snorkel |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-03-2010, 20:27
|
|
|
Nad snorkelem z rawtechu się zastanawiałem, ktoś mi go na forum polecał, widzę, że potaniał (w Rawtechu nadal kosztuje 600 PLN)... a sprzedawca, jak widzę jest z wawy więc może warto się tam wybrać, ocenić i kupić jeśli będzie OK.
albo to
Już na pierwszy rzut tak mi się widzi, że będzie miał za krótkie ramie a po za tym ta cena jest zbyt niska aby traktować to poważniej.
A tak, BTW, bo sam zakup snorkela to nie wszystko, dobrze, że na zlocie, co byliśmy razem nie pojechałem brodzić po Nysie ... pewnie do dziś bym suszył pajero ... po rozebraniu konsoli okazało się, że gumy są porwane a po za tym guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami była całkowicie wciśnięta pod podłogę. Musze też sprawdzić odpowietrzenia mostów.
A właśnie, pytanie, na co jeszcze zwrócić uwagę przy uszczelnianiu auta, są jakieś newralgiczne punkty którym warto się dokładnie przyjrzeć?
I jeszcze kwestia odpowietrzenia ... lepiej wyciągać przewodami do góry czy rozejrzeć się za jakimiś automatycznymi odpowietrzeniami? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-03-2010, 22:20
|
|
|
diWhizZ napisał/a:
lepiej wyciągać przewodami do góry
prostsze to mniej praco i kosztochłonne
diWhizZ napisał/a:
. po rozebraniu konsoli
nie było aż tak głęboko->>Nysa
diWhizZ napisał/a:
guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami była całkowicie wciśnięta pod podłogę
no to byś miał suszenie
diWhizZ napisał/a:
są jakieś newralgiczne punkty którym warto się dokładnie przyjrzeć?
wszystkie uszczelki wkoło drzwi te tylne też,plastykowe nakładki na progach->> tam lubi podciekać, otwory technologiczne typu "podglądacz" do baku (w kabinie ładunkowej) przejścia drążków skrzyni biegów,przejścia przez przednią komorę przewodów elektrycznych->>o dwóch ostatnich to już wiesz z autopsji Nie wiesz czy tylna kanapa nie jest po przeróbkach->>śruby montażowe są wkręcane na wylot i czy nie pozostał jakiś otwór wkręcony/zaślepiony. I jeszcze jedna ważna sprawa->> czy bagnet olejowy w silniku ma uszczelkę???->>> jak go zabezpieczyć ?? ->>>> prezerwatywą A tak w ogóle to jaki czas samochód będzie brodził przez wodę?? kilka/kilkanaście sekund to i niewielkie nieszczelności nie spowodują że wody w samochodzie będzie parę wiader Najważniejsze to odpowietrzniki,bagnet olejowy no i
diWhizZ napisał/a:
guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami
Dziwnie przeszła ta informacja chyba serwer był przeciążony albo cóś |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-03-2010, 00:51
|
|
|
jawaldek napisał/a: | A tak w ogóle to jaki czas samochód będzie brodził przez wodę?? |
Z założenia powinien, krótko ale czasem się coś wydarzy, ze utkniesz ... raz mi się ta zdarzyło z samurajem, że zawadziłem o konar i tak zostałem. Wycieczka była solo, wyciągarki brak więc nastąpił szybki demontaż elektroniki i wycieczka po kolegów. Akurat gołemu samurajowi to nie szczególnie zaszkodziło ale usiadł później po klamki jak już nabrał wody |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 19-03-2010, 23:41
|
|
|
jawaldek napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=NuO0llatQX0 |
a to pewnie jeden z tych rajdów klasy turystyk
[ Dodano: 19-03-2010, 23:46 ]
jawaldek napisał/a: | lepiej wyciągać przewodami do góry
prostsze to mniej praco i kosztochłonne |
przewodami do góry...domyślam się, że przewody trzeba jakoś dopasować do odpowietrznika...a gdzie, doczego "podpiąć" przewody na górze, bo chyba to wszystko jakoś się musi trzymać w miarę stabilnie? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2010, 08:46
|
|
|
gołąb napisał/a: | a gdzie, doczego "podpiąć" przewody na górze, | najczęściej przewody są wyprowadzane pod maskę silnika pod podszybie a nawet do snorkela mozna wprowadzić odpowiednio uszczelniając przejście gołąb napisał/a: | że przewody trzeba jakoś dopasować do odpowietrznika | nie podpowiem Ci jaka średnica bo zapomniałem ale są to metalowe rurki w osłonie plastykowej->> przynajmniej u mnie tak jest gołąb napisał/a: | a to pewnie jeden z tych rajdów klasy turystyk | tak,turystyk gdzie ciśnienie w "oponach" było za duże |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 21-03-2010, 08:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-03-2010, 13:27
|
|
|
ojjj ... Waldku, co za banda idiotów, tak zeszmacić bezsensownie auto potrafią chyba tylko kretyni wykarmieni na amerykańskich hamburgerach ... przyznam się szczerze, że sam utopiłem wtedy auto trochę bez sensu, co było wynikiem braku doświadczenia, ale z drugiej strony samurai był obliczony na takie akcje (stopień obdarcie ze wszystkich zbędnych elementów był właściwy) a po zatym się człowiek przy okazji nauczył, że przeszkody terenowe o wilgotności 100% przekracza się najkrótszą i najbardziej optymalną drogą a nie jeździ wzdłuż ... chyba, że jesteśmy przygotowani jak ten jegomość ale on już startuje w kategorii u-boot ;P
das boot 4x4
a może ktoś wie co to za jegomość i jego autko? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2010, 18:25
|
|
|
diWhizZ napisał/a: | co to za jegomość | made in charaszo co nawet snorkela sobie przedłużył aby mógł oddychać tylko pilota musi zmienić bo źle go poprowadził diWhizZ napisał/a: | jego autko? | przód a raczej maska podobna do Hammera. Tylko On poszedł świadomie natomiast diWhizZ napisał/a: | kretyni wykarmieni na amerykańskich hamburgerach | szpanem chciał zaimponować i wyszło jak wyszło. Tak jak wcześniej napisałem ciśnienie w "oponach" (tych mózgowych) było za duże ale błoto wciąga tylko niech samochód do takich przepraw będzie przystosowany choćby w snorkela i diWhizZ napisał/a: | stopień obdarcie ze wszystkich zbędnych elementów był właściwy | ->> uczymy się na własnych błędach i jest to najlepszy nauczyciel. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 21-03-2010, 08:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 21-03-2010, 01:43
|
|
|
jawaldek napisał/a: | najczęściej przewody są wyprowadzane pod maskę silnika pod podszybie a nawet do snorkela mozna wprowadzić odpowiednio uszczelniając przejście | to rozumiem,tylko wobrażam sobie, że między mostami i innymi elementami potrzebującymi odpowietrzenia a karoserią występują cały czas jakieś ruchy naprężenia itp.W jaki sposób przewody odpowietrzające trzymają się na tych odpowietrznikach i nie spadają
[ Dodano: 21-03-2010, 01:44 ]
diWhizZ napisał/a: | das boot 4x4 | Ale kot |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-03-2010, 08:15
|
|
|
gołąb napisał/a: | .W jaki sposób przewody odpowietrzające trzymają się na tych odpowietrznikach i nie spadają | Zaczynamy robić OT Odpowietrzenie tylnego mostu jest wyprowadzone w okolicach tylnego błotnika ( chyba lewego??? ) dobierając odpowiednią średnicę rurki nakładasz na nią uszczelniając przy tym np silikonem. Do ramy są mocowane opaskami a do snorkela najlepiej dobrać odpowiednie gumowe uszczelki przelotowe i też silikonem lub innym cudem zabezpieczyć. Jeśli tylko pod maskę to na zakończeniu dobrze jest zrobić coś na kształt luźnej spirali i ta opcja jest w sumie wystarczająca bo szkoda jest dziurawić snorkela dla odpowietrzników. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:40
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Do ramy są mocowane opaskami | no tak...Ale ja durny jestem ja sobie wyobrażałem, że od odpowietrznika przewód już bezpośrednio gdzieś do góry leci...bez kitu chyba zapłakać powinienem nad swoim rozgarnięciem.
jawaldek napisał/a: | Zaczynamy robić OT | taa..może zakończmy to już... Ale w sumie to zaczeliśmy temat również o snoorkelkach, tylko takich malutkich
[ Dodano: 21-03-2010, 16:42 ]
Choć jeszcze małe pytanko; na czym i po ile jest odpowietrzników? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:22
|
|
|
gołąb napisał/a: | Ale w sumie to zaczeliśmy temat również o snoorkelkach, tylko takich malutkich | niby tak ale snorkel doprowadza powietrze potrzebne do zapłonu mieszanki paliwowej->> żeby nie było OT a odpowietrznik aby jak nazwa wskazuje odprowadzał gołąb napisał/a: | na czym i po ile jest odpowietrzników? | dwa->> tylny most i reduktor-skrzynia biegów ma już wyprowadzenie w komorze silnikowej.
Ekstremalny snorkel
http://tlc.org.pl/forum/d...=2597&mode=view |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|