Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica silników
Autor Wiadomość
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 04-02-2010, 20:35   Różnica silników

Witam serdecznie. Planuje w moim Miśku zamontować power boxa Ralliart i okazyjnie moge takiego zakupić. problem polega na tym że on pochodzi z misia 3,2 Did z 2005 roku a ja posiadam autko z 2002 roku. Moje pytanie to czy zaistniały jakies istotne zmiany w silniku pomiędzy tymi rocznikami, które stałyby na przeszkodzie z założeniu takiego osprzętu ?? Za podpowiedzi serdecznie dziękuje i pozdrawiam Dallus
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-02-2010, 21:08   

nie było zmian.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 10-02-2010, 01:41   

Witam ponownie. Po kilku dniowych oczekiwaniach na boxa wreszcie dotarł,Pojawił sie problem polegający na tym że nie mam do tego zadnych dokumentów i nie wiem którego gniazda mam szukac żeby wpiąć sie w układ. :( Próbowałem doszukać sie informacjii na ten temat w sieci ale bez skutecznie. Czy ktos z kolegów przecierał juz te szlaki odnośnie montazu powerboxa ?? Jeżeli moge to prosze o jakiekolwiek informacje gdzie szukac starownika głównego. Serdeczne dzięki. pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-02-2010, 00:35   

wklej fotę tego urządzenia. Napisz czy wyjście jest na wtyczkę czy gołe kabelki?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 13-02-2010, 15:47   

Jest wtyczka do podłączenia do kompa w samochodzie kolejna wtyczka to najprawdopodobniej gniazdo do wpięcia kabli dochodzących do kompa i trzecia wtyczka jest wpięta do rallitronica. Mam nadzieje że nie zamotałem z tymi wtykami. Wygląda to w ten sposób jak na fotce. Problem polega na tym że nie wiem gdzie znaleźć ECU.Serdeczne dzięki za odpowiedź :) )

 
 
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-03-2010, 13:54   

zdejmij prawą szarą osłonę przy wycieraczce (pod schowkiem po prawej stronie gdzie pasażer ma buty) aby dostać sie do ECU, podepnij pod pasujący port (jest tylko jeden który pasuje) Też mam dokładnie tego samego Chipa Ralliarta, kupiłem go za grosze w Rajchu na Ebayu...
Ciekawostka : Chip Ralliart włącza się u mnie dopiero jak rozgrzeje się silnik, gdzies tak
5 minut od odpalenia Pajerki.

Drugi ewenement : Jak jedziesz na autostradzie stałym tempem , po jakimś czasie chip się wyłącza (dioda migocze)
Ale jak dasz gaz do dechy, momentalnie się włącza ...

Kontrolki :
Migająca dioda - Chip nie działa :doubt:
Świecąca dioda - JEST MOC 180 koników :twisted: :badgrin: :badgrin: :mrgreen:

dotychczas przejechałem na nim 50.000km , na razie OK
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 10-03-2010, 00:01   

Dzięki serdeczne za podpowiedź, problem został rozwiązany juz troszkę wcześniej o czym nie pisałem. Efekty wyraźnie zauwazalne i zadawalające. Pozdrawiam
 
 
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-03-2010, 12:38   

@dallus

a czy te wczesniej wspomniane przeze mnie zachowania (chip zaczyna dzialac dopiero przy cieplym silniku, a przy stalej predkosci po jakims czasie sie wylacza, aby sie wlaczyc przy przecisnieciu pedalu gazu itd) sa u Pana te same co u mnie ?
Bo to mnie by ciekawilo ...
 
 
dallus 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: tarnow / polska
Wysłany: 11-03-2010, 01:53   

Witaj. Nie potrafie powiedzieć nic na ten temat w tej chwili ,ponieważ box jest schowany pod tapicerką wiec nie jestem w stanie zobaczyć czy sie świeca :) Jeżeli chodzi o drugą cześć twojego pytania to jest to możliwe sam nie sprawdzałem bo zawsze przed jazdą zwłaszcza rano misiek grzeje sie sam przez 5-7 min. To jakaś taka moja troska o niego hehe. W wekeend postaram sie odkryć dywanik i potestowac wtedy opisze co i jak. Serdeczne dzięki za zainteresowanie pozdrówki. Dallus
 
 
ATON 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Łapanów
Wysłany: 12-03-2010, 21:37   

Koledzy - laickie pytanie - co daje ten powerbox - rozumiem że przyrost mocy - o ile, czy wpływa na oprogramowanie skrzyni aut., czy może na dłuższą metę zaszkodzić silnikowi?
Czy bardzo rosnie spalanie?
_________________
ATON
 
 
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-03-2010, 22:43   

Ten omawiany wyżej chip Ralliarta daje +20 koników więcej. Oryginalnie 3.2 DID po 2005r. ma 160 PS , po chipowaniu 180 PS. :p
Ja mam Manuala , a nie Automata dlatego o negatywnych aspektach dla skrzyni autom. nic nie mogę powiedzieć. Zrobiłem 50.000 km na Chipie. Nie chce zapeszyć, ale na razie silnik OK. 8)
Ile 3.2 DID wytrzyma przebiegu przed czy po chipowaniu - opinie są bardzo rozbieżne. Bezproblemowym silnikiem 4M41 raczej nie jest. Dziury w tłokach przez padające wtryski, padające skrzynie automatyczne, nagminnie psujące się pompy paliwowe no i to koło dwumasowe. Jest źle skontruowane i niesamowicie szybko się zużywa już przy niechipowanym 4M41. Spalanie się u mnie zaś nie zmieniło. Kilkakrotnie sprawdzałem. 10L przy max 100km/h i ostrej jeździe po mieście. Na niemieckiej autobahnie zużyło mi 12L przy 150km/h. Wersja 3 drzwiowa.
Szybciej nigdy nie jeżdzę Pajerką bo to bez sensu, a 3.2 DID nie cierpi się kręcić powyżej 3000 obrotów. Jak wyżej pisałem chip Ralliarta nie jest aktywny przez cały czas pracy silnika tak jak to miało miejsce np. w moim poprzednim aucie Octawce 1.9 TDI. W instrukcji bełkoczą zaś coś że jest "inteligentnie poprzez optymalizacje chroni silnik". :roll:
Wiadomo że żaden chip zdrowy nie jest. Wcześniej czy później zniszczy każdy silnik.
pozdrawiam
 
 
ATON 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Łapanów
Wysłany: 15-03-2010, 22:34   

Dzięki za informacje. Z tego co koledzy piszą, taki power-box można kupić np. na allegro i wystarczy wpiąć w wiązkę od komputera i jest OK. Działa bez żadnych dodatkowych ingerencji, nawet bez podpinania komputera diagnostycznego?
_________________
ATON
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-03-2010, 23:07   

My po założeniu takiego boxa wchodzimy jeszcze w sterowanie, zwiększamy dawkę powietrza.
Wówczas efekty są znacznie zadowalające,
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
handy240 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-03-2010, 19:14   

@ ATON
Na Allegro widziałem ostatnio chipa Vtech. Chip Ralliarta był zaś kiedyś sygnowany jako zalecany przez Mitsubishi. Ja mojego kupiłem na niemieckim Ebayu. Ja tylko go wpiąłem pod ECU.

@Zbyszkekm2
Co to znaczy, że wchodzicie w sterowanie ?
Czy nie ma obaw, że wtedy 4M41 definitywnie wyzionie przedwcześnie ducha ...

A swoją drogą zastanawiam się od dawna, na ile przebiegu Mitsubishi zaprojektowało 4M41 ... W moim starym gracie 1.9 TDI miał jakby zaprogramowane ekonomiczne maksimum przy 300.000km przebiegu, bo potem był sajgon - turbo, 4 wtryskiwacze, uszczelka pod głowicą, sprzęgło, pompa paliwowa , a więc koncert życzeń.

Ach Panowie gdzie te piękne , solidne lata 90te , gdzie auto mego ojca Mercedes Beczka 2.4 Diesel rocznik 81 z 728.000km na zegarze i dalej śmigał, tyle że go rudy diabełek zeżarł :)
W niemieckich komisach ostatnio widziałem sporo zadziwiająco tanich 5 letnich VW Touaregów lub VW Phaetonów z V10 TDI, często silniki do remontu. Super, tyle że przy takim V10 jest 10 pompowtrysków do wymiany, każdy po 2500 zł = 25.000zł za same wtryski ...

Mam więc nadzieje, że mój Misiek wytrzyma choćby te śmieszne 300.000km co moje 1.9 TDI wytrzymało :) Inaczej moja wiara w auta japońskie przeminie ...
pozdrawiam
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 10-04-2010, 03:14   

Że tak odświeżę...
Moja pojarka ma zamontowany podobno w serwisie MS RalliTronic.
Czy to faktycznie robi z 3.2 did 200KM tak jak piszą na stronie?
Mogę to jakoś sprawdzić/zobaczyć?
pzdr
_________________
Mikello
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.