[CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć? |
Autor |
Wiadomość |
polbo
Mitsumaniak Karpik egzotyczny :)

Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów i okolice
|
Wysłany: 31-01-2010, 16:00 [CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć?
|
|
|
Witajcie,
Colt stoi pod chmurka, cala zimę ładnie palil, nawet wtedy gdy odpalałem tylko 2x/tydzień. Kiedy zrobiło sie mroźno przez pierwszy tydzien tez nie było problemów.
Kilka dni temu chcialem odpalic, a tu niemila niespodzianka. Krecil, krecil, kilka razy sie zadlawil, ale nie zapalił. Probowałem @ kable rozruchowe - tez nic.
Wyjalem aku, podladowalem i tak czekal w cieple do dzisiaj, bo chcialem sie wybrac na lokalny spocik. Niestety nic z tego, zakrecil, ale nie dal zadnego inego znaku zycia.
Mam takie dziwne przeczucie, ze cos zamarzlo i nie dostaje paliwa. Pytanie co by to moglo byc, co najczesciej zamarza [moze jakis krysztalek lodu przewodzie paliwowym, mam nadzieje, ze pompka nie zamarzla - nie chcialbym stac do wiosny, bo dojaz autobusami mam tragiczny].
Macie jakies pomysły, bede wdzięczny za każdą pomoc. Nie znam sie na tym niestety. |
_________________ Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2010, 16:16
|
|
|
a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz? |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2010, 16:44
|
|
|
Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 31-01-2010, 16:45
|
|
|
spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku . |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2010, 16:52
|
|
|
Poza tym polecam jeszcze ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8972
Dziś w Krakowie przynajmniej była duża wilgotność - więc to to mogło mieć wpływ, a nie mróz |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
polbo
Mitsumaniak Karpik egzotyczny :)

Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów i okolice
|
Wysłany: 31-01-2010, 17:17
|
|
|
Pexu napisał/a: | a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz? |
Tak, CE gasnie [tu moze warto wspomniec, ze trwa to troche dluzej niz zwykle], a iskra - kurcze taka podstawowa sprawa, ale nie sprawdzalem.
Marcin-Krak napisał/a: | Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć. |
Kable sprawdzalem przed zima, myslisz, ze warto jeszcze raz sie temu przyjrzeć? Niby iskier nie widac, spryskalem tez woda i podobnie. Nie probowalem tylko odpietego kabla zblizac do masy [tego to nigdy nie probowalem, nie wiem czy to poprawna technika, ktos mi o tym wspominal]
Miroslaw1305 napisał/a: | spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku . |
A mozna to auto brac "na pych". Dostanie sie do garazu byłoby troche klopotliwe, bo najpierw pod gorę a potem z górki Szczerze, nie jest tam tez za cieplo, a przestrzen jest spora i ogrzanie graniczyloby z cudem... Moglbym jednak w ostatecznosci sprobowac. Tez o tym myslalem, ale wlasnie problem z osiagnieciem jakiejs zadowalajacej temperatury.
Co do dolewania denaturatu - dzieki. Mam jescze pytanie, ktos na forum pisal, ze po dolaniu denaturatu najlepiej byloby wymienic olej. Prawda to?
Marcin-Krak napisał/a: | Poza tym polecam jeszcze ten temat: |
Filtry byly wymieniane stosunkowo niedawno, co do kopulki - nie daje mi spokoju. Czyscilem ja gdzies pod koniec lata, przy okazji wymiany rozrządu, wymienili mi tam taka uszczelke, bo cos wilgotno bylo - problem w tym, ze ona dalej nie przylega tak jak powinna i lekko cos sie saczy [sladowe ilosci, ale nie jest sucho]
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Skorzystam jeszcze: ubylo mi troche [sporo] oleju i teraz tak: niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe, a bialy to co? Uszczelka pod glowica? |
_________________ Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2010, 18:26
|
|
|
Jeżeli auto odpali (zagada na chwilę ) po wstrzyknięciu benzyny ( np.strzykawką za przepustnicą) to wskaże na korek lodowy w przewodzie paliwowym bądź niesprawną pompę paliwa .Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa .Białym dymkiem radzą się nie przejmować , chyba że mocno ubywa płynu w chłodnicy . |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 31-01-2010, 19:52
|
|
|
dolewanie denaturatu do benzyny -NIE skutkuje wymianą oleju.Nie trzeba z tego względu .Denaturat pomaga przepalić wodę ,która znajduje się w paliwie np ze skroplin pary wodnej lub nieuczciwego paliwa . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:30
|
|
|
polbo napisał/a: | niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe | Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe. bogdan54 napisał/a: | Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa | W układach paliwowych Mitsubishi pompa paliwa zaczyna pracować podczas kręcenia rozrusznikiem. |
|
|
|
 |
polbo
Mitsumaniak Karpik egzotyczny :)

Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów i okolice
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe |
To mi dales do myslenia, bo sugerowalem sie tu wypowiedzia Krzyzaka:
Krzyzak napisał/a: |
latwy test na uszczelniacze to zostawic silnik wolnych obrotach na kilka minut (silnik goracy) i wtedy niech ktos LEKKO depnie na gaz a sam obserwuj rure wydechowa z kilku metrow - jak zobaczysz niebieska chmurke to beda one |
Nie zeby mi dymil na kolorowo, ale szukam przyczyny ubywania oleju.
Przy odrobinie czasu sprobuje ze strzykawka, a jutro sprawdze, czy jest iskra [choc jestem prawie pewien, ze jest ]
Zastanawiam sie jeszcze nad kopulka. Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy. Zawsze moge spróbować ja osuszyć, a uszczelke wymienie przy najblizszej okazji - choc bylo juz wiele dni wybitnie deszczowych i nie bylo problemu.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
...najlepiej by bylo gdyby nadeszla odwilż |
_________________ Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:17
|
|
|
polbo napisał/a: | Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy | Jak najbardziej. |
|
|
|
 |
polbo
Mitsumaniak Karpik egzotyczny :)

Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów i okolice
|
Wysłany: 02-02-2010, 14:42
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany Zatoczyłem misia do garażu, a tam suszarką od baku, po filtr paliwa -> Jak ręką odjął. |
_________________ Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 02-02-2010, 14:49
|
|
|
To ja mam pytanie w temacie
Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2010, 14:53
|
|
|
harpagan napisał/a: | Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ? |
u mnie gasła kontrolka oleju, aku nie. no i wywalało CE |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Arti_Ca0
Forumowicz
Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-02-2010, 18:51
|
|
|
u mnie to samo |
|
|
|
 |
|