[3.2 DID] czy chipowac pajero 3.2did 200km? |
Autor |
Wiadomość |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2010, 20:54
|
|
|
Dla importera ważne jest, żeby silnik wytrzymał 3 lata lub 100.000 km.
Potem to już zmartwienie nabywcy.
Zbyszekm2 sam pisze, że ma na hali po 10 szt silników z nowych roczników i robi taki jeden w tygodniu...
hmmm, ciekawe...
|
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2010, 07:32
|
|
|
gootek napisał/a: | Zbyszekm2 sam pisze, że ma na hali po 10 szt silników z nowych roczników i robi taki jeden w tygodniu...
hmmm, ciekawe... |
czyli i bez chipowania padają jak muchy ??[ |
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 23-02-2010, 13:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 04-03-2010, 13:30
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | sprawdzę to jak przyjadę z urlopu. Dzisiaj byłem w Mitsu i rozmawialiśmy o tych silnikach i sam kolega z Mitsu powiedział, ze nie ma istotnych zmian. |
Witam,
I jak "zbyszek2" to są te same silniki (2009 DID i 2007 DID) ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-03-2010, 01:02
|
|
|
kudlaty94 napisał/a: | Witam !
Może moje pytanie jest banalne, al;e jestem zielony w tych akurat sprawach, wiec chciałem się zapytać, apropo poprzedniej wypowiedzi na czym polega to KOMPLEKSOWE PRZEPROGRAMOWANIE STEROWNIKA ?
Czy wiąże się to z utratą gwarancji i o ile może zwiększyć się moc takiego silnika, właśnie w Pajero IV 170 KM ?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
[ Dodano: 19-08-2009, 11:40 ]
czy to kompleksowe prezeprogramowanie sterownika to jest to samo co chiptuning, czy jak ? |
Panowie głupot tu napisaliscie aż strach czytać.. Postaram się Wam zrobić takie kompendium wiedzy na ten temat, tylko podpowiedzcie w jakim dziale ten temat założyć - na tym forum jestem od niedawna.
Sam przerobilem temat na własnej skórze i udało się dwukrotnie podnieść moc, ale nie obyło się bez kilku kosztownych wtop |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2010, 08:31
|
|
|
Załóż nowy temat a tutaj wrzuć do niego linka
Sam chętnie poczytam, bo interesujący to temat |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-03-2010, 12:18
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki...p=656937#656937
tu cos napocilem - moze kiedys troche dokladniej opisze temat, ale podstawy sa |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2010, 18:53
|
|
|
Ok, fajne wiadomości
To teraz pytanie - jak na tuning reagują silniki mitsu w l200 i pajero ?
Bawił się już ktoś i ile jeździł
Ja mam fabryczny box 170 kucy i zrobiłem ponad 100 tysi
Wszystko działa bez zarzutu
[ Dodano: 05-03-2010, 18:54 ]
Dodam jeszcze że nogi zbyt lekkiej nie mam |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 06-03-2010, 14:56
|
|
|
Murzyn napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=656937#656937
tu cos napocilem - moze kiedys troche dokladniej opisze temat, ale podstawy sa |
Witam,
przeczytałem Twoje "wypociny" chyba udało mi się zrozumieć wszystko . Wydaje mi się, że na podstwie tego tekstu można wyciągnąć wniosek, iż podnoszenie (czy to poprzez "oszukiwanie", czy zmianę parametrów) mocy silnika musi się odbić na jego żywotności. Nie mówie tutaj o przebiegi 100 tys. te silniki powinny kręcić 300 tys. bez zadnej awari. Czyli jak mówi stare przysłowie "w życiu nic nie ma za darmo"
pozdrawiam
Ps.
To w końcu w PAJERO 2009 jest inny DID niż w 2007 czy tylko MITSUBISHI podciągnęło kilka parametrów ? |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:10
|
|
|
Na samym silniku niekoniecznie, na osprzecie i układzie przeniesienia napędu tak (przy mocnym programie) W końcu musza się zmagać z przeniesieniem wyższych parametrów. Lekki indywidualny bardziej optymalizacyjny niż mocowy soft może wręcz zwiększyć wytrzymałość całości.
Jutro może dokładniej coś opisze jak się zastanowić czy robić soft i jaki, ale będzie to na przykładzie audi, wiec niewiele to da. Na forum pewnie jakiegoś spec co 3.2 ma w paluszku, wiec jakby mi opowiedział szczegółowo o tych silnikach to może coś bym wiecej podpowiedzial.
Najszybciej - jak znosi programy proponuje zadzwonić do kilku tunerow, podpytac i samemu wyciągnąć wnioski. Nikt jednoznacznie nie odpowie na to pytanie |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
Ostatnio zmieniony przez Murzyn 07-03-2010, 10:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:20
|
|
|
Czyli, nie warto tuningować tego silnika ? |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-03-2010, 08:45
|
|
|
Poswiecilem siie hehe i podpytalem jak wyglada sprawa podniesienia mocy w tych silnikach.
Jakby jeszcze ktoś potwierdził czy były 2 poprawki tych silników (pierwsza przy lifcie p3, druga 2009r)
ogólnie to sporo tych aut jest już po wirusie i jeżdżą ok
coś nie halo było tylko ponoć z silnikami z początku produkcji |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2010, 09:58
|
|
|
Murzyn napisał/a: | Jakby jeszcze ktoś potwierdził czy były 2 poprawki tych silników (pierwsza przy lifcie p3, druga 2009r) | Trochę się zmieniało w tych silnikach.
Najpierw, od 1999, to był wtrysk bezpośredni, potem w 2006 zastosowano common rail, zmieniając przy okazji nieco parametry przebiegu mocy i momentu obrotowego. Dodatkowo, w przypadku samochodów z A/T gdzie zastosowano filtr DPF, parametry pracy silnika ustawiono inaczej niż w wersji z manualną skrzynią.
A wreszcie półtora roku temu ponownie zmodernizowano ten silnik, podnosząc przy tej okazji moc do 147kW, a maksymalny moment obrotowy do 441Nm.
Dlatego warto wiedzieć, o której wersji się mówi.
A z tego o czy się sam przekonałem, niektórzy podobno bardzo fachowi tunerzy kiepsko się w tym orientują. |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-03-2010, 12:53
|
|
|
własnie dlatego pytalem kilku znajomych tunerow
dzięki za potwierdzenie |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 24-07-2010, 13:53
|
|
|
Witam,
temat chciałbym "odgrzać" i dowiedzić się konkretnie, czy jest różnica pomiędzy fabrycznym DID 3.2 z 2007 i DID 3.2 z 2009. Chodzi mi o to, czy "box" dodany do DID 3.2 z 2007 = fabryka 3.2 DID 2009. Poza tym podobno kultura pracy DID3.2 z 2009 jest większa (jest ciszej w kabinie i nie przenoszą się drgania), czy to prawda ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|