Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Zbyt wysokie obroty silnika
Autor Wiadomość
pawel.k
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 20:45   [EA5W 2.5] Zbyt wysokie obroty silnika

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z obrotami w moim Galancie 2.5 V6.
Wolne obroty przez caly czas byly na poziomie 650 - tak pomiedzy 0 a 1000 - po srodku.
Co jakis czas obroty byly zbyt wysokie i na dodatek plywaly - prawie tysiac obrotow/min ale wystarczylo go przegazowac kilka razy i wracaly do normy na kilka dni. Teraz juz caly czas sa w okolicach 1 tysiaca i jest to denerwujace, bo przy automatycznej skrzyni dojezdzajac do skrzyzowania przed samych zatrzymaniem skrzynia wrzuca 1 bieg i jest takie szarpniecie do przodu.
Probowalem resetowac komputer odlaczajac akumulator i wtedy jest dobrze na pare godzin i zaraz znowu wracaja obroty do poziomu 1 tysiaca.

Mam dwa pytania:
1. Co moglo sie uszkodzic?
2. Jak restartowac komputer prawidlowo? Czy po wylaczeniu pradu i podlaczeniu zostawic go na wolnych obrotach? Czy moze jezdzic? Nie wiem, jak to zrobic prawidlowo?

Dziekuje za pomoc
Pawel
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-11-2007, 12:30   

pawel.k napisał/a:
Jak restartowac komputer prawidlowo? Czy po wylaczeniu pradu i podlaczeniu zostawic go na wolnych obrotach?

TAK
Tu masz coś o resecie:
http://www.mitsubishi-gra...ght=reset+kompa
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
pawel.k
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 16:01   

Robilem to na zimnym silniku i byl powazny problem.
Mianowicie, auto caly czas gaslo do momentu az sie nie zagrzal. Obroty plywaly i gasl, a jak osiagnal temperature tak okolo 1/3 to sie ustabilizowal.
Nastepnie czekalem az sie wlaczy wentylator, wylaczylem i wlaczylem. Pojezdzilem troche. Obroty byly prawidlowe przez 2 godziny, a teraz znowu ma blisko 1000.
Ktos ma jeszcze jakis pomysl?

Pawel
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-11-2007, 18:50   

Pomysł mam taki, że może termostat ci padł i nie odmyka/zamyka dużego obiegu chłodzenia. Wskazuje prawidłowo, ale jeździsz np. cały czas na "ssaniu". Wtedy będziesz miał obroty jałowe podniesione do ok. 1000 - 1100rpm. Przy prawidłowym działaniu, jak zapalisz np. zimą to zanim sie nagrzeje silnik obroty jałowe będą podniesione, bo silnik dostaje bogatszą mieszankę. Sprawdź se zużycie paliwa, czy ci nie wzrosło o 1.5 - 2 l/100km.
Inny pomysł - czujnik położenia przepustnicy. Może masz źle ustawioną przepustnicę... :?:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10661
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-11-2007, 19:50   

Ja bym zpsrwdził wydech lub sonde lambda. Jak miałem nie szczelny przed sadą lambda to miał włśnie podniesione lekko obroty.
A czy w galancie mozna stosowac co stakiego jak czysczenie ptrzepustnicy? A moze krokowiec wariuje...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-02-2010, 13:22   

Jako, że miałem wolne przedpołudnie wyczyściłem przepustnicę, krokowca, i chciałem wyczyścić potencjometr znajdujący się po lewej strony przepustnicy (stojąc od strony przepływomierza/kierowcy) - ten bliżej przodu pojazdu :) Po tym zresetowałem komputer i obroty spadły po rozgrzaniu do 1000-1200, zdecydowanie za dużo.
Mam dwie opcje: źle przykręciłem silnik krokowy (były tam dwa miejsca), ale to jest raczej mało prawdopodobne, bo jedne były zaśniedziałe i tam na pewno nie był wkręcony.
Drugą opcją jest (bardziej prawdopodobna) złe wkręcenie tego potencjomentru, ponieważ ruszając nim obroty się zmieniają, ale wkręciłem go mniej więcej tak jak był wcześniej.

Czy ktoś może mi pomóc i powie jak to wyregulować? Albo gdzie szukać?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-02-2010, 13:26   

Namieszałeś z krokowcem. Ślij PW do Bartka... :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 28-02-2010, 16:18   

a ja myślę ze z tym potencjometrem. Zrób tak- masz tam chyba dwie śruby nie dokręcaj go do końca i wtedy ruszając nim samym możesz ustalić obroty musisz co jakiś czas sprawdzać jaki jest poziom i jak ustawisz na oczekiwany dokręć do końca jak tak miałem gdy go naprawiałem bo mi pękł i gdy go polutowałem moglem nim właśnie ustalić obroty.
_________________
pablo diablo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-02-2010, 20:40   

A ja twierdzę, że pomoże prawidłowa regulacja wolnych obrotów. Czyściłem już wiele przepustnic i zawsze po porządnym czyszczeniu obroty biegu jałowego sa za wysokie. Obniżałem je (również w Galancie) śrubą bypassu.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-03-2010, 10:16   

Właśnie potencjometrem kręcąc niewiele się zmienia, a śruba jest wkręcona maksymalnie... Pójdę go chyba przykręcę w skrajnym położeniu i dopiero odpalę...
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2010, 14:46   

spown napisał/a:
a śruba jest wkręcona maksymalnie
To niedobrze. Napewno słychać dziwne syczenie z przepustnicy. Wykręcając ją podnoszą się obroty i znika syczenie. Spróbuj. Jesli obroty nie będą się podnosić to pewnie namieszałeś z TPS-em.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-03-2010, 15:53   

Hugo napisał/a:
spown napisał/a:
a śruba jest wkręcona maksymalnie
To niedobrze. Napewno słychać dziwne syczenie z przepustnicy. Wykręcając ją podnoszą się obroty i znika syczenie. Spróbuj. Jesli obroty nie będą się podnosić to pewnie namieszałeś z TPS-em.

Wkręcając ją właśnie chciałem je zmniejszyć. Wykręcając podnoszą się, ale właśnie jak ten przeklęty TPS teraz ustawić?

Poczytałem w innych tematach i mam pewne wątpliwości co do ustawienia, znalazłem informacje o znalezieniu punktu bliskiego 0,4V, ale jak do tego wszystkiego ma się silnik krokowy? Czy skręcić go do minimum (odłączuć akumulator, podłączyć i niech się ustawi w startowej pozycji) i ustawiać przy odłączonym (wyciągnąć wtyczkę)?
Nie jestem pewny też do końca jak zapamiętać ustawienia, bo z tego co wyczytałem po ustawieniu wszystkiego należy przekręcić zapłon na krócej niż sekundę, a później jeszcze raz.

[ Dodano: 02-03-2010, 13:19 ]
Dobra, po kilkugodzinnej walce (rozładowaniu laptopa do zera...) zauważyłem takie rzeczy:

- ustawiłem TPS na 0,42V co daje 8% (tak pokazuje komputer)
- wyjąłem krokowca, wykręciłem go do maksymalnego wychylenia i obroty udało się ustawić (wcześniej skręcałem go na maksa i było odwrotnie)
- po ponownym uruchomieniu silnika obroty znów się podniosły
- ponownie wyjąłem krokowca, wykręciłem go i znów były eleganckie, ale jak zgasiłem i odpaliłem ponownie ta sama sytuacja co wecześniej

Nie wiem może jak zapamiętać, żeby krokowiec był w takim wychyleniu, ale z drugiej strony trochę bez sensu zostawić go tak, bo jak będzie regulował? W jedną stronę tylko...

[ Dodano: 02-03-2010, 17:28 ]
A jeszcze tak sobie myślę, że może uszczelka źle przylega między kolektorem a przepustnicą i puszcza powietrze?

[ Dodano: 05-03-2010, 15:24 ]
dla potomnych:

regulacja obrotów 60zł, ale, że trzeba podłączyć pod komputer to plus 150, co daje sumę 210zł, ale teraz chodzą jak marzenie ;)

Powyższe ceny z ASO w Poznaniu.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
bania_85 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 19:27   

Witam
Ja mam problem (przynajmniej tak mi się wydaje) z obrotami na ssaniu. A mianowicie dochodzą do 2 tyś/min. W miarę rozgrzewania silnika powoli spadają. Ale czy powinny być tak wysokie? Jeżeli coś jest nie tak to co może być przyczyną takiej usterki?

Pozdrawiam
Galant 1998r. 2,5 V6
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2010, 19:32   

bania_85, może napisz jakie masz obroty biegu jałowego przy temperaturze roboczej/ustalonej silnika, czyli wtedy kiedy jest nagrzany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bania_85 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2010, 19:38   

Wolne obroty przez caly czas byly na poziomie 650 - tak pomiedzy 0 a 1000 - po srodku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.