Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana świec zarowych na nowe
Autor Wiadomość
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 13-02-2010, 21:25   wymiana świec zarowych na nowe

Witam ,mam problem z nowymi świecami zarowymi ,po spaleniu sie jednej swieczki starej , sprzedawca ze sklepu dobrał według katalogu nowe , i powiedział ze najlepiej kupic cztery no i ja tak zrobiłem ,lecz po załozeniu okazało sie że sterownik załancza je tylko na jedna sekunde ,a swieczki nie zdązą sie zagrzać w tak krutkim czasie więc spowrotem do sklepu z reklamacja ze to sa żle dobrane to oni jeszcze raz katalogi ,i ponowne stwierdzenie ze to sa do tego modelu .,problem polega na tym że jak były załozone stare świece hoć grzały tylko trzy ,automat czy sterownik podgrzewał je około osmiu sekund i to wystarczyło do odpalenia samochodu , a po załorzeniu nowych totalna klapa sterownik włącza sie na sekunde ,albo i nie kontrolka od grzania tylko mignie ,a jak jest ciepły silnik to wogule sie nie zapala , niemam pojęcia co moze byc ,czy spotkaliście sie kiedys z takimi obiawami prosze o pomoc
_________________
grzesiek1968
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-02-2010, 21:47   

Witaj. Niestety tak się dzieje z zamiennikami. Uruchamiaj silnik nie po tym jak zgaśnie kontrolka tylko po charakterystycznym odgłosem sterownika coś "podobnego" do puk :lol:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 13-02-2010, 23:35   

Moja rada... Na świecach nie oszczedzaj tylko markowe i najlepiej NGK
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-02-2010, 02:04   Re: wymiana świec zarowych na nowe

grzesiek1968 napisał/a:
Witam ,mam problem z nowymi świecami zarowymi ,po spaleniu sie jednej swieczki starej , sprzedawca ze sklepu dobrał według katalogu nowe , i powiedział ze najlepiej kupic cztery no i ja tak zrobiłem ,lecz po załozeniu okazało sie że sterownik załancza je tylko na jedna sekunde ,a swieczki nie zdązą sie zagrzać w tak krutkim czasie więc spowrotem do sklepu z reklamacja ze to sa żle dobrane to oni jeszcze raz katalogi ,i ponowne stwierdzenie ze to sa do tego modelu .,problem polega na tym że jak były załozone stare świece hoć grzały tylko trzy ,automat czy sterownik podgrzewał je około osmiu sekund i to wystarczyło do odpalenia samochodu , a po załorzeniu nowych totalna klapa sterownik włącza sie na sekunde ,albo i nie kontrolka od grzania tylko mignie ,a jak jest ciepły silnik to wogule sie nie zapala , niemam pojęcia co moze byc ,czy spotkaliście sie kiedys z takimi obiawami prosze o pomoc

Jaki masz motor?
Ja w 2,8TD miałem podobnie, winny za podobną sytuacje okazał się alternator.
Ale tu może być inaczej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 14-02-2010, 08:21   

Ja mam 2,5 td ,odkad kupiłem niemiałem nigdy wiekszego problemu ,nawet w te mrozy stał na dworze i zapalał przy minus 15 az do zeszłego tygodnia
Swiece kture kupiłe sa to firmy ISKRA o symbolu 011.721.547-12v
Spoczatku myslałem ze silnik jest gorący i dlatego sterownik nie załancza swiec ,ale dziś rano jak był zimny podobna sytuacja przekaznik tylko pyknoł kontrolka tylko migneła i nic zero grzania ,ale najdziwniejsze jest to że po zapaleniu swiece sa dogrzewane przez cały czas okolo 15-20 sekund potem sterowni wyłancza i wyłancza swiece i tak kilka razy
co myslicie o takim zachowaniu
_________________
grzesiek1968
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 14-02-2010, 14:04   

grzesiek1968 napisał/a:
ISKRA
I wszystko jasne...

Efekt bedzie taki, że przysłowie znowu sie sprawdzi... (głupi płaci dwa razy) Też tak mam czasami ;)
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 14-02-2010, 16:51   

Niestety tak to czasami bywa za niewiedze trzeba płacić .Wymieniłem spowrotem na stare, trzy orginały mitsubishi a jedna iskra . Teraz sterownik świec włacza sie na około 4-5 sekund ,lepsze to niz przedtem
Mysle żeby dołozyc jakis układ podtrzymanie przekazników załanczania świeczek ,może kondensatory , które o odpowiedniej pojemności podtrzymywały by przekażniki na nastepne kilka sekund i to powinno wystarczyć, co myslicie o takiej modyfikacji
Pozdrowienia dla wszystkich
_________________
grzesiek1968
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2010, 17:37   

zbyszekm2 napisał/a:
winny za podobną sytuacje okazał się alternator.
:shock: :shock: też zmieniłem świeczki ,podobno oryginalne->> 145 zł sztuka, i przez pierwsze dwa dni kontrolka gasła->> uruchomienie silnika->> pierwszy strzał->> palił OK teraz czekam na kliknięcie sterownika i uruchomienie->> OK. Co się mogło stać z alternatorem?? ładowanie ?? czy coś innego a może sterownik nie polubił tych świeczek???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 15-02-2010, 20:38   Re: wymiana świec zarowych na nowe

grzesiek1968 napisał/a:
Witam ,mam problem z nowymi świecami zarowymi ,po spaleniu sie jednej swieczki starej , sprzedawca ze sklepu dobrał według katalogu nowe , i powiedział ze najlepiej kupic cztery no i ja tak zrobiłem ,lecz po załozeniu okazało sie że sterownik załancza je tylko na jedna sekunde ,a swieczki nie zdązą sie zagrzać w tak krutkim czasie więc spowrotem do sklepu z reklamacja ze to sa żle dobrane to oni jeszcze raz katalogi ,i ponowne stwierdzenie ze to sa do tego modelu .,problem polega na tym że jak były załozone stare świece hoć grzały tylko trzy ,automat czy sterownik podgrzewał je około osmiu sekund i to wystarczyło do odpalenia samochodu , a po załorzeniu nowych totalna klapa sterownik włącza sie na sekunde ,albo i nie kontrolka od grzania tylko mignie ,a jak jest ciepły silnik to wogule sie nie zapala , niemam pojęcia co moze byc ,czy spotkaliście sie kiedys z takimi obiawami prosze o pomoc


Myślę że świece które miałeś są dobre tak samo jak te nowe, problem leży w sterowniku tym koło akumulatora lub w tym module który znajduje się koło nóg pasażera (jeżeli tam siedzi ;p) żeby do niego zajrzeć trzeba odkręcić listwę progową i taki boczek plastikowy i tam jest ten moduł
_________________

 
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 16-02-2010, 17:26   

Witam narazie jest ok jezdze na trzech starych ,samochód pali od pierwszego strzału, jak sie zrobi troche cieplej to napewno sprawdze sterownik.

Pozdrawiam

[ Dodano: 16-02-2010, 18:39 ]
A czy ktos z was wie jaki prawidłowy kolor powinna mieć swieca żarowa rozgrzana ,gotowa do odpalenia samochodu ;czy jest to kolor

1-czerwony -800 st celciusza
2-pomarańczowy -950 st c
3-żółty -1200 st c
mozna by wtedy sprawdzic na podstawie koloru czas grzania i czy nasze świeczki rozgrzewają sie do odpowiedniej temperatury w której występuje prawidłowy zapłon ,mowa tu oczywiście o zimnym śilniku i odpalanie samochodu po nocy
_________________
grzesiek1968
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2010, 09:20   

Dziwna sprawa, na starych działa ok a na nowych nie :?: Strownik nie przekazuje prądu na świece tylko obsługuje stycznik elektromagnatyczny.Teoretycznie wrtość czyli oporność i inne parametry świec nie mają tu znaczenia. Cykl grzania świec, można ustawić manualnie regulatorem w dodatkowo zamontowanym przekaźniku np takim:
http://www.allegro.pl/ite...niwersalny.html
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
  Wysłany: 17-02-2010, 20:07   

Nowe fakty -zainspirowało mnie do myslenia to co napisał Robert09 :shock: ŻE STEROWNIK NIE PRZEKAZUJE PRADU NA SWIECE TYLKO OBSŁUGUJE STYCZNIK ELEKTROMAGNETYCZNY :shock:
Do listwy na kturej śą podpiete swiece zarowe są jeszcze pdłaczone dwa kabelki są one złączone razem ,czy kable te nie są podłączone do czujnika ktury miezy opór ,a mianowicie po odłączeniu tych kabelków sterownik wogule nie przekazuje zadnego napięcia na przekaznik elektromagnetyczny ,kontrolka od świec nie zapala sie i nie słychac zadnych pyknięc przekaznika -dziwne [/b]
_________________
grzesiek1968
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 17-02-2010, 21:57   

Robert09 napisał/a:
Dziwna sprawa, na starych działa ok a na nowych nie :?: Strownik nie przekazuje prądu na świece tylko obsługuje stycznik elektromagnatyczny.Teoretycznie wrtość czyli oporność i inne parametry świec nie mają tu znaczenia. Cykl grzania świec, można ustawić manualnie regulatorem w dodatkowo zamontowanym przekaźniku np takim:
http://www.allegro.pl/ite...niwersalny.html


Jeszcze raz napisze co mysle... gównina marka gówniane świece. Co jak co, ale na tym sie nie przyoszczedzi... Generalnie w samochodach sie na niczym nie przyoszczedzi kupując gówniane produkty z serii X.

W tamtym roku kupilem świece (komplet) za okolo 130zl i na 4 świece jedna byla uszkodzona...
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 18-02-2010, 13:25   

Do 2,5 TD jeszcze świeczki nie są takie drogie a nawet do 4M40 można dostac NGK CY55 za 96 PLN (sklep internetowy plus przesyłka ... we wszystkich punktach u mnie w mieście najtaniej znalazłem w Qservice za 110 + koszt wymiany 80 PLN a po sklepach ok 140-150 PLN)
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 18-02-2010, 14:00   Re: wymiana świec zarowych na nowe

rogal16-91 napisał/a:

... lub w tym module który znajduje się koło nóg pasażera (jeżeli tam siedzi

...ten angielski humor :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.