Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć?
Autor Wiadomość
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 31-01-2010, 16:00   [CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć?

Witajcie,
Colt stoi pod chmurka, cala zimę ładnie palil, nawet wtedy gdy odpalałem tylko 2x/tydzień. Kiedy zrobiło sie mroźno przez pierwszy tydzien tez nie było problemów.

Kilka dni temu chcialem odpalic, a tu niemila niespodzianka. Krecil, krecil, kilka razy sie zadlawil, ale nie zapalił. Probowałem @ kable rozruchowe - tez nic.
Wyjalem aku, podladowalem i tak czekal w cieple do dzisiaj, bo chcialem sie wybrac na lokalny spocik. Niestety nic z tego, zakrecil, ale nie dal zadnego inego znaku zycia.

Mam takie dziwne przeczucie, ze cos zamarzlo i nie dostaje paliwa. Pytanie co by to moglo byc, co najczesciej zamarza [moze jakis krysztalek lodu przewodzie paliwowym, mam nadzieje, ze pompka nie zamarzla - nie chcialbym stac do wiosny, bo dojaz autobusami mam tragiczny].

Macie jakies pomysły, bede wdzięczny za każdą pomoc. Nie znam sie na tym niestety.
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2010, 16:16   

a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz?
_________________
7,60/100
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2010, 16:44   

Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 31-01-2010, 16:45   

spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku .
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2010, 16:52   

Poza tym polecam jeszcze ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8972
Dziś w Krakowie przynajmniej była duża wilgotność :wink: - więc to to mogło mieć wpływ, a nie mróz ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 31-01-2010, 17:17   

Pexu napisał/a:
a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz?

Tak, CE gasnie [tu moze warto wspomniec, ze trwa to troche dluzej niz zwykle], a iskra - kurcze taka podstawowa sprawa, ale nie sprawdzalem.

Marcin-Krak napisał/a:
Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć.

Kable sprawdzalem przed zima, myslisz, ze warto jeszcze raz sie temu przyjrzeć? Niby iskier nie widac, spryskalem tez woda i podobnie. Nie probowalem tylko odpietego kabla zblizac do masy [tego to nigdy nie probowalem, nie wiem czy to poprawna technika, ktos mi o tym wspominal]

Miroslaw1305 napisał/a:
spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku .

A mozna to auto brac "na pych". Dostanie sie do garazu byłoby troche klopotliwe, bo najpierw pod gorę a potem z górki :) Szczerze, nie jest tam tez za cieplo, a przestrzen jest spora i ogrzanie graniczyloby z cudem... Moglbym jednak w ostatecznosci sprobowac. Tez o tym myslalem, ale wlasnie problem z osiagnieciem jakiejs zadowalajacej temperatury.

Co do dolewania denaturatu - dzieki. Mam jescze pytanie, ktos na forum pisal, ze po dolaniu denaturatu najlepiej byloby wymienic olej. Prawda to?

Marcin-Krak napisał/a:
Poza tym polecam jeszcze ten temat:

Filtry byly wymieniane stosunkowo niedawno, co do kopulki - nie daje mi spokoju. Czyscilem ja gdzies pod koniec lata, przy okazji wymiany rozrządu, wymienili mi tam taka uszczelke, bo cos wilgotno bylo - problem w tym, ze ona dalej nie przylega tak jak powinna i lekko cos sie saczy [sladowe ilosci, ale nie jest sucho]

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Skorzystam jeszcze: ubylo mi troche [sporo] oleju i teraz tak: niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe, a bialy to co? Uszczelka pod glowica?
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 18:26   

Jeżeli auto odpali (zagada na chwilę ) po wstrzyknięciu benzyny ( np.strzykawką za przepustnicą) to wskaże na korek lodowy w przewodzie paliwowym bądź niesprawną pompę paliwa .Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa .Białym dymkiem radzą się nie przejmować , chyba że mocno ubywa płynu w chłodnicy .
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 31-01-2010, 19:52   

dolewanie denaturatu do benzyny -NIE skutkuje wymianą oleju.Nie trzeba z tego względu .Denaturat pomaga przepalić wodę ,która znajduje się w paliwie np ze skroplin pary wodnej lub nieuczciwego paliwa .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2010, 21:30   

polbo napisał/a:
niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe
Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe.
bogdan54 napisał/a:
Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa
W układach paliwowych Mitsubishi pompa paliwa zaczyna pracować podczas kręcenia rozrusznikiem.
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 31-01-2010, 21:54   

Hugo napisał/a:
Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe

To mi dales do myslenia, bo sugerowalem sie tu wypowiedzia Krzyzaka:
Krzyzak napisał/a:

latwy test na uszczelniacze to zostawic silnik wolnych obrotach na kilka minut (silnik goracy) i wtedy niech ktos LEKKO depnie na gaz a sam obserwuj rure wydechowa z kilku metrow - jak zobaczysz niebieska chmurke to beda one

Nie zeby mi dymil na kolorowo, ale szukam przyczyny ubywania oleju.

Przy odrobinie czasu sprobuje ze strzykawka, a jutro sprawdze, czy jest iskra [choc jestem prawie pewien, ze jest :) ]
Zastanawiam sie jeszcze nad kopulka. Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy. Zawsze moge spróbować ja osuszyć, a uszczelke wymienie przy najblizszej okazji - choc bylo juz wiele dni wybitnie deszczowych i nie bylo problemu.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

...najlepiej by bylo gdyby nadeszla odwilż :)
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2010, 17:17   

polbo napisał/a:
Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy
Jak najbardziej.
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 02-02-2010, 14:42   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany :) Zatoczyłem misia do garażu, a tam suszarką od baku, po filtr paliwa ;) -> Jak ręką odjął.
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 02-02-2010, 14:49   

To ja mam pytanie w temacie
Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2010, 14:53   

harpagan napisał/a:
Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ?

u mnie gasła kontrolka oleju, aku nie. no i wywalało CE :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-02-2010, 18:51   

u mnie to samo :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.