Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] czy chipowac pajero 3.2did 200km?
Autor Wiadomość
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2010, 20:54   

Dla importera ważne jest, żeby silnik wytrzymał 3 lata lub 100.000 km.
Potem to już zmartwienie nabywcy.

Zbyszekm2 sam pisze, że ma na hali po 10 szt silników z nowych roczników i robi taki jeden w tygodniu...
hmmm, ciekawe...
:roll:



:P :wink:
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2010, 07:32   

gootek napisał/a:
Zbyszekm2 sam pisze, że ma na hali po 10 szt silników z nowych roczników i robi taki jeden w tygodniu...
hmmm, ciekawe...

czyli i bez chipowania padają jak muchy ??[
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 23-02-2010, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 04-03-2010, 13:30   

zbyszekm2 napisał/a:
sprawdzę to jak przyjadę z urlopu. Dzisiaj byłem w Mitsu i rozmawialiśmy o tych silnikach i sam kolega z Mitsu powiedział, ze nie ma istotnych zmian.

Witam,
I jak "zbyszek2" to są te same silniki (2009 DID i 2007 DID) ?

pozdrawiam
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-03-2010, 01:02   

kudlaty94 napisał/a:
Witam !
Może moje pytanie jest banalne, al;e jestem zielony w tych akurat sprawach, wiec chciałem się zapytać, apropo poprzedniej wypowiedzi na czym polega to KOMPLEKSOWE PRZEPROGRAMOWANIE STEROWNIKA ?
Czy wiąże się to z utratą gwarancji i o ile może zwiększyć się moc takiego silnika, właśnie w Pajero IV 170 KM ?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam ;)

[ Dodano: 19-08-2009, 11:40 ]
czy to kompleksowe prezeprogramowanie sterownika to jest to samo co chiptuning, czy jak ?

Panowie głupot tu napisaliscie aż strach czytać.. Postaram się Wam zrobić takie kompendium wiedzy na ten temat, tylko podpowiedzcie w jakim dziale ten temat założyć - na tym forum jestem od niedawna.
Sam przerobilem temat na własnej skórze i udało się dwukrotnie podnieść moc, ale nie obyło się bez kilku kosztownych wtop ;)
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 08:31   

Załóż nowy temat a tutaj wrzuć do niego linka
Sam chętnie poczytam, bo interesujący to temat
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-03-2010, 12:18   

http://forum.mitsumaniaki...p=656937#656937

tu cos napocilem - moze kiedys troche dokladniej opisze temat, ale podstawy sa ;)
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 18:53   

Ok, fajne wiadomości
To teraz pytanie - jak na tuning reagują silniki mitsu w l200 i pajero ?
Bawił się już ktoś i ile jeździł

Ja mam fabryczny box 170 kucy i zrobiłem ponad 100 tysi
Wszystko działa bez zarzutu

[ Dodano: 05-03-2010, 18:54 ]
Dodam jeszcze że nogi zbyt lekkiej nie mam
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 06-03-2010, 14:56   

Murzyn napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=656937#656937

tu cos napocilem - moze kiedys troche dokladniej opisze temat, ale podstawy sa ;)

Witam,
przeczytałem Twoje "wypociny" chyba udało mi się zrozumieć wszystko :) . Wydaje mi się, że na podstwie tego tekstu można wyciągnąć wniosek, iż podnoszenie (czy to poprzez "oszukiwanie", czy zmianę parametrów) mocy silnika musi się odbić na jego żywotności. Nie mówie tutaj o przebiegi 100 tys. te silniki powinny kręcić 300 tys. bez zadnej awari. Czyli jak mówi stare przysłowie "w życiu nic nie ma za darmo"

pozdrawiam

Ps.
To w końcu w PAJERO 2009 jest inny DID niż w 2007 czy tylko MITSUBISHI podciągnęło kilka parametrów ?
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-03-2010, 10:10   

Na samym silniku niekoniecznie, na osprzecie i układzie przeniesienia napędu tak (przy mocnym programie) W końcu musza się zmagać z przeniesieniem wyższych parametrów. Lekki indywidualny bardziej optymalizacyjny niż mocowy soft może wręcz zwiększyć wytrzymałość całości.

Jutro może dokładniej coś opisze jak się zastanowić czy robić soft i jaki, ale będzie to na przykładzie audi, wiec niewiele to da. Na forum pewnie jakiegoś spec co 3.2 ma w paluszku, wiec jakby mi opowiedział szczegółowo o tych silnikach to może coś bym wiecej podpowiedzial.

Najszybciej - jak znosi programy proponuje zadzwonić do kilku tunerow, podpytac i samemu wyciągnąć wnioski. Nikt jednoznacznie nie odpowie na to pytanie
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
Ostatnio zmieniony przez Murzyn 07-03-2010, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 10:20   

Czyli, nie warto tuningować tego silnika ? :roll:
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-03-2010, 08:45   

Poswiecilem siie hehe i podpytalem jak wyglada sprawa podniesienia mocy w tych silnikach.
Jakby jeszcze ktoś potwierdził czy były 2 poprawki tych silników (pierwsza przy lifcie p3, druga 2009r)

ogólnie to sporo tych aut jest już po wirusie i jeżdżą ok
coś nie halo było tylko ponoć z silnikami z początku produkcji
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2010, 09:58   

Murzyn napisał/a:
Jakby jeszcze ktoś potwierdził czy były 2 poprawki tych silników (pierwsza przy lifcie p3, druga 2009r)
Trochę się zmieniało w tych silnikach.
Najpierw, od 1999, to był wtrysk bezpośredni, potem w 2006 zastosowano common rail, zmieniając przy okazji nieco parametry przebiegu mocy i momentu obrotowego. Dodatkowo, w przypadku samochodów z A/T gdzie zastosowano filtr DPF, parametry pracy silnika ustawiono inaczej niż w wersji z manualną skrzynią.
A wreszcie półtora roku temu ponownie zmodernizowano ten silnik, podnosząc przy tej okazji moc do 147kW, a maksymalny moment obrotowy do 441Nm.

Dlatego warto wiedzieć, o której wersji się mówi.
A z tego o czy się sam przekonałem, niektórzy podobno bardzo fachowi tunerzy kiepsko się w tym orientują.
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-03-2010, 12:53   

własnie dlatego pytalem kilku znajomych tunerow ;)
dzięki za potwierdzenie
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 24-07-2010, 13:53   

Witam,
temat chciałbym "odgrzać" i dowiedzić się konkretnie, czy jest różnica pomiędzy fabrycznym DID 3.2 z 2007 i DID 3.2 z 2009. Chodzi mi o to, czy "box" dodany do DID 3.2 z 2007 = fabryka 3.2 DID 2009. Poza tym podobno kultura pracy DID3.2 z 2009 jest większa (jest ciszej w kabinie i nie przenoszą się drgania), czy to prawda ?

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.