 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pęknięty wał - i co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-09-2006, 22:32
|
|
|
jacek187 napisał/a: | Wał już mam, i przecinać go nie zamierzm w celu stwierdzienia grubości warstwy miękkiej
Ale mam inne pytanie:
Teraz szukam panewek, i tu z ciekawości zadzwonilem do ASO i gosciu mnie trochę zdziwił, bo stwierdził, że tak to on nie potrafi dobrać panewek, ponieważ w tym modelu silnika robi się selekcję (jak dobrze go zrozumiałem). Podobno na wale są jakieś znaki (kolory), na bloku również, sprawdza się te oznaczenia w jakiejs jego magicznej tabeli i nap odtsawie wymiku dobiera panewki. Mój wał jest oczywiście używany, ale ma wymiary nominalne, stąd pytanie, da się kupić panewki bez wożenia do ASO całego tego ustrojstwa?
Czy też rozleci się totot chwilę po założeniu ??
PS: Na razie koszt naprawy:
wał używany - 500
pompa olejowa - 200 (mechanik radził kupić, stwierdził że krążące opiłki mogły uszkodzic pompę) |
Nie podoba mi sie stwierdzenie goscia o opilkach. Taki silnik powinien rozebrac na czesci i przeplukac cisnieniowo. Nominalne panewki dostaniesz bez problemu i jezeli wal ma nominalne wymiary to bedzie to dobrze dzialac. Nie zapomnij o prawidlowym zlozeniu na czystym oleju i prawidlowym dociagnieciu momentem. Po zlozeniu nalezy pamietac o docieraniu. Pozdrawiam i zycze udanej jazdy na dieslu |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2006, 08:50
|
|
|
shovel napisał/a: | hmm. Hubeert, tylko że mówimy o silniku diesla |
GDZIE MAX OBROTY TO NIE WIĘCEJ NIŻ OKOLICE 4200-5000RPM |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 15:08
|
|
|
shovel napisał/a: | powaga - sprawdzone organoleptycznie na 4d65 i porównanie do 4g64 sohc (starego).
wał z 4d65 dało się przeciąć w dosłownie 2-3 minuty, a nad 4g64 musiałeś piłować i piłować. są strasznie miękkie. |
Poza odpornością na uderzenia, wytrzymałością mechaniczną itp są jeszcze parametry odpowiedzialne za skrawalność (czyli łatwość obróbki skrawaniem). Nie zawsze wytrzymalszy materiał jest też trudniej skrawalny. To nie musi iść ze sobą w parze. Przykład: żeliwo sferoidalne używane między innymi właśnie na wały korbowe. Jest wytrzymalsze niż zwykłe żeliwo i łatwiej się skrawa. Albo twarde stopy aluminium, które są wytrzymalsze i łatwiej skrawalne niż miękkie stopy. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 22:23
|
|
|
hubert: ale moment obrotowy jest wyższy i realne obciążenai w silniku są większe niż w benzynie.
stosuję się do Twojego motta. masz prawo mieć inne zdanie, moje zdanie jest takie że w silnikach diesla powinno się stosować możliwie najmocniejsze elementy.
inna bajka - przebieg dieslowych,cywilnych miśków są "śmiechu warte". nie mówie tu o dieslu w pajero - znajomy robił tam remont przy ponad 400 kkm i takie coś powinno być normą, od której powinno się odbijać w górę, jak już.
trafiłem na jednego zadowolonego użytkownika dieslowych miśków, gośc miał galanta E14 i zrobił na silniku 700 tyś z adnotacją że co 100-150 tyś nowa głowica. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2006, 22:25
|
|
|
shovel, mylisz pojęcia - wczytaj się w post gondoljerzy, może zrozumiesz - ja odpuszczam. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 23:10
|
|
|
ups, sorska nie przeczytałem tamtego postu. a przynajmniej nie ze zrozumieniem. w to się nie zagłebiałem. hmm. poszukam czy mam jeszcze wał z 4D65, może ktoś na podstawie zdjęc da radę powiedzieć z czego jest zrobiony. jak dla mnie to zwykłe żeliwo, podobne jak w bloku (blok też cięłem ) |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 12:26
|
|
|
shovel napisał/a: | ... (blok też cięłem ) |
To tak dla rozrywki? Zamiast siłowni? |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 01:19
|
|
|
żebyś wiedział ;] jutro, a w zasadzie dzisiaj będe sprawdzał organoleptycznie wytrzymałość konstrukcji E33. po prostu na złom muszę wywieźć budę z GTi, ale chcę ją najpierw trochę skompresować... mam do dyspozycji koparko-ładowarkę caterpillara, której obsługi mam zamiar się nauczyć i wykorzystać zdobyte doświadczenia we wiadomym celu. |
|
|
|
 |
|
|