Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
snorkel
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-03-2010, 19:43   

diWhizZ napisał/a:
z rury kwasowej 0,8 - 1,0 mm.
Adrian odradzam gdyż przy ewentualnym kontakcie snorkela, mocniejszym kontakcie, z jakąś przeszkodą mogą być poczynione duże szkody z błotnikiem. A co Ty na to
http://www.allegro.pl/ite...akosc_wawa.html
:mrgreen:
albo to
http://www.allegro.pl/ite...ro.html#gallery
Pytaj tylko czy dołączają szablon do montażu->> bez szablonu będziesz miał dużo więcej "zabawy" i nie koniecznie udanej
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 18-03-2010, 20:27   

jawaldek napisał/a:
(...) A co Ty na to
http://www.allegro.pl/ite...akosc_wawa.html

Nad snorkelem z rawtechu się zastanawiałem, ktoś mi go na forum polecał, widzę, że potaniał (w Rawtechu nadal kosztuje 600 PLN)... a sprzedawca, jak widzę jest z wawy więc może warto się tam wybrać, ocenić i kupić jeśli będzie OK.
albo to
jawaldek napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...ro.html#gallery
Pytaj tylko czy dołączają szablon do montażu->> bez szablonu będziesz miał dużo więcej "zabawy" i nie koniecznie udanej


Już na pierwszy rzut tak mi się widzi, że będzie miał za krótkie ramie a po za tym ta cena jest zbyt niska aby traktować to poważniej.

A tak, BTW, bo sam zakup snorkela to nie wszystko, dobrze, że na zlocie, co byliśmy razem nie pojechałem brodzić po Nysie ... pewnie do dziś bym suszył pajero ... po rozebraniu konsoli okazało się, że gumy są porwane a po za tym guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami była całkowicie wciśnięta pod podłogę. Musze też sprawdzić odpowietrzenia mostów.
A właśnie, pytanie, na co jeszcze zwrócić uwagę przy uszczelnianiu auta, są jakieś newralgiczne punkty którym warto się dokładnie przyjrzeć?
I jeszcze kwestia odpowietrzenia ... lepiej wyciągać przewodami do góry czy rozejrzeć się za jakimiś automatycznymi odpowietrzeniami?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-03-2010, 22:20   

diWhizZ napisał/a:
lepiej wyciągać przewodami do góry
prostsze to mniej praco i kosztochłonne
diWhizZ napisał/a:
. po rozebraniu konsoli
nie było aż tak głęboko->>Nysa :mrgreen:
diWhizZ napisał/a:
guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami była całkowicie wciśnięta pod podłogę
no to byś miał suszenie
diWhizZ napisał/a:
są jakieś newralgiczne punkty którym warto się dokładnie przyjrzeć?
wszystkie uszczelki wkoło drzwi te tylne też,plastykowe nakładki na progach->> tam lubi podciekać, otwory technologiczne typu "podglądacz" do baku (w kabinie ładunkowej) przejścia drążków skrzyni biegów,przejścia przez przednią komorę przewodów elektrycznych->>o dwóch ostatnich to już wiesz z autopsji :wink: Nie wiesz czy tylna kanapa nie jest po przeróbkach->>śruby montażowe są wkręcane na wylot i czy nie pozostał jakiś otwór wkręcony/zaślepiony. I jeszcze jedna ważna sprawa->> czy bagnet olejowy w silniku ma uszczelkę???->>> jak go zabezpieczyć ?? ->>>> prezerwatywą :mrgreen: :mrgreen: A tak w ogóle to jaki czas samochód będzie brodził przez wodę?? kilka/kilkanaście sekund to i niewielkie nieszczelności nie spowodują że wody w samochodzie będzie parę wiader :wink: :mrgreen: Najważniejsze to odpowietrzniki,bagnet olejowy no i
diWhizZ napisał/a:
guma zabezpieczająca przewody od sterowania napędami

Dziwnie przeszła ta informacja :rolleyes: chyba serwer był przeciążony albo cóś :rolleyes:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 19-03-2010, 00:51   

jawaldek napisał/a:
A tak w ogóle to jaki czas samochód będzie brodził przez wodę??


Z założenia powinien, krótko ale czasem się coś wydarzy, ze utkniesz ... raz mi się ta zdarzyło z samurajem, że zawadziłem o konar i tak zostałem. Wycieczka była solo, wyciągarki brak więc nastąpił szybki demontaż elektroniki i wycieczka po kolegów. Akurat gołemu samurajowi to nie szczególnie zaszkodziło ale usiadł później po klamki jak już nabrał wody ;)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-03-2010, 23:25   

diWhizZ napisał/a:
ale usiadł później po klamki jak już nabrał wody ;)

http://www.youtube.com/watch?v=NuO0llatQX0
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 19-03-2010, 23:41   

jawaldek napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=NuO0llatQX0

a to pewnie jeden z tych rajdów klasy turystyk :)

[ Dodano: 19-03-2010, 23:46 ]
jawaldek napisał/a:
lepiej wyciągać przewodami do góry
prostsze to mniej praco i kosztochłonne

przewodami do góry...domyślam się, że przewody trzeba jakoś dopasować do odpowietrznika...a gdzie, doczego "podpiąć" przewody na górze, bo chyba to wszystko jakoś się musi trzymać w miarę stabilnie?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 08:46   

gołąb napisał/a:
a gdzie, doczego "podpiąć" przewody na górze,
najczęściej przewody są wyprowadzane pod maskę silnika pod podszybie a nawet do snorkela mozna wprowadzić odpowiednio uszczelniając przejście
gołąb napisał/a:
że przewody trzeba jakoś dopasować do odpowietrznika
nie podpowiem Ci jaka średnica bo :oops: zapomniałem ale są to metalowe rurki w osłonie plastykowej->> przynajmniej u mnie tak jest :mrgreen:
gołąb napisał/a:
a to pewnie jeden z tych rajdów klasy turystyk :)
tak,turystyk gdzie ciśnienie w "oponach" było za duże :mrgreen: :rolleyes: :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 21-03-2010, 08:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 20-03-2010, 13:27   

jawaldek napisał/a:
diWhizZ napisał/a:
ale usiadł później po klamki jak już nabrał wody ;)

http://www.youtube.com/watch?v=NuO0llatQX0


ojjj ... Waldku, co za banda idiotów, tak zeszmacić bezsensownie auto potrafią chyba tylko kretyni wykarmieni na amerykańskich hamburgerach ... przyznam się szczerze, że sam utopiłem wtedy auto trochę bez sensu, co było wynikiem braku doświadczenia, ale z drugiej strony samurai był obliczony na takie akcje (stopień obdarcie ze wszystkich zbędnych elementów był właściwy) a po zatym się człowiek przy okazji nauczył, że przeszkody terenowe o wilgotności 100% przekracza się najkrótszą i najbardziej optymalną drogą a nie jeździ wzdłuż ... chyba, że jesteśmy przygotowani jak ten jegomość ale on już startuje w kategorii u-boot ;P
das boot 4x4

a może ktoś wie co to za jegomość i jego autko?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-03-2010, 18:25   

diWhizZ napisał/a:
co to za jegomość
made in charaszo co nawet snorkela sobie przedłużył aby mógł oddychać tylko pilota musi zmienić bo źle go poprowadził :wink:
diWhizZ napisał/a:
jego autko?
przód a raczej maska podobna do Hammera. Tylko On poszedł świadomie natomiast
diWhizZ napisał/a:
kretyni wykarmieni na amerykańskich hamburgerach
szpanem chciał zaimponować i wyszło jak wyszło. Tak jak wcześniej napisałem ciśnienie w "oponach" (tych mózgowych) było za duże :mrgreen: :rolleyes: :mrgreen: ale błoto wciąga :mrgreen: tylko niech samochód do takich przepraw będzie przystosowany choćby w snorkela i
diWhizZ napisał/a:
stopień obdarcie ze wszystkich zbędnych elementów był właściwy
->> uczymy się na własnych błędach i jest to najlepszy nauczyciel.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 21-03-2010, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 21-03-2010, 01:43   

jawaldek napisał/a:
najczęściej przewody są wyprowadzane pod maskę silnika pod podszybie a nawet do snorkela mozna wprowadzić odpowiednio uszczelniając przejście
to rozumiem,tylko wobrażam sobie, że między mostami i innymi elementami potrzebującymi odpowietrzenia a karoserią występują cały czas jakieś ruchy naprężenia itp.W jaki sposób przewody odpowietrzające trzymają się na tych odpowietrznikach i nie spadają :oops:

[ Dodano: 21-03-2010, 01:44 ]
diWhizZ napisał/a:
das boot 4x4
:shock: Ale kot :!:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-03-2010, 08:15   

gołąb napisał/a:
.W jaki sposób przewody odpowietrzające trzymają się na tych odpowietrznikach i nie spadają :oops:
Zaczynamy robić OT :? Odpowietrzenie tylnego mostu jest wyprowadzone w okolicach tylnego błotnika ( chyba lewego??? ) dobierając odpowiednią średnicę rurki nakładasz na nią uszczelniając przy tym np silikonem. Do ramy są mocowane opaskami a do snorkela najlepiej dobrać odpowiednie gumowe uszczelki przelotowe i też silikonem lub innym cudem zabezpieczyć. Jeśli tylko pod maskę to na zakończeniu dobrze jest zrobić coś na kształt luźnej spirali i ta opcja jest w sumie wystarczająca bo szkoda jest dziurawić snorkela dla odpowietrzników.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 21-03-2010, 16:40   

jawaldek napisał/a:
Do ramy są mocowane opaskami
no tak...Ale ja durny jestem :oops: ja sobie wyobrażałem, że od odpowietrznika przewód już bezpośrednio gdzieś do góry leci...bez kitu chyba zapłakać powinienem nad swoim rozgarnięciem.

jawaldek napisał/a:
Zaczynamy robić OT
taa..może zakończmy to już... Ale w sumie to zaczeliśmy temat również o snoorkelkach, tylko takich malutkich :p

[ Dodano: 21-03-2010, 16:42 ]
Choć jeszcze małe pytanko; na czym i po ile jest odpowietrzników?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-03-2010, 19:22   

gołąb napisał/a:
Ale w sumie to zaczeliśmy temat również o snoorkelkach, tylko takich malutkich :p
niby tak ale snorkel doprowadza powietrze potrzebne do zapłonu mieszanki paliwowej->> żeby nie było OT a odpowietrznik aby jak nazwa wskazuje odprowadzał
gołąb napisał/a:
na czym i po ile jest odpowietrzników?
dwa->> tylny most i reduktor-skrzynia biegów ma już wyprowadzenie w komorze silnikowej.
Ekstremalny snorkel :rolleyes:
http://tlc.org.pl/forum/d...=2597&mode=view
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.