[1G 90-94] Pierwsza zmiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 31-08-2009, 09:52 [1G 90-94] Pierwsza zmiana oleju
|
|
|
Przyszedł czas na wymiane oleju lecz ten mechanik który naprawiał mi miśka powiedział że mam zalać silnik olejem ale mineralnym bo syntetyk to syf i tylko brudzi silnik. Co mam zrobić? Lać syntetyk czy mineralny? |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 09-01-2010, 00:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 31-08-2009, 10:33
|
|
|
Wymienić. Mechanika. A do silnika nalać to, co było lane wcześniej - jeżeli syntetyk to syntetyk. Chyba, że silnikowi już rośnie `apetyt` na olej, to można rozważyć coś gęstszego (półsyntetyczny). |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2009, 10:37
|
|
|
Dokładnie, półsyntetyk to wszystko. Minerał to ostateczność. A mechanik do zmiany |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 31-08-2009, 13:11
|
|
|
No ten mechanik zrobił mi kapitalke prawie 4000zł a pali na dotyk więc go nie zmienie ale mam właśnie wątpliwości co do tego oleju. A jaki olej wy byście mi proponowali. Z góry wielkie dzięki |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-08-2009, 13:17
|
|
|
jak miałeś robioną kapitalke czyli wszystkie uszczelki w silniku, wszystkie panewki itp itd to rzeczywiście najlepiej syntetyk, jak teraz po remoncie tylko docierałeś silnik na mineralu to ci dobrze powiedział, ale jak na przykład ja bym zmienił na syntetyk z mineralnego teraz to by mi sie silnik rozszczelnił bo syntetyk by wszystko wypłukał i uszczelki by wszystkie puściłym, jak cie stać to zalej syntetykiem, ale jak niemiałeś naprawde kapitalki to lej minerał albo półsyntetyk |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 31-08-2009, 16:11
|
|
|
Miałem bo sypnoł mi się rozżąd. Tarze mam nowe tłoki i szli cylindrów. A ten mechanik też ma kliperka 1G tyle że czarny |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 01-09-2009, 01:27
|
|
|
Co do właściwości czyszczących silnik to zdania są podzielone. Jedni twierdzą że bardziej płuczący jest olej mineralny, inni że syntetyczny. Moja opinia jest taka ,że jest to zależne tylko i wyłącznie od konkretnego oleju. Są to jednak rozważania całkowicie nie na temat.
Po remoncie generalnym olej nie ma prawa nic wypłukiwać ponieważ wszelkie nagary i osady powinny być usunięte właśnie w trakcie remontu przez mechanika.
Olej syntetyczny lub w przypadku trochę starszego silnika pół syntetyczny to najlepsze rozwiązanie. Mineralny to zdecydowanie ostateczność dla silników ze sporym apetytem na olej po pierwsze ze względów ekonomicznych (mineralny = tańszy) po drugie ze względu na to ,że bardziej gęsty.
Moim zdaniem (myślę ,że wszyscy się zgodzą) "Remont Generalny" = doprowadzenie silnika do pełnej sprawności technicznej. O jakichkolwiek wyciekach czy spalaniu oleju nie powinno być mowy.
I w tym wypadku olej syntetyczny = lepsze smarowanie = lepsze zabezpieczenie silnika
No chyba że ten remont generalny był tylko z nazwy... wtedy Lubro + Motodoktor.
Nikoś napisał/a: | No ten mechanik zrobił mi kapitalke prawie 4000zł a pali na dotyk więc go nie zmienie ale mam właśnie wątpliwości co do tego oleju. A jaki olej wy byście mi proponowali. Z góry wielkie dzięki |
1- Cena sugeruje ,że remont był faktycznie "generalny"
2- To ,że pali na dotyk nie świadczy w tym wypadku o niczym. Eclipse to nie maluch czy golf 2 ,żeby miał jakiekolwiek problemy z odpalaniem. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-09-2009, 21:23
|
|
|
tylko pytanie poco mechanik zalał mu po tym całym remoncie silnik mineralnym, a nie odrazu syntetykiem, teraz zależy ile zrobił na tym mineralnym od remontu bo jak zrobił 10-15tys od remontu na mineralnym to ja bym sie bał wlać teraz fullsyntetyk, ale jak zrobił 1000km i docierał silnik tylko to można spokojnie wlać co sie chce, tylko poco docierał silnik na mineralnym... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 02-09-2009, 02:09
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | tylko pytanie poco mechanik zalał mu po tym całym remoncie silnik mineralnym, a nie odrazu syntetykiem, teraz zależy ile zrobił na tym mineralnym od remontu bo jak zrobił 10-15tys od remontu na mineralnym to ja bym sie bał wlać teraz fullsyntetyk, ale jak zrobił 1000km i docierał silnik tylko to można spokojnie wlać co sie chce, tylko poco docierał silnik na mineralnym... |
Bo taniej albo nie zrobił tego za co kolega zapłacił. Jeśli wymienione były wszelkie uszczelniacze i simeringi to nawet 15 tyś na mineralnym nie powinno mieć znaczenia.
Nikoś nie bierz moich słów za pewnik. Sam miałem moment zwątpienia i zalałem do ecli mineralny olej najpierw quaker state premium 15W40 , w kolejnym roku Quaker state Performance Mineral Racing ... 2 lata i 30 tyś km później zmieniłem na syntetyka Valvoline Max life . Jeżdżę tak już prawie 3 miesiące. Wycieków brak a apetyt na olej zmalał. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-09-2009, 05:50
|
|
|
tylko z syntetykami jest tak że jak silnik dużo pracował na mineralu (od dawna) i zaleje się go syntetykiem najczęściej się rozszczelni, jak był niedawno remont to lać syntetyk dobry bo dlatego są to drogie oleje bo są poprostu lepsze niż mineralne (przynajmniej dla silnika; bynajmniej dla kieszeni) i poprostu warto... mnie czeka zmiana uszczelniaczy zaworowych i sie zastanawiam nad lekkim ogólnym remoncie w zimie, przywioze z holandii troche kabony to sie w silnik doinwestuje i też po remoncie zaleje go syntetykiem i spokój będzie na lata... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2009, 10:50
|
|
|
Koyocik napisał/a: | "od dawna" |
Moim zdaniem powyżej roku lub powyżej 50tkm w tym przypadku. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 07-09-2009, 14:07
|
|
|
Po remoncie mozna wlac minerał zeby dotrzec silnik na góra 1000 km potem spuscic olej wymyc miske wlac olej docelowa zrobic na nim 5000 km góra i zalac jeszcze raz swiezy i cieszyc sie jazda dotartym silnikiem na oleju docelowym |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 08-09-2009, 09:12
|
|
|
Mam go zalkane valvoline max live 10w40 |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Kubica
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 11 Skąd: Koło
|
Wysłany: 03-01-2010, 22:33
|
|
|
10W40 to półsyntetyk |
_________________ Nie sztuka jest szybko jeździć, ale dobrze kręcić kierownicą!! |
|
|
|
 |
|