Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Pierwsza zmiana oleju
Autor Wiadomość
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 31-08-2009, 09:52   [1G 90-94] Pierwsza zmiana oleju

Przyszedł czas na wymiane oleju lecz ten mechanik który naprawiał mi miśka powiedział że mam zalać silnik olejem ale mineralnym bo syntetyk to syf i tylko brudzi silnik. Co mam zrobić? Lać syntetyk czy mineralny?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 09-01-2010, 00:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 31-08-2009, 10:33   

Wymienić. Mechanika. A do silnika nalać to, co było lane wcześniej - jeżeli syntetyk to syntetyk. Chyba, że silnikowi już rośnie `apetyt` na olej, to można rozważyć coś gęstszego (półsyntetyczny).
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2009, 10:37   

Dokładnie, półsyntetyk to wszystko. Minerał to ostateczność. A mechanik do zmiany :P
_________________
7,60/100
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 31-08-2009, 13:11   

No ten mechanik zrobił mi kapitalke prawie 4000zł a pali na dotyk więc go nie zmienie ale mam właśnie wątpliwości co do tego oleju. A jaki olej wy byście mi proponowali. Z góry wielkie dzięki :prayer:
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-08-2009, 13:17   

jak miałeś robioną kapitalke czyli wszystkie uszczelki w silniku, wszystkie panewki itp itd to rzeczywiście najlepiej syntetyk, jak teraz po remoncie tylko docierałeś silnik na mineralu to ci dobrze powiedział, ale jak na przykład ja bym zmienił na syntetyk z mineralnego teraz to by mi sie silnik rozszczelnił bo syntetyk by wszystko wypłukał i uszczelki by wszystkie puściłym, jak cie stać to zalej syntetykiem, ale jak niemiałeś naprawde kapitalki to lej minerał albo półsyntetyk
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 31-08-2009, 16:11   

Miałem bo sypnoł mi się rozżąd. Tarze mam nowe tłoki i szli cylindrów. A ten mechanik też ma kliperka 1G tyle że czarny 8)
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 01-09-2009, 01:27   

Co do właściwości czyszczących silnik to zdania są podzielone. Jedni twierdzą że bardziej płuczący jest olej mineralny, inni że syntetyczny. Moja opinia jest taka ,że jest to zależne tylko i wyłącznie od konkretnego oleju. Są to jednak rozważania całkowicie nie na temat.
Po remoncie generalnym olej nie ma prawa nic wypłukiwać ponieważ wszelkie nagary i osady powinny być usunięte właśnie w trakcie remontu przez mechanika.
Olej syntetyczny lub w przypadku trochę starszego silnika pół syntetyczny to najlepsze rozwiązanie. Mineralny to zdecydowanie ostateczność dla silników ze sporym apetytem na olej po pierwsze ze względów ekonomicznych (mineralny = tańszy) po drugie ze względu na to ,że bardziej gęsty.
Moim zdaniem (myślę ,że wszyscy się zgodzą) "Remont Generalny" = doprowadzenie silnika do pełnej sprawności technicznej. O jakichkolwiek wyciekach czy spalaniu oleju nie powinno być mowy.

I w tym wypadku olej syntetyczny = lepsze smarowanie = lepsze zabezpieczenie silnika

No chyba że ten remont generalny był tylko z nazwy... wtedy Lubro + Motodoktor. :?

Nikoś napisał/a:
No ten mechanik zrobił mi kapitalke prawie 4000zł a pali na dotyk więc go nie zmienie ale mam właśnie wątpliwości co do tego oleju. A jaki olej wy byście mi proponowali. Z góry wielkie dzięki :prayer:

1- Cena sugeruje ,że remont był faktycznie "generalny"
2- To ,że pali na dotyk nie świadczy w tym wypadku o niczym. Eclipse to nie maluch czy golf 2 ,żeby miał jakiekolwiek problemy z odpalaniem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-09-2009, 21:23   

tylko pytanie poco mechanik zalał mu po tym całym remoncie silnik mineralnym, a nie odrazu syntetykiem, teraz zależy ile zrobił na tym mineralnym od remontu bo jak zrobił 10-15tys od remontu na mineralnym to ja bym sie bał wlać teraz fullsyntetyk, ale jak zrobił 1000km i docierał silnik tylko to można spokojnie wlać co sie chce, tylko poco docierał silnik na mineralnym... :shock: :?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 02-09-2009, 02:09   

zenek_bb napisał/a:
tylko pytanie poco mechanik zalał mu po tym całym remoncie silnik mineralnym, a nie odrazu syntetykiem, teraz zależy ile zrobił na tym mineralnym od remontu bo jak zrobił 10-15tys od remontu na mineralnym to ja bym sie bał wlać teraz fullsyntetyk, ale jak zrobił 1000km i docierał silnik tylko to można spokojnie wlać co sie chce, tylko poco docierał silnik na mineralnym... :shock: :?


Bo taniej :D albo nie zrobił tego za co kolega zapłacił. Jeśli wymienione były wszelkie uszczelniacze i simeringi to nawet 15 tyś na mineralnym nie powinno mieć znaczenia.

Nikoś nie bierz moich słów za pewnik. Sam miałem moment zwątpienia i zalałem do ecli mineralny olej najpierw quaker state premium 15W40 , w kolejnym roku Quaker state Performance Mineral Racing ... 2 lata i 30 tyś km później zmieniłem na syntetyka Valvoline Max life . Jeżdżę tak już prawie 3 miesiące. Wycieków brak a apetyt na olej zmalał. :thumbright:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-09-2009, 05:50   

tylko z syntetykami jest tak że jak silnik dużo pracował na mineralu (od dawna) i zaleje się go syntetykiem najczęściej się rozszczelni, jak był niedawno remont to lać syntetyk dobry bo dlatego są to drogie oleje bo są poprostu lepsze niż mineralne (przynajmniej dla silnika; bynajmniej dla kieszeni) i poprostu warto... mnie czeka zmiana uszczelniaczy zaworowych i sie zastanawiam nad lekkim ogólnym remoncie w zimie, przywioze z holandii troche kabony to sie w silnik doinwestuje i też po remoncie zaleje go syntetykiem i spokój będzie na lata...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 07-09-2009, 10:19   

Tak się zastanawiam, co to znaczy "od dawna" - 10tysięcy, 50? Jest jakaś reguła?
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2009, 10:50   

Koyocik napisał/a:
"od dawna"


Moim zdaniem powyżej roku lub powyżej 50tkm w tym przypadku.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 07-09-2009, 14:07   

Po remoncie mozna wlac minerał zeby dotrzec silnik na góra 1000 km potem spuscic olej wymyc miske wlac olej docelowa zrobic na nim 5000 km góra i zalac jeszcze raz swiezy i cieszyc sie jazda dotartym silnikiem na oleju docelowym
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 08-09-2009, 09:12   

Mam go zalkane valvoline max live 10w40
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Kubica 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Koło
Wysłany: 03-01-2010, 22:33   

10W40 to półsyntetyk
_________________
Nie sztuka jest szybko jeździć, ale dobrze kręcić kierownicą!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.