Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine
Autor Wiadomość
macu 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Rumia
  Wysłany: 28-02-2010, 12:37   [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine

Witam !
Mam pewne pytanie . Używam mo9jego samochodu do rozwożenia jedzenia, cały czas gasze i zapalam silnik między jednym a drugim dowozem , wiem że to źle wpływa na turbinę ponieważ trzeba ją chłodzić ja niestety nie mogę sobię na to pozwolić w pracy. Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . Mam jeszcze jedno pytanie ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę? . Proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-02-2010, 12:40   

macu napisał/a:
Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę .

zamontowac timer czyli urzadzonko ktore bedzie automatycznie gasilo silnik po wyhamowaniu obrotow turbinie.
macu napisał/a:
ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę

po dynamicznej jezdzie ok 30-60sec wystarczy
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
macu 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-02-2010, 12:46   

Przedwszystkim dziękuję za przydatną odpowiedź :) . Myślałem zę chłodzenie turbiny trwa dłużej :) Teraz już się nie martwię i bede czekał te 60 s :)
dzięki Robson86
Pozdrawiam!!
_________________

 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 28-02-2010, 13:06   

jak nie gonisz auta na dynamicznej czy "sportowej" jeżdzie to można krócej
ja zazwyczaj czekam 15-20 sekund
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-02-2010, 14:25   

ja wcale nie chłodzę ale staram sie ostatni odcinek dojechać jak najmniejszych obrotach i minimalnym wychyleniu pedału gazu. Poza tym ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 28-02-2010, 20:41   

Jasne, bez przesady z tym chłodzeniem..Oczywiście, jak ja np. jade w podróż na autostradzie 3/4 trasy turbo gwiżdże, to przy postoju minimum pół minuty czekam zanim zgaszę. Ale przy zwykłej jeździe w mieście... No chyba, że się jest wariatem i startuje na "piskach" i jeździ ze wciśniętym gazem do oporu :D W co wątpię.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
macu 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-02-2010, 20:48   

nie nie ja staram się jeżdzić w miare wolno tylko w mieście pracuje u mnie jedynka dwójka trójka i od nowa zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko boję się poprostu że od tego może mi paść turbina dlatego wolę ja chłodzic :)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 28-02-2010, 20:54   

może paść nie z przegrzania ale z zmęczenia takim ciągłym start-stop

jak to "chodzenie" po jedzenie jest krótkie to lepiej zostawić na chodzie autko - wyjdzie i tak ekonomiczniej
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-02-2010, 21:25   

macu napisał/a:
dlatego wolę ja chłodzic

schlodzenie to podstawa, gdybys tego nie robil to w takiej czestotliwosci "zapalen i gaszen" Twojego autka (jakie robisz), turbina dostawalaby straszne "baty"
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-02-2010, 22:52   

macu napisał/a:
gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko

Lepszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby wybór auta benzynowego, diesle jednak wolą większe przebiegi.
 
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2010, 23:44   

Dołączę się do tematu..

macu napisał/a:
zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min


Hmm...1,5 tys. obrotów. Nie za mało? Czy czasem nie jest nawet mało ekonomicznie?

Jakie są te 'prawidłowe' obroty?

Ja staram się mieć zawsze ok 2,5... czasami podchodzę pod 3 tyś ale nigdy nie przekraczam...Patrząc po dopuszsczalnych prędkościach umieszczonych w książce od carismy to byłoby ok.

Poprawcie mnie jeśli się mylę i napiszcie prawidłowe obroty wg Was...

Pozdrawiam
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-03-2010, 00:45   



jak widać na wykresie max moment zaczyna sie od 1900 do 2500 najlepiej zmieniać bieg tak zęby zaczął prace od 1900 obrotów
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 01-03-2010, 10:35   

Pytanie, po co jeździć z "max. momentem".
Niekiedy wręcz wskazane, ale jak nie ma takiej potrzeby to 1800-2000 jest optymalne.
OK - schodzimy z tematu, proponuję założyć wątek "jak jeździć DI-Dem" :wink:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-03-2010, 23:50   

I taki właśnie założyłem... Zaprazam - http://forum.mitsumaniaki...p=659054#659054
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-03-2010, 08:19   

pawelsonx napisał/a:
ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą


Przecież nie chodzi o "schłodzenie" turbiny w dosłownym znaczeniu, ale o zmniejszenie jej obrotów przed odcięciem smarowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.