| [Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wietszyk   Nowy Forumowicz
 Carisma Pałer
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Gru 2009
 Posty: 2
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2010, 18:43   [Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem |   
 |  
               | 
 |  
               | Co ona oznacza ?? , ma jakieś ogólne znaczenie ?? , czy ogólnie problemy związane z silnikiem ?. |  
				| Ostatnio zmieniony przez Wietszyk 10-02-2010, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2010, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ta kontrolka pokazuje że z autem, silnikiem jest jakiś problem. Poszukaj na forum jak wymrugać kody błendów kompa albo podłącz autko pod komputer diagnostyczny w jakimś warsztacie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2010, 01:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | A nie zapala sie przypadkiem kontrolka od poziomu plynu w spryskiwaczach? Bo ta kontrolka takze jest zolta i w zasadzie polozna niedaleko tej od silnika. Sprawdz poziom plynu. 
  	  | Wietszyk napisał/a: |  	  | po dodaniu większego gazu zapala się żółta kontrolka z silnikiem | 
 przed tym jak turbo zaczyna pompowac tj do predk. obrot. 1700 czy powyzej?
 czujesz jakis spadek mocy?
 
 Jezeli to faktycznie zapala sie kontrolka silnika, to mozesz odczytac bledy w serwisie i bedziesz wiedzial wszystko.
 Do filtra powietrza zagladales w jakim jest stanie?
 Mozesz takze miec zanieczyszczone styki na cisnieniomierzu dolotu turbiny. Taka kostka na prawo od silnika na rurze o średnicy ok 6cm. Rozepnij zaciski, zdemontuj rure, przeplucz ja jakims odtluszczaczem, przeczysc koncowke cisnieniomierza (turbina brudzi a brud powoduje zwarcie, a tym samym swiecenie kontrolki).
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wietszyk   Nowy Forumowicz
 Carisma Pałer
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Gru 2009
 Posty: 2
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2010, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | W książce ta kontrolka zwie się "Lampka ostrzegawcza kontroli silnika".I jest to na 100% ona , Od płynu do sprys. jest z boku. 
 Zapala się tak powyżej 2000 obr , czuć wtedy takie lekkie szarpnięcia, nie zapala się co chwilę lecz co jakiś czas..Czasami przy cofaniu na samym sprzęgle, kontrolka się zapali auto szarpnie i gaśnie..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | perszingxx   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Posty: 3
 Skąd: katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2010, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam  mam  problem   od kilku  dni z cari  gdi bo zapala mi sie  kontrolka silnika  a  samochud dalej  dobrze    mi  działa co przyczyną tego jest ???? chyba  że mrozy  tak    nanioą   wpływajią   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nikka   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI, r 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 11 Sty 2009
 Posty: 419
 Skąd: Choszczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2010, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | na forum jest sporo o tym... wpisz w "szukacza" check engine |  
				| _________________ Lena
 01462/KMM
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uciu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 33
 Skąd: Przemyśl
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kerim08   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D (102km) 2000r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Sie 2009
 Posty: 8
 Skąd: xxxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2010, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie latem jak wracałem z nad morza, już niedaleko domu Cari zaczeła dymić po dodaniu gazu, straciła moc. Bałem się, że może turbo poszło. Oczywiście zapalała się też kontrolka CE, ale tylko jak dawałem za dużo gazu, gdy rozpedziłem auto do 80km/h i włączyłem 5 i jechałem na niskich obrotach (tylko tak szło jechać) kontrolka gasła. Po dodawaniu gazu auto muliło i kopciło i znowu się zapalała kontrolka. Na drugi dzień pojechałem do mechanika, który pierwsze co sprawdził turbo,  potem jeszcze coś tam popatrzył i powiedział, chyba wiem co jest. Ściagnał przewód od intercoolera i przepustnicy, wsadził rękę gdzieś tam głęboko, i zaczał wkładać jakiś przewód. (prawdopodobnie od podciśnienia). Auto ponoć dostawało za dużą dawkę paliwa, nie przepalało i się dusiło. Nic więcej nie wiem. Po tym zabiegu objawy ustały, auto przestało kopcić i odzyskało moc. Cały zabieg trwał 10-15 minut. A CE przestał się zapalać, choć po 3 miesiącach zaczeła mi się znowu pomarańczowa kontrolka mrugać, ale okazało się, że to od małego poziomu płynu spryskiwaczy wycieraczek. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |