Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Szyszkowa
13-12-2009, 13:13
[2.5 TD] wymiana rozrzadu
Autor Wiadomość
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
Wysłany: 13-12-2009, 10:34   

Witam jestem nowym użytkownikiem FORUM Miśków i widzę że robicie tu świetną robotę odnośnie pomocy dla Mitsumaniaków :D . Mam na imię Marek wcześniej byłem posiadaczem Pajero I 2,6 Benzyna Cabrio. Teraz stałem się szczęśliwym posiadaczem Pajero II 2,5TD ze skrzynią SS i blokadą tylnego mostu w wersji GLX. Jak z każdym Pajero przy zakupie wymieniam podstawowe rzeczy i tu proszę co sądzicie czy dokonałem dobrego wyboru: Wymiana kompletnego rozrządu paski Contitech, napinacze ruvil-a, olej Mobil Super S Turbo Diesel 10w40 (ponieważ wcześniej też takim olejem był zalany, ale myślę ze olej jest OK). Wszystkie 3 filtry FILTRONA, i Płyn w chłodnicy na Dynagel 2000. Reszta płynów jest wymieniona pół roku temu przez wcześniejszego użytkownika na co dostałem faktury i potwierdzenie jego mechanika sprawdziłem poziomy i wszystko jest OK. :) Teraz zwracam się z prośbą o pomoc odnośnie rozrządu prosił bym o przesłanie mi FOTOSTORY jak to zrobić żebym nie popełnił błędu bo szkoda silnika. Bardzo dziękuje i Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 13-12-2009, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz125p 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi pajero 2,5 TD.1998r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Glasgow
Wysłany: 01-02-2010, 00:05   wymiana rozrzadu 2,5 td.

Witam,2tygodnie temu nabylem pajero z roku 1998 2,5 turbo diesel kupilem go za smieszne pieniadze bo ktos zajechal silnik 3,0 litrowy,kupil na szrocie 2,5 litra zamontowal a ten silnik tez sie popsul wywalilo uszczelke pod glowica itd, takze kupilem auto do remontu i robilem kapitalny remot silnika w tym wymienialem rozrzad i mam fotki z wymiany rozrzadu tak ze moge wyslac bez problemu ja to komus ma pomoc mniej wiecej jak to wyglada,Sa tam dwa paski do wymiany jeden jest do pompy olejowej a drugi od rozrzadu oczywiscie dwa sa bardzo wazne z gory pozdrawiam!!Pisac na numer gg 1005514

[ Dodano: 02-02-2010, 16:33 ]
OSOBA KTORA PISALA NA MOJE GG W SPRAWIE ROZRZADU PROSZE O NAPISANIE TRESCI JESZCZE RAZ PONIEWAZ MOJE GADU NIE PAMIENTA WIADOMOSCI A ZRESETOWALEM KOMPA I STRACILEM NUMER ;] POZDRAWIAM 1005514 MOJ NUMER GG
_________________
Zycie to jedna wielka impreza zrob wszystko by nie zostac na niej kelnerem!!
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-02-2010, 08:24   Re: wymiana rozrzadu 2,5 td.

lukasz125p napisał/a:
Sa tam dwa paski do wymiany jeden jest do pompy olejowej a drugi od rozrzadu

ten pasek nie napędza pompy oleju tylko wałki balansowe. Pompa oleju napędzana jest bezpośrednio przez wał napędowy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukasz125p 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi pajero 2,5 TD.1998r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Glasgow
Wysłany: 05-02-2010, 14:44   Re: wymiana rozrzadu 2,5 td.

zbyszekm2 napisał/a:
lukasz125p napisał/a:
Sa tam dwa paski do wymiany jeden jest do pompy olejowej a drugi od rozrzadu

ten pasek nie napędza pompy oleju tylko wałki balansowe. Pompa oleju napędzana jest bezpośrednio przez wał napędowy.
HMM mozliwe ze tak jest nie jestem mechanikiem!! poprostu kolega mi powiedzial ze ten drogi pasek jest od pompy olejowej ;p .Ale odczego by nie byl to trzeba go wymienic!!
_________________
Zycie to jedna wielka impreza zrob wszystko by nie zostac na niej kelnerem!!
 
 
 
Misiooo 
Forumowicz


Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 124
Skąd: ZSZ
Wysłany: 23-02-2010, 21:13   

Witam Kolegów!!
Mam pytanko ponieważ będę wymieniał pasek rozrządu w PII '99 2,5TD mam takie pytanko czy przy wymianie trzeba wymieniać pompę wody?? Kupiłem rozrząd składający się z pasków Mitsuboshi i rolki GMB co sądzicie dobry wybór?? Jeszcze jedno trzeba przy wymianie rozrządu wymieniać jakieś uszczelki?? Nie jestem fachowcem więc proszę o rady.
Pozdrawiam
_________________
Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold :(
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch :)
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 23-02-2010, 21:30   

Misiooo napisał/a:
czy przy wymianie trzeba wymieniać pompę wody

Ogólnie jak się zapytasz kogo kogokolwiek w sklepie czy w serwisie to ci powiedzą ze trzeba bo niby takie są zalecenie że przy wymianie rozrządu wymienia się i pompę wody . Ja osobiście nie zmieniałem i jakoś nie wiedze takiej potrzeby.
Misiooo napisał/a:
Kupiłem rozrząd składający się z pasków Mitsuboshi i rolki GMB co sądzicie dobry wybór

Ja osobiście do swojego zakładałem paski GATES i rolki SKF . Ale taki co kupiłeś też z powodzeniem będzie śmigało aż miło
Misiooo napisał/a:
Jeszcze jedno trzeba przy wymianie rozrządu wymieniać jakieś uszczelki

Jak odkryjesz osłony i zobaczysz ze z którejś uszczelki czy simeringa się sączy olej to grzechem było by jej nie zmienić ;a kosztują grosze nawet dobrych firm . Jak wszystko jest w porządku sucho czysto i ładnie to nie ma takiej potrzeby .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Misiooo 
Forumowicz


Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 124
Skąd: ZSZ
Wysłany: 23-02-2010, 21:44   

AndrzejM22 wielkie dzięki za szybką odpowiedź!!!
_________________
Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold :(
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-02-2010, 08:22   

Misiooo napisał/a:
Witam Kolegów!!
Mam pytanko ponieważ będę wymieniał pasek rozrządu w PII '99 2,5TD mam takie pytanko czy przy wymianie trzeba wymieniać pompę wody?? Kupiłem rozrząd składający się z pasków Mitsuboshi i rolki GMB co sądzicie dobry wybór?? Jeszcze jedno trzeba przy wymianie rozrządu wymieniać jakieś uszczelki?? Nie jestem fachowcem więc proszę o rady.
Pozdrawiam

Pompę powinno się wymienić co drugą wymianę pasków rozrządu, czyli co 180 tyś.
I to nie jest ważne czy jest jeszcze sprawna czy nie, chodzi o to że po takim przebiegu może w każdej chwili zacząć puszczać wodę a to grozi przegrzaniem głowicy. Robi się to po to, żeby zrobić to za jednym zamachem, koszt nie duży a robota prawie ta sama.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 28-11-2010, 15:08   

może mi kto powie ile zębów powinny mieć paski ??

163 , 99, 83
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-11-2010, 15:36   

pawel80 napisał/a:
może mi kto powie ile zębów powinny mieć paski ??

163 , 99, 83

Który dokładnie rok? Przed 93 czy po?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 28-11-2010, 15:55   

96 rok silnik 2,5 4d56
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-11-2010, 17:25   

pawel80 napisał/a:
96 rok silnik 2,5 4d56

Pasek rozrządu 163 zęby, balansowy 87 zębów.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 02-12-2010, 12:08   

dzieki za informacje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.