Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] HELP silnik odmowil pracy Help
Autor Wiadomość
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 11-03-2010, 01:21   [Cari 1.9TD] HELP silnik odmowil pracy Help

Znowu zwracam sie o pomoc

Dzis po pracy odpalilem carisme pochodzila troche by sie nagrzac wsiadlem zrobilem ponad 30 km zajechalem na "Orłem" kupilem czekolade odpalilem zrobilem kolejne 10 km

I TU SIE ZACZYNA PROBLEM

Po tych kolejnych 10 km zatrzymalem sie na papierosa
silnik chodzi swiatla postojowe ... i nagle dziwne lekkie wahania czuje i widze na obro. po chwili jakies dziwne chrobotanie z komory silnika ... ruszylem przejechalem 10 m i zgasł

awaryjne maska zbiornik plynu chlodz. pusty

wystygl proba odpalenia odpala ale ciezko chodza tloki i gasnie ( tlugo nie chlodzilem bo noc ciemna a do domu sie chce) chcialem odpalic by na pracującym silniku dolac plynu
nie udalo mi sie to

prosze o pomoc co sie moglo stac i jakie mogą byc koszta

moje wstepne przypuszczenie pierscienie albo tlok pęk ...

przbiek 220.000 km szykowalem sie do wymiany rozrządu


BŁAGAM O SZYBKĄ POMOC BO JUTRO CHCE SIE ZABRAC A ZE KOCHAM TEN SAMOCHOD TO NIE MOGE PATRZEC NA TO BO CIERPIE
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-03-2010, 08:04   

"..." widzę, że udawało się wstawić z klawiatury, ale innych znaków interpunkcyjnych i polskich literek, to już nie... :roll:


Jak mam rozumieć, to w chłodnicy też sucho? Jestem bardzo ciekawy, czym kierują się ludzie chcąc zapalić/jechać autem, które jest bez chłodzenia, tym, że jak sie tylko "troszeczke" to nic się nie stanie ?

Nie miałeś za sobą wielkiej chmury siego dymu? Sprawdź, czy w misce olejowej nie masz "kupy z musztardą", bo płyn chłodniczy nie znika od tak sobie.
Upewnij się też, że nie masz plamy pod autem.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2010, 09:46   

A temperatura Ci się nie podniosła ponad poziom optymalny?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 11-03-2010, 11:43   

temperatura byla ok pionowy słupek czyli norma ... w chlodnicy był płyn tylko zbiornik był pusty dzis juz zajmuje sie powoli tym

chmury nie bylo

jak pisalem stalem na luzie swiatla pozycja nawiew 1 stopien cieple powietrze bylo w nawiewie bo sprawdzalem a to oznaka ze plyn w obiegu byl

teraz przy probie odpalenie kreci a jak chce zlapac zaplon to taki pisk slychac ... ide błedy wymrugam

moze to pompa wody zatarta ?? czy brzy tej awari by nie odpalal ??
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-03-2010, 11:55   

sprawdź czy rozrząd jest ustawiony na znaki może poszedł któryś z klinów albo przeskoczył.
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 11-03-2010, 23:27   

jest wszystko ok ... diagnoza wstepna wtrysk ... podczas pracy dawal metaliczny taki dzwiek ... moze to jest przyczyna ... nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ...
odpalilem chodzil jakies 20 min bylo slychac ten dzwiek ale owiele mniej dodalem gazu opadly obroty zgasł i nie pal juz ... machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł)

ludzie moze ktos mial cos takiego ?? prosze o pomoc i zaangazowanie ja dzis spedzilem 9 godzi na mrozie i sniegu juz prawie rozrząd rozebralem jak podsuną pomsl znajomy z wtryskiem nie mam juz sil na myslenie i koncepcje a ze w mechanice pojazdowej nie jestem mistrz to zwracam sie do was <desperat>
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-03-2010, 07:57   

karolCARI1.9-97 napisał/a:
nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ...
a po co taki zabieg wykonałeś? Miksol to najgorszy z olejów do mieszania. Spróbuj może wymienić filtr paliwa na początek. Piszesz, że
karolCARI1.9-97 napisał/a:
machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł)
być może tylko przez ten miksol zawalił filtr paliwa...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-03-2010, 10:01   

1. Napisz czy miałeś coś robione wcześniej przy silniku np. wymiana rozrządu, jak dawno temu miałeś wymieniony rozrząd.
2. Gdzie najbardziej był słyszalny ten metaliczny odgłos, czy pisk czy grzechot.
3. Czy podczas rozruchu masz wrażenie że akumulator rozładowuje się szybciej lub że silnik kręci wolniej lub z oporem.
4. Ile płynu masz teraz w układzie, czy w ogóle go masz, sprawdź czy można dolać płyn do zbiorniczka, i czy płyn dalej pójdzie w układ, jeżeli płyn nie będzie chciał dalej "wejść" to spróbuj odkręcić odpowietrznik przed nagrzewnicą lub po prostu zdjąć przewód doprowadzający do nagrzewnicy, aby odpowietrzyć układ, jak chcesz sprawdzić czy go masz w ogóle to odkręć korek spustu w chłodnicy lub trzeba zdjąc grupy przewód gumowy znajdujący się poniżej filtra oleju chyba po lewej stronie., wtedy będziesz wiedział ile było płynu w całym układzie
5. Czy olej jest normalny czy też ma dodatek w postaci mazi, a płyn chłodniczy to jest czysty czy może zawiera czarną "maź", czy olej nie pachnie paliwem
6. czy miałeś coś robione przy zaworach, czy czasem nie było ich słychać za głośno
7. czy przy odpalaniu coś wydobywa ci się z rury wydechowej, ewentualnie czy jest tego dużo i jaki ma kolor.

Z tego co napisałeś można wnioskować:
1. rozrząd - mógł się przestawić, ale wtedy nie odpaliłbyś w ogóle silnika a pisałaś, że silnik chodził 20 minut.
2. wtryskiwacze - mało prawdopodobne, ale możliwe aby ci wszystkie naraz padły
3. pompa wtryskowa - jeżeli byłaby nadmiernie zużyta to raczej miałbyś problem z uruchomieniem na zimno ale w końcu byś uruchomić, natomiast na ciepłym raczej by chodziła.
4. dolot paliwa - masz zatkany filtr paliwa, lub nieszczelny dolot paliwa do pompy, do pompy dochodzi powietrze zamiast paliwa, i dlatego ci gaśnie, spróbuj wymienić filtr paliwa, założyć przeźroczystą rurkę między pompę a filtr paliwa i zobacz czy idzie paliwo czy powietrze, głośniejszy dźwięk mógł być wtedy gdy szło powietrze zamiast paliwa, wiadomo nic na sucho dobrze nie pracuje. Ewentualnie sprawdź doprowadzenie paliwa na drodze zbiornik pompa, czy nie pękł przewód, czy sie nie zagiął itp.
5. ciśnienie na cylindrach - albo raczej jego brak, no tu może być duże pole do popisu, od uszczelki pod głowicą poprzez uszkodzone zawory, uszkodzone tłoki i pierścienie, aż po zatarcie silnika ale bez podania odpowiedzi na 7 powyższych pytań trudno to ustalić.
6. układ sterowania - ewentualna awaria czujników "needle lift sensor" czujnik ruchu iglicy lub "timing control solenoid valve check" czyli zawór przyśpieszenia wtrysku lub innych, ale raczej to bym wykluczył.

Osobiście stawiałbym na powietrze w układzie paliwowym lub brak ciśnienia w cylindrach
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-03-2010, 12:41   

karolCARI1.9-97 napisał/a:
jest wszystko ok ... diagnoza wstepna wtrysk ... podczas pracy dawal metaliczny taki dzwiek ... moze to jest przyczyna ... nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ...
odpalilem chodzil jakies 20 min bylo slychac ten dzwiek ale owiele mniej dodalem gazu opadly obroty zgasł i nie pal juz ... machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł)

ludzie moze ktos mial cos takiego ?? prosze o pomoc i zaangazowanie ja dzis spedzilem 9 godzi na mrozie i sniegu juz prawie rozrząd rozebralem jak podsuną pomsl znajomy z wtryskiem nie mam juz sil na myslenie i koncepcje a ze w mechanice pojazdowej nie jestem mistrz to zwracam sie do was <desperat>


zmień mechanika który ci doradził dolewać oleju
jeżeli byłby to wtrysk to na pewno by poszedł jeden i silnik by odpalał i metaliczny dźwięk następował by co 2 obroty wału
metaliczny dźwięk jest oznaka że wtrysk następuje nie w tym momencie co trzeba
przyczyny uszkodzony zawór przestawiacza ,czujnik wzniosu iglicy, lub czujnik położenia wału, [przestawiony statyczny kąt wtrysku.


1 wymrugaj błędy opis w faq
2 zdejmij osłonę z pompy i sprawdź czy pasek koło pompy i rozrządu ustawiają się na znaki (do kola rozrządu masz małą zaślepkę)
3 wypadało by sprawdzić kliny
4 statyczny kąt wtrysku
5 używaj polskich znaków w postach
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 12-03-2010, 13:10   

Cytat:
1 wymrugaj błędy opis w faq


12 ; 53 ; 54

Cytat:
2 Napisz czy miałeś coś robione wcześniej przy silniku np. wymiana rozrządu, jak dawno temu miałeś wymieniony rozrząd.


rozrząd nie był wymieniany ostatnimi czasy ostatnio jakieś 50 tys km temu

Cytat:
2. Gdzie najbardziej był słyszalny ten metaliczny odgłos, czy pisk czy grzechot.

na gorze i jest cykliczny
Cytat:
3. Czy podczas rozruchu masz wrażenie że akumulator rozładowuje się szybciej lub że silnik kręci wolniej lub z oporem.

nie , silnik kreci normalnie tylko jak dochodzi do zapłonu to tak jakby go coś trzymało dusiło - ale jeżeli jeden gar nie ma paliwa to to może być potwierdzeniem mojej teorii
Cytat:
4. Ile płynu masz teraz w układzie, czy w ogóle go masz, sprawdź czy można dolać płyn do zbiorniczka, i czy płyn dalej pójdzie w układ, jeżeli płyn nie będzie chciał dalej "wejść" to spróbuj odkręcić odpowietrznik przed nagrzewnicą lub po prostu zdjąć przewód doprowadzający do nagrzewnicy, aby odpowietrzyć układ, jak chcesz sprawdzić czy go masz w ogóle to odkręć korek spustu w chłodnicy lub trzeba zdjąc grupy przewód gumowy znajdujący się poniżej filtra oleju chyba po lewej stronie., wtedy będziesz wiedział ile było płynu w całym układzie


płyn jest nagrzewnica chodzi daje cieple powietrze temperatura trzyma normalnie(wskazówka na pion i nie przekracza tej granicy)
Cytat:
5. Czy olej jest normalny czy też ma dodatek w postaci mazi, a płyn chłodniczy to jest czysty czy może zawiera czarną "maź", czy olej nie pachnie paliwem

olej jest normalnie nic sie nie dzieje sprawdzałem i w misce i pod klawiatura kolo szklanek i jest ok szklanki tez nie pęknięte

Cytat:
6. czy miałeś coś robione przy zaworach, czy czasem nie było ich słychać za głośno

słychać było zawory ... ale sprawdzałem je i mgiełkę ładną dają a ciśnienie na równe wysokie ( teraz dokładnie nie powiem jakie wynik na skali bo nie mam wykresu) jeżeli ktoś ma opis jaka jest norma to prosił bym o podanie

Cytat:
7. czy przy odpalaniu coś wydobywa ci się z rury wydechowej, ewentualnie czy jest tego dużo i jaki ma kolor.

tak przy paleniu strasznie kopci ... ale jak zapali to juz nie ma tego zjawiska wiec to jest kolejny powod dlaczego patrze na zawory ...
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-03-2010, 14:37   

12 dźwignia potencjometru można wykluczyć bo nie takie objawy ale na wszelki wypadek ustaw (w silnikach vag ta dźwignia odpowiada za kąt wyprzedzenia ale tam nie ma wtrysku sterującego) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#658000
53 i54 przekaźnik świec żarowych również można wykluczyć problem był by z odpalaniem na zimnym silniku.

innych błędów nie ma to można wykluczyć statyczny kąt wtrysku


Sprawdź czy nie przeskoczyło koło wałka rozrządu musisz odsłonić ta zaślepkę ustawić znak i porównać ze znakiem na kole pompy lub na skrzyni biegów
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 12-03-2010, 15:37   

Cytat:
Sprawdź czy nie przeskoczyło koło wałka rozrządu musisz odsłonić ta zaślepkę ustawić znak i porównać ze znakiem na kole pompy lub na skrzyni biegów

mam zdjętą osłonę juz z rozrządu i zaraz posprawdzam ...
to ma byc w ten sposób ... znaki na pasku mają sie pokrywac ze znakami na kolach czy jak ??
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-03-2010, 15:49   

http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_rozrzad.pdf

przy okazji sprawdź kliny

co do znaków na pasku to trudno mi powiedzieć kto poprzednio zakładał pasek
ja w swoim jak zmieniałem to nie pilnowałem znaków na pasku bo koła miałem poblokowane

u mnie zgadzają się znaki z na kolach z odpowiednimi na obudowie
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 13-03-2010, 16:50   

odpowiedz znalezione
pompa paliwa poszła.... a palił dzięki temu ze pobierał paliwo z pompy przez kolektor ssący

już właśnie demontuje wszystko i będę szukał części ...

jakieś może adresy posiadacie lub coś w tym stylu??
 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2010, 17:34   

Sorki że się nie odzywałem.
No to OK, że znalazłeś przyczynę, czyli dobrze obstawiałem układ paliwowy.

Może trafisz coś od Anglika, albo daj do regeneracji ale do fachowców.

Jeżeli już chcesz coś dolewać to ewentualnie depresator (http://depresator.pl/) ja obecnie dodaję firmy K-2, dodaję tego specyfiku nawet w lecie, te depresatory to nic innego jak dodatki które stosują w paliwach Verva, V-power i inne superpaliwa diesla.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.