[Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine |
Autor |
Wiadomość |
macu
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28-02-2010, 12:37 [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine
|
|
|
Witam !
Mam pewne pytanie . Używam mo9jego samochodu do rozwożenia jedzenia, cały czas gasze i zapalam silnik między jednym a drugim dowozem , wiem że to źle wpływa na turbinę ponieważ trzeba ją chłodzić ja niestety nie mogę sobię na to pozwolić w pracy. Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . Mam jeszcze jedno pytanie ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę? . Proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-02-2010, 12:40
|
|
|
macu napisał/a: | Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . |
zamontowac timer czyli urzadzonko ktore bedzie automatycznie gasilo silnik po wyhamowaniu obrotow turbinie.
macu napisał/a: | ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę |
po dynamicznej jezdzie ok 30-60sec wystarczy
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
macu
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28-02-2010, 12:46
|
|
|
Przedwszystkim dziękuję za przydatną odpowiedź . Myślałem zę chłodzenie turbiny trwa dłużej Teraz już się nie martwię i bede czekał te 60 s
dzięki Robson86
Pozdrawiam!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:25
|
|
|
ja wcale nie chłodzę ale staram sie ostatni odcinek dojechać jak najmniejszych obrotach i minimalnym wychyleniu pedału gazu. Poza tym ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 28-02-2010, 20:41
|
|
|
Jasne, bez przesady z tym chłodzeniem..Oczywiście, jak ja np. jade w podróż na autostradzie 3/4 trasy turbo gwiżdże, to przy postoju minimum pół minuty czekam zanim zgaszę. Ale przy zwykłej jeździe w mieście... No chyba, że się jest wariatem i startuje na "piskach" i jeździ ze wciśniętym gazem do oporu W co wątpię. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
macu
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28-02-2010, 20:48
|
|
|
nie nie ja staram się jeżdzić w miare wolno tylko w mieście pracuje u mnie jedynka dwójka trójka i od nowa zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko boję się poprostu że od tego może mi paść turbina dlatego wolę ja chłodzic |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-02-2010, 21:25
|
|
|
macu napisał/a: | dlatego wolę ja chłodzic |
schlodzenie to podstawa, gdybys tego nie robil to w takiej czestotliwosci "zapalen i gaszen" Twojego autka (jakie robisz), turbina dostawalaby straszne "baty"
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-02-2010, 22:52
|
|
|
macu napisał/a: | gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko |
Lepszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby wybór auta benzynowego, diesle jednak wolą większe przebiegi. |
|
|
|
 |
MikeDID
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2010, 23:44
|
|
|
Dołączę się do tematu..
macu napisał/a: | zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min |
Hmm...1,5 tys. obrotów. Nie za mało? Czy czasem nie jest nawet mało ekonomicznie?
Jakie są te 'prawidłowe' obroty?
Ja staram się mieć zawsze ok 2,5... czasami podchodzę pod 3 tyś ale nigdy nie przekraczam...Patrząc po dopuszsczalnych prędkościach umieszczonych w książce od carismy to byłoby ok.
Poprawcie mnie jeśli się mylę i napiszcie prawidłowe obroty wg Was...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-03-2010, 00:45
|
|
|
jak widać na wykresie max moment zaczyna sie od 1900 do 2500 najlepiej zmieniać bieg tak zęby zaczął prace od 1900 obrotów |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 01-03-2010, 10:35
|
|
|
Pytanie, po co jeździć z "max. momentem".
Niekiedy wręcz wskazane, ale jak nie ma takiej potrzeby to 1800-2000 jest optymalne.
OK - schodzimy z tematu, proponuję założyć wątek "jak jeździć DI-Dem" |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
MikeDID
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-03-2010, 08:19
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą |
Przecież nie chodzi o "schłodzenie" turbiny w dosłownym znaczeniu, ale o zmniejszenie jej obrotów przed odcięciem smarowania. |
|
|
|
 |
|