 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Chooper 27-01-2010, 10:02 |
Problemy z Cari |
Autor |
Wiadomość |
siekierra
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:10 Problemy z Cari
|
|
|
Witam serdecznie !!!
Mimo, że od dawna śledze to forum jest to mój pierwszy post, więc prosze o wyrozumiałość na błędy
Ale do sedna...
Jestem posiadaczem Cari 1.8 16v od jakiegoś 1.5 roku. Auto praktycznie bezawaryjne, mimo iż ma przejechane 280tys km. Do czasu, a właściwie do ostatnich mrozów...
Więc, wiedząc że auto poraz pierwszy ma nocować na dworzu w te mrozy, wymontowałem akumulator. Rano po zamontowaniu ponownym zaczely sie problemy. Cari odpala rewelacyjnie, ale w czasie jazdy, po wrzuceniu luzu obrotu spadają do praktycznie do zera, światła przygasają ale auto nie gaśnie. w czym tkwi problem??????? Czy może to być wina AKu który też już ma troche za sobą ??
Dodam, że CARI ma inst. gazową STAG-a od lipca(z inst. tez cos sie stalo, bo majac pustą butle, pokazuje pełną, a po tankowaniu pokazuje rezerwe)
Prosze o szybką pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:14
|
|
|
Po wyjęciu akumulatora resetujesz kompa i musisz autko od nowa "uczyć obrotów". Poszukaj o tym uczeniu obrotów na forum. |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:14
|
|
|
To normalne po odłączeniu akumulatora.....daj jej szanse nauczyć się wolnych obrotów (pojeździj tak dzień, może dwa), lub przejdź procedurę nauki wolnych obrotów (procedura do znalezienia na forum) |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:17
|
|
|
A co do gazu to chyba masz jeszcze gwarancję więc nie ma czym się przejmować zbytnio. Muszą Ci to naprawić chyba ze to zasługa wysokich mrozów.. |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:21
|
|
|
odpiąć klemę, poczekać kilka min. (nie wszystkie kompy od razu tracą dane), odpalić auto bez włączania czegokolwiek, poczekać na włączenie się dmuchawy, zgasić, odpalić, czekać do włączenia się dmuchawy
a jak nie to bardziej szczegolowo:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|
|