Zamknięty przez: Chooper 07-02-2010, 21:37 |
ZABITY SILNIK CARISMA 1,6 16V- CZY MOŻNA WSTAWIĆ WIĘKSZY??? |
Autor |
Wiadomość |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-02-2010, 20:28 ZABITY SILNIK CARISMA 1,6 16V- CZY MOŻNA WSTAWIĆ WIĘKSZY???
|
|
|
Witam.Kolega w CARISMIE 1,6 16v z 1996r zamordował silnik - (piszę w jego imieniu) - i mam kilka pytań-
1-Czy można zastąpić silnik 1,6 16V większym np. 1,8 lub 2,0 ???
2-Jeżeli "tak" to czy nie wymaga to wielkiego przerabiania auta - zmiany skrzyni biegów , wiązki elektrycznej , ECU , całego osprzętu ???
3-Z jakich roczników powinien szukać silnika i czy były jakieś różnice w skrzyniach biegów ???
Pyta bo wolałby uniknąć zakupu silnika niepasującego do skrzyni czy osprzętu.
Z góry dziękuję za odpowiedzi na nurtujące nas pytania . |
Ostatnio zmieniony przez lombard 06-02-2010, 21:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-02-2010, 20:35
|
|
|
Z tego co sie orientuje nie bylo takiej opcji 1.6 GDi, tylko 1.8 GDI. W GDI jest inna skrzynia niz w pozostalych opcjach. Dowiedz sie lepiej czy ma zwykly 1.6 czy 1.8 GDI? |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-02-2010, 21:14
|
|
|
Krzesio napisał/a: | Z tego co sie orientuje nie bylo takiej opcji 1.6 GDi, tylko 1.8 GDI. W GDI jest inna skrzynia niz w pozostalych opcjach. Dowiedz sie lepiej czy ma zwykly 1.6 czy 1.8 GDI? |
Mój błąd już poprawiłem... (widać czujność forumowiczów )-nic wam nie umknie |
|
|
|
 |
Wojtas24
Forumowicz Wojtek

Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 88 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 06-02-2010, 21:54
|
|
|
Witam.Kolega w CARISMIE 1,6 16v z 1996r zamordował silnik - (piszę w jego imieniu) - i mam kilka pytań-
1-Czy można zastąpić silnik 1,6 16V większym np. 1,8 lub 2,0 ???
Ja tu nie widze żeby kolega pisał o silniku 1.6 GDI chyba że mam coś na oczach... 1.6 16V jest bo moj tata taką ma z 96 roku niom i było pare wersji o różnej mocy na 90KM lub 103KM niom i co do Cari to nie było silników 2.0 najwiekszy 1.8 140 KM a co do tej wymiany silnika to za bardzo się nie orjentuje co i jak. Ale 1.6 na tą bude spokojnie starcza a silników na Allegro też jest sporo więc jest w czym wybierać Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-02-2010, 22:02
|
|
|
Krzesio napisał/a: | Dowiedz sie lepiej czy ma zwykly 1.6 czy 1.8 GDI? |
Odpowiedzią jest:
lombard napisał/a: | z 1996r |
GDI były robione nie co później
Wojtas24 napisał/a: | 103KM | To już jest wersja po liftingu chyba
Jeśli chciałby swapa na GDI to jest dużo do przerabiania. Już prędzej by mu podszedł 1.8 SOHC. Ale konkretnie Ci nie poradzę bo nie wiem, mówiac krótko |
|
|
|
 |
Wojtas24
Forumowicz Wojtek

Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 88 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 06-02-2010, 22:09
|
|
|
Saqu napisał:
Cytat: | To już jest wersja po liftingu chyba
Jeśli chciałby swapa na GDI to jest dużo do przerabiania. Już prędzej by mu podszedł 1.8 SOHC. Ale konkretnie Ci nie poradzę bo nie wiem, mówiac krótko |
Niom ja też tak myślałem że po Lifcie ale taki silnik ma moj ojciec sprawdzalismy i zgadza siea GDi weszło do produkcji pod koniec 97 roku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2010, 22:23
|
|
|
lombard, wszystko jest możliwe nawet 2.0 Turbo z V40/S40 da się wcisnąć http://www.racingforum.pl...showtopic=62315 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 06-02-2010, 22:52
|
|
|
w 1,8SOHC skrzynia jest taka sama(tylko jest inne przełożenie) ale sprzegło jest inne bo ma wieksza srednice tarczy sam to juz przerabiałem wiec jakbys chciał wstawic ten silnik 1,8 to troszke czeka Ciebie zmian |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2010, 23:18
|
|
|
Tak, jak pisze adaśko, kup 1.6 sprzed liftu i będzie dobrze. Jedna tylko sprawa. Nie ma okazji, nie kup trupa. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-02-2010, 18:45
|
|
|
Do Wojtas24
lombard napisał/a: | Mój błąd już poprawiłem... (widać czujność forumowiczów )-nic wam nie umknie |
Wojtas24 napisał/a: | Ale 1.6 na tą bude spokojnie starcza |
No nie wiem, mnie tam GDI ledwo starcza.
[ Dodano: 07-02-2010, 18:48 ]
Każdy oferowany silnik w Carismach mozesz sobie wstawic. Jesli bedzie inny niz miales do tej pory musisz zmienic rowniez osprzet. Jesli chcesz wrzucic sobie GDI, rowniez bedzie konieczna zmiana skrzyni. polecam GDI, inne opcje to pałowanie sie z "technologia" Renault. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 07-02-2010, 20:07
|
|
|
Krzesio, jaka technologoa??jesli chodzi o benzyniaki to tylko skrzynie sa francuskie i wiecej nic no chyba ze masz na mysli diesel to juz inna historia |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-2010, 21:37
|
|
|
lombard, odpowiedzi na wszystkie zadane pytania masz na forum , głównie w temacie dotyczącym swapa oraz w temacie o silnikach. 108 postów zobowiązuje Cię do racjonalnego wykorzystywania wyszukiwarki. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
|