Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kable rozruchowe
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2010, 12:54   

krzychu napisał/a:
Przeglądając elektrodę można wyczytać że 150A (prostownik) wystarcza do odpalania ciężarówek. A samochód powinien bez problemu odpalić przy prostowniku 10-20A i 5 minutowym ładowaniu przez odpaleniem (czyli 5 minut ładowania i zapalamy aku+prostownik). Nie popadał bym w paranoję a prostownik taki większy więcej jak 100A nie pociągnie to tak jak byś używał ABS-u, kompletu świateł, ogrzewaniem szyby tylnej i bawił się szybami elektrycznymi.

Wszytko prawda ale... Przyjmuje się że do rozpalenia silnika benzynowego potrzebny jest prąd w zakresie 50-75A, diesla 100-175A. Nie mówimy tu o prądzie znamionowym rozrusznika tylko chwilowym. Większość starych rozruszników to szeregowe silniki prądu stałego (obecnie najczęściej stosuje się silniki synchroniczne prądu przemiennego z przekładnią pośrednia. Stare konstrukcje z silnikiem szeregowym pobierają bardzo duży prąd chwilowy w momencie startu rozrusznika (charakterystyka silnika szeregowego) i to musi wytrzymać akumulator plus kable rozruchowe.

Jako ciekawostka TEST KABLI ROZRUCHOWYCH
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-01-2010, 13:02   

Tak podejrzewałem z tym kablem (co kupiłem w Tesco) że mają za dużą stratę i dlatego Vitara potrzebowała się podładować z 5 minut zanim w ogóle zaczęła kręcić silnikiem.

Więc podsumować można tak że jak ktoś się boi o samochód niech przed odpaleniem biorcy podładuje mu akumulator przez 5 minut?
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2010, 13:14   

krzychu napisał/a:
Więc podsumować można tak że jak ktoś się boi o samochód niech przed odpaleniem biorcy podładuje mu akumulator przez 5 minut?

Z grubsza tak. Ale zależy to też od tego czy problem jest z akumulatorem a silnik pali na jeden obrót wału czy zajechaliśmy akumulator bo problemy były z silnikiem. W drugim przypadku szkoda swojego samochodu i kable można spalić jeśli są grubości kabla od myszki komputerowej ;)

[ Dodano: 27-01-2010, 13:16 ]
krzychu napisał/a:
Tak podejrzewałem z tym kablem (co kupiłem w Tesco) że mają za dużą stratę i dlatego Vitara potrzebowała się podładować z 5 minut zanim w ogóle zaczęła kręcić silnikiem.

Prąd stały, szczególnie o niskich napięciach ma bardzo duże straty na przewodach. jeśli kable sa do bani to na końcu 2m kabli może być okolicy 5V :(
 
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 27-01-2010, 14:29   

jaca71 napisał/a:
Ale zależy to też od tego czy problem jest z akumulatorem a silnik pali na jeden obrót wału czy zajechaliśmy akumulator bo problemy były z silnikiem.


Święte słowa :rolleyes: , co innego jak znamy auto które chcemy odpalić a co innego jak to jest przygodny potrzebujący. Teoria teorią a nie wiem czy ktoś widział palący się żywym ogniem przewód 25mm2. Starego typu rozrusznik w momencie startu może chwilowo pociągnąć 300-500A.
 
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 28-01-2010, 08:06   

Raz użyczałem prądu i raz odpalałem z kabli, bez żadnych specjalnych ceremonii, skutków ubocznych brak.
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.