech zmienia przekroje przewodow,ja bym go nie sluchal,niewatpliwie mozesz sobie zrobic i 3 kable masowe ale to bez sensu,fabryczny jest wystarczajacy |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2010, 14:26
|
|
|
siwysiwy, dzięki za info...
ja najzwyczajniej nie wiem czy to fabryczny bo cari była sprowadzana (chyba od jakiegoś pseudoamatora tej marki - ale to już sie nie będe rozpisywał ) |
|
|
|
 |
siwysiwy
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9td ,2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: dom
|
Wysłany: 03-02-2010, 14:49
|
|
|
no to nie bede sie madrzyl, niech ktos z gdi napisze jaka ma srednice przewodu i na taki sobie zamien, pozdrawiam |
|
|
|
 |
|