Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Pierwsza zmiana oleju
Autor Wiadomość
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 03-01-2010, 23:04   

Nikoś, valvoline max live 10w40 :mrgreen: DOBRY WYBÓR
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2010, 00:56   

barteski napisał/a:
Nikoś, valvoline max live 10w40 :mrgreen: DOBRY WYBÓR

NAJLEPSZY :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 04-01-2010, 07:13   

MATi1G napisał/a:
Po remoncie mozna wlac minerał zeby dotrzec silnik na góra 1000 km potem spuscic olej wymyc miske wlac olej docelowa zrobic na nim 5000 km góra i zalac jeszcze raz swiezy i cieszyc sie jazda dotartym silnikiem na oleju docelowym


A co do zmiany oleju to mam taki zwyczaj wymieniać co 4000 max 4500 km.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 04-01-2010, 23:54   

Nikoś, za czesto 6000tys to takie min wtedy krzywa na wykresie zdatnosci oliwy spada...
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2010, 09:09   

barteski napisał/a:
Nikoś, za czesto 6000tys to takie min wtedy krzywa na wykresie zdatnosci oliwy spada...


Valvoline zaleca wymiane co 15tkm, stąd jego nazwa MAX LIFE, wymiana co 10tkm lub raz do roku w zupełności wystarczy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-01-2010, 09:38   

Adaho_krak napisał/a:
Valvoline zaleca wymiane co 15tkm, stąd jego nazwa MAX LIFE, wymiana co 10tkm lub raz do roku w zupełności wystarczy.


A ja myślałem, że ta nazwa odnosi się do przedłużania żywotności silnika. Ja zmieniam co 9-10kkm. Ale już po przebiegu 6-7kkm czuć utratę właściwości tego oleju, częściej grają popychacze i więcej go ubywa.
 
 
 
promo211 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: ok b-stok
Wysłany: 05-01-2010, 18:48   

Mam takiego dobrego znajomego mechanika, który zajmuje się tylko japońcami i zaleca półsyntetyk. Co do marki to wszystko byle nie lotos:D ja będę lał mobila 10w40.
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 05-01-2010, 22:32   

viader, dokładnie oto mi chodzilo ze nietylko badania naukowe ale i w realu jest to wyczuwalne nawet na wskazniku cisnienia ale 10tys jest ok znam rekordzistów co jezdzili natym 28 tys a jeden to kobieta 80 tys jak przyjechała wyleciało dokładnie 850mil auto civic 96 1.6i a przyjechała bo oliwiarka na czerwono jej mrugała bystra samica ... < taka ciekawostka >
 
 
 
adikow 
Nowy Forumowicz

Auto: Plymoth, Mistsubishi Engin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: K-c
Wysłany: 03-02-2010, 12:02   

Poniżej opis producenta oleju, może komuś się przyda. Od siebie dodam tylko że nie wierzcie mechaniką bo oni dbają o to żeby do nich wrócić. Ja trzymam się książki producenta gdzie jest napisane jaki olej używać. I nie jest zaznaczone że po większym przebiegu stosować gorszy tani olej np mineralny który niby pomoże naszemu spracowanemu silnikowi :badgrin: dla mnie to głupota. Jak koledzy już wspomnieli to nie maluch. Tanim kosztem nie uratujemy naszego silnika, a wręcz przeciwnie, stracimy o wiele więcej w serwisie. Dla tego nie żałujcie na dobry markowy olej. ps 10W40 to nie tylko oleje półsyntetyczne, są produkowane oleje full syntetyczne o takiej klasie lepkości.

Wlanie niewłaściwego oleju silnikowego może skończyć się poważną awarią jednostki napędowej. Aby uniknąć wysokich kosztów naprawy, warto odpowiednio dobrać olej.

Pierwszą i jedyną zasadą postępowania powinno być zastosowanie się do zaleceń producenta silnika. Nowoczesne jednostki napędowe są mechanizmami wykonywanymi przy użyciu najnowszych technologii i ich konstrukcja pod względem parametrów ściśle odpowiada przeznaczeniu. W związku z tym współczesny olej silnikowy stanowi element konstrukcyjny silnika i dlatego musi być spójny ze wszystkimi jego elementami zarówno pod względem wytrzymałości mechanicznej, chemicznej jak również termicznej.

W większości stosowanymi obecnie olejami są oleje syntetyczne zapewniające znacznie lepszą ochronę ruchomych elementów silnika i jego chłodzenie niż oleje mineralne. Mają też większe zdolności rozczepiania tworzących się w wyniku procesu spalania cząstek stałych, które łatwiej wychwytywane są przez układy filtrujące.

Najważniejszą i najbardziej korzystną cechą w porównaniu z olejami mineralnymi jest niska lepkość olejów syntetycznych pozwalająca na precyzyjne pokrycie olejem powierzchniami narażonych na tarcie w każdym niemal zakresie temperatur, a zwłaszcza w niskich temperaturach kiedy każdy olej silnikowy gęstnieje.

Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.

Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników (dotyczy maluchów itp ) wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.

Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:

- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,

- 5W - 25 do - 30°C,

- 10W - 20 do - 25°C,

- 15W - 15°C do - 20°C,

- 20W - 10°C do -15°C

- 25W -od -10°C do 0°C
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.

Wszystkie te oznaczenia znajdziemy na opakowaniu każdego oleju silnikowego, ale ich analiza nie daje odpowiedzi na pytanie – czy oleje można mieszać, a jeśli tak to które?

Z pewnością nic złego nie stanie się silnikowi, jeśli zachowując te same parametry jakościowe i klasę lepkości zmienimy markę- czyli producenta. Po przejechaniu znaczącej ilości kilometrów można też zastosować olej o nieco wyższej klasie lepkości, czyli bardziej gęsty. Uszczelni on lepiej silnik poprawiając nieco jego kondycję, mimo że należy mieć świadomość, że nie naprawi zużytego silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.