Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty wał - i co dalej?
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-09-2006, 22:32   

jacek187 napisał/a:
Wał już mam, i przecinać go nie zamierzm w celu stwierdzienia grubości warstwy miękkiej ;)
Ale mam inne pytanie:
Teraz szukam panewek, i tu z ciekawości zadzwonilem do ASO i gosciu mnie trochę zdziwił, bo stwierdził, że tak to on nie potrafi dobrać panewek, ponieważ w tym modelu silnika robi się selekcję (jak dobrze go zrozumiałem). Podobno na wale są jakieś znaki (kolory), na bloku również, sprawdza się te oznaczenia w jakiejs jego magicznej tabeli i nap odtsawie wymiku dobiera panewki. Mój wał jest oczywiście używany, ale ma wymiary nominalne, stąd pytanie, da się kupić panewki bez wożenia do ASO całego tego ustrojstwa?
Czy też rozleci się totot chwilę po założeniu ??
PS: Na razie koszt naprawy:
wał używany - 500
pompa olejowa - 200 (mechanik radził kupić, stwierdził że krążące opiłki mogły uszkodzic pompę)


Nie podoba mi sie stwierdzenie goscia o opilkach. Taki silnik powinien rozebrac na czesci i przeplukac cisnieniowo. Nominalne panewki dostaniesz bez problemu i jezeli wal ma nominalne wymiary to bedzie to dobrze dzialac. Nie zapomnij o prawidlowym zlozeniu na czystym oleju i prawidlowym dociagnieciu momentem. Po zlozeniu nalezy pamietac o docieraniu. Pozdrawiam i zycze udanej jazdy na dieslu :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2006, 08:50   

shovel napisał/a:
hmm. Hubeert, tylko że mówimy o silniku diesla

GDZIE MAX OBROTY TO NIE WIĘCEJ NIŻ OKOLICE 4200-5000RPM
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 15:08   

shovel napisał/a:
powaga - sprawdzone organoleptycznie na 4d65 i porównanie do 4g64 sohc (starego).
wał z 4d65 dało się przeciąć w dosłownie 2-3 minuty, a nad 4g64 musiałeś piłować i piłować. są strasznie miękkie.


Poza odpornością na uderzenia, wytrzymałością mechaniczną itp są jeszcze parametry odpowiedzialne za skrawalność (czyli łatwość obróbki skrawaniem). Nie zawsze wytrzymalszy materiał jest też trudniej skrawalny. To nie musi iść ze sobą w parze. Przykład: żeliwo sferoidalne używane między innymi właśnie na wały korbowe. Jest wytrzymalsze niż zwykłe żeliwo i łatwiej się skrawa. Albo twarde stopy aluminium, które są wytrzymalsze i łatwiej skrawalne niż miękkie stopy.
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 22:23   

hubert: ale moment obrotowy jest wyższy i realne obciążenai w silniku są większe niż w benzynie.

stosuję się do Twojego motta. masz prawo mieć inne zdanie, moje zdanie jest takie że w silnikach diesla powinno się stosować możliwie najmocniejsze elementy.
inna bajka - przebieg dieslowych,cywilnych miśków są "śmiechu warte". nie mówie tu o dieslu w pajero - znajomy robił tam remont przy ponad 400 kkm i takie coś powinno być normą, od której powinno się odbijać w górę, jak już.
trafiłem na jednego zadowolonego użytkownika dieslowych miśków, gośc miał galanta E14 i zrobił na silniku 700 tyś z adnotacją że co 100-150 tyś nowa głowica.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2006, 22:25   

shovel, mylisz pojęcia - wczytaj się w post gondoljerzy, może zrozumiesz - ja odpuszczam.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2006, 23:10   

ups, sorska nie przeczytałem tamtego postu. a przynajmniej nie ze zrozumieniem. w to się nie zagłebiałem. hmm. poszukam czy mam jeszcze wał z 4D65, może ktoś na podstawie zdjęc da radę powiedzieć z czego jest zrobiony. jak dla mnie to zwykłe żeliwo, podobne jak w bloku (blok też cięłem :) )
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 12:26   

shovel napisał/a:
... (blok też cięłem :) )

To tak dla rozrywki? Zamiast siłowni? :wink:
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 01:19   

żebyś wiedział ;] jutro, a w zasadzie dzisiaj będe sprawdzał organoleptycznie wytrzymałość konstrukcji E33. po prostu na złom muszę wywieźć budę z GTi, ale chcę ją najpierw trochę skompresować... mam do dyspozycji koparko-ładowarkę caterpillara, której obsługi mam zamiar się nauczyć i wykorzystać zdobyte doświadczenia we wiadomym celu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.