Różnica silników |
Autor |
Wiadomość |
dallus
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: tarnow / polska
|
Wysłany: 04-02-2010, 20:35 Różnica silników
|
|
|
Witam serdecznie. Planuje w moim Miśku zamontować power boxa Ralliart i okazyjnie moge takiego zakupić. problem polega na tym że on pochodzi z misia 3,2 Did z 2005 roku a ja posiadam autko z 2002 roku. Moje pytanie to czy zaistniały jakies istotne zmiany w silniku pomiędzy tymi rocznikami, które stałyby na przeszkodzie z założeniu takiego osprzętu ?? Za podpowiedzi serdecznie dziękuje i pozdrawiam Dallus |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-02-2010, 21:08
|
|
|
nie było zmian. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dallus
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: tarnow / polska
|
Wysłany: 10-02-2010, 01:41
|
|
|
Witam ponownie. Po kilku dniowych oczekiwaniach na boxa wreszcie dotarł,Pojawił sie problem polegający na tym że nie mam do tego zadnych dokumentów i nie wiem którego gniazda mam szukac żeby wpiąć sie w układ. Próbowałem doszukać sie informacjii na ten temat w sieci ale bez skutecznie. Czy ktos z kolegów przecierał juz te szlaki odnośnie montazu powerboxa ?? Jeżeli moge to prosze o jakiekolwiek informacje gdzie szukac starownika głównego. Serdeczne dzięki. pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-02-2010, 00:35
|
|
|
wklej fotę tego urządzenia. Napisz czy wyjście jest na wtyczkę czy gołe kabelki? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dallus
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: tarnow / polska
|
Wysłany: 13-02-2010, 15:47
|
|
|
Jest wtyczka do podłączenia do kompa w samochodzie kolejna wtyczka to najprawdopodobniej gniazdo do wpięcia kabli dochodzących do kompa i trzecia wtyczka jest wpięta do rallitronica. Mam nadzieje że nie zamotałem z tymi wtykami. Wygląda to w ten sposób jak na fotce. Problem polega na tym że nie wiem gdzie znaleźć ECU.Serdeczne dzięki za odpowiedź )
 |
|
|
|
 |
handy240
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2010, 13:54
|
|
|
zdejmij prawą szarą osłonę przy wycieraczce (pod schowkiem po prawej stronie gdzie pasażer ma buty) aby dostać sie do ECU, podepnij pod pasujący port (jest tylko jeden który pasuje) Też mam dokładnie tego samego Chipa Ralliarta, kupiłem go za grosze w Rajchu na Ebayu...
Ciekawostka : Chip Ralliart włącza się u mnie dopiero jak rozgrzeje się silnik, gdzies tak
5 minut od odpalenia Pajerki.
Drugi ewenement : Jak jedziesz na autostradzie stałym tempem , po jakimś czasie chip się wyłącza (dioda migocze)
Ale jak dasz gaz do dechy, momentalnie się włącza ...
Kontrolki :
Migająca dioda - Chip nie działa
Świecąca dioda - JEST MOC 180 koników
dotychczas przejechałem na nim 50.000km , na razie OK |
|
|
|
 |
dallus
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: tarnow / polska
|
Wysłany: 10-03-2010, 00:01
|
|
|
Dzięki serdeczne za podpowiedź, problem został rozwiązany juz troszkę wcześniej o czym nie pisałem. Efekty wyraźnie zauwazalne i zadawalające. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
handy240
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2010, 12:38
|
|
|
@dallus
a czy te wczesniej wspomniane przeze mnie zachowania (chip zaczyna dzialac dopiero przy cieplym silniku, a przy stalej predkosci po jakims czasie sie wylacza, aby sie wlaczyc przy przecisnieciu pedalu gazu itd) sa u Pana te same co u mnie ?
Bo to mnie by ciekawilo ... |
|
|
|
 |
dallus
Nowy Forumowicz
Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: tarnow / polska
|
Wysłany: 11-03-2010, 01:53
|
|
|
Witaj. Nie potrafie powiedzieć nic na ten temat w tej chwili ,ponieważ box jest schowany pod tapicerką wiec nie jestem w stanie zobaczyć czy sie świeca Jeżeli chodzi o drugą cześć twojego pytania to jest to możliwe sam nie sprawdzałem bo zawsze przed jazdą zwłaszcza rano misiek grzeje sie sam przez 5-7 min. To jakaś taka moja troska o niego hehe. W wekeend postaram sie odkryć dywanik i potestowac wtedy opisze co i jak. Serdeczne dzięki za zainteresowanie pozdrówki. Dallus |
|
|
|
 |
ATON
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Łapanów
|
Wysłany: 12-03-2010, 21:37
|
|
|
Koledzy - laickie pytanie - co daje ten powerbox - rozumiem że przyrost mocy - o ile, czy wpływa na oprogramowanie skrzyni aut., czy może na dłuższą metę zaszkodzić silnikowi?
Czy bardzo rosnie spalanie? |
_________________ ATON |
|
|
|
 |
handy240
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2010, 22:43
|
|
|
Ten omawiany wyżej chip Ralliarta daje +20 koników więcej. Oryginalnie 3.2 DID po 2005r. ma 160 PS , po chipowaniu 180 PS.
Ja mam Manuala , a nie Automata dlatego o negatywnych aspektach dla skrzyni autom. nic nie mogę powiedzieć. Zrobiłem 50.000 km na Chipie. Nie chce zapeszyć, ale na razie silnik OK.
Ile 3.2 DID wytrzyma przebiegu przed czy po chipowaniu - opinie są bardzo rozbieżne. Bezproblemowym silnikiem 4M41 raczej nie jest. Dziury w tłokach przez padające wtryski, padające skrzynie automatyczne, nagminnie psujące się pompy paliwowe no i to koło dwumasowe. Jest źle skontruowane i niesamowicie szybko się zużywa już przy niechipowanym 4M41. Spalanie się u mnie zaś nie zmieniło. Kilkakrotnie sprawdzałem. 10L przy max 100km/h i ostrej jeździe po mieście. Na niemieckiej autobahnie zużyło mi 12L przy 150km/h. Wersja 3 drzwiowa.
Szybciej nigdy nie jeżdzę Pajerką bo to bez sensu, a 3.2 DID nie cierpi się kręcić powyżej 3000 obrotów. Jak wyżej pisałem chip Ralliarta nie jest aktywny przez cały czas pracy silnika tak jak to miało miejsce np. w moim poprzednim aucie Octawce 1.9 TDI. W instrukcji bełkoczą zaś coś że jest "inteligentnie poprzez optymalizacje chroni silnik".
Wiadomo że żaden chip zdrowy nie jest. Wcześniej czy później zniszczy każdy silnik.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
ATON
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Łapanów
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:34
|
|
|
Dzięki za informacje. Z tego co koledzy piszą, taki power-box można kupić np. na allegro i wystarczy wpiąć w wiązkę od komputera i jest OK. Działa bez żadnych dodatkowych ingerencji, nawet bez podpinania komputera diagnostycznego? |
_________________ ATON |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:07
|
|
|
My po założeniu takiego boxa wchodzimy jeszcze w sterowanie, zwiększamy dawkę powietrza.
Wówczas efekty są znacznie zadowalające, |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
handy240
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:14
|
|
|
@ ATON
Na Allegro widziałem ostatnio chipa Vtech. Chip Ralliarta był zaś kiedyś sygnowany jako zalecany przez Mitsubishi. Ja mojego kupiłem na niemieckim Ebayu. Ja tylko go wpiąłem pod ECU.
@Zbyszkekm2
Co to znaczy, że wchodzicie w sterowanie ?
Czy nie ma obaw, że wtedy 4M41 definitywnie wyzionie przedwcześnie ducha ...
A swoją drogą zastanawiam się od dawna, na ile przebiegu Mitsubishi zaprojektowało 4M41 ... W moim starym gracie 1.9 TDI miał jakby zaprogramowane ekonomiczne maksimum przy 300.000km przebiegu, bo potem był sajgon - turbo, 4 wtryskiwacze, uszczelka pod głowicą, sprzęgło, pompa paliwowa , a więc koncert życzeń.
Ach Panowie gdzie te piękne , solidne lata 90te , gdzie auto mego ojca Mercedes Beczka 2.4 Diesel rocznik 81 z 728.000km na zegarze i dalej śmigał, tyle że go rudy diabełek zeżarł
W niemieckich komisach ostatnio widziałem sporo zadziwiająco tanich 5 letnich VW Touaregów lub VW Phaetonów z V10 TDI, często silniki do remontu. Super, tyle że przy takim V10 jest 10 pompowtrysków do wymiany, każdy po 2500 zł = 25.000zł za same wtryski ...
Mam więc nadzieje, że mój Misiek wytrzyma choćby te śmieszne 300.000km co moje 1.9 TDI wytrzymało Inaczej moja wiara w auta japońskie przeminie ...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-04-2010, 03:14
|
|
|
Że tak odświeżę...
Moja pojarka ma zamontowany podobno w serwisie MS RalliTronic.
Czy to faktycznie robi z 3.2 did 200KM tak jak piszą na stronie?
Mogę to jakoś sprawdzić/zobaczyć?
pzdr |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
|