Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
olej
Autor Wiadomość
robertbeata 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1,9DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 42
Skąd: goleniów
Wysłany: 21-03-2010, 16:18   olej

witam mam zamiar zmienić olej silnikowy najlepiej na jaki ?
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2010, 18:07   

Na forum jest kilka tematów o olejach między innymi tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49470
Tu może trochę inny temat ale też związany z olejami:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15870
No i tu podobnie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14999
Tematy dotyczą przeważnie bęzyny ale też można coś wywnioskować.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-03-2010, 18:09   

jaki olej był do tej pory?
w jakim stanie jest silnik? (czy np nic nie cieknie? itp)
czy chcesz iść po ekonomi czy coś na wypasie?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
robertbeata 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1,9DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 42
Skąd: goleniów
Wysłany: 21-03-2010, 21:00   

do tej pory miałem castrol edge drogi jest
_________________

 
 
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 21-03-2010, 21:22   

powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły.
Ale podstawa to zostać przy oleju jaki był bo może ci się wydawać że zaoszczędzisz a tak na prawdę możesz narobić sobie kłopotu(np kolega w hondzie acord przestawił się z Mobila na lotos i teraz musi dolewać oleju wiadrami tyle go bierze)
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-03-2010, 22:24   

robertbeata napisał/a:
do tej pory miałem castrol edge drogi jest
ale wyminiać możesz rzadziej i prawie wyjdzie Ci na jedno. a dla silnika to lepiej niż przejść na półsyntetyk. Sprawdź oleje o takich samych parametrach, może Mobil1 lub coś innego będzie tańsze
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 22-03-2010, 07:07   

Tylko cos z Mobil1, Motul, Valvoline, Liqui Molly. Castrol to hydrokrak wiec jak najszybciej wymieniaj...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-03-2010, 08:05   

Nie zmieniaj na gorszy. Olej to wydatek często raz na rok więc jeśli zapłacisz nawet te 50 czy 100zł więcej to napewno nie stracisz a silnik odwdzięczy się dłuższą bezawaryjnością.
Ja mam u siebie Castrol 10w40 a przechodzę na Motul 5W40.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-03-2010, 19:10   

Valdi_1991 napisał/a:
powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły.

To jakaś alternatywna nauka. :)
Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej.
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2010, 20:32   

A ja teraz zaleję do Galanta olej firmowany przez Mitsubishi. Diamond Performance czy jakoś tam.
_________________

 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 22-03-2010, 21:56   

jaca71 napisał/a:
Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej.



Sama prawda. Ja mam na budziku 260 tysiaków - cały czas, tylko i wyłącznie syntetyk !
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2010, 15:50   

Aaaaa... kolejny temat o olejach.

Podstawowa zasada - lać syntetyk. Przebieg nieważny, o ile silnik nie był źle traktowany wcześniej (znacznie przekraczane terminy wymiany oleju, przegrzewany, pałowany, a olej półsyntetyk lub mineralny). Jak ma wycieki - to wymienić uszczelki jak Jaca71 pisze, i znów lać syntetyk !

Ale jak zalecany jest 5w, to nalepiej lać... 0w :P Tylko, że jest droższy.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2010, 16:10   

xor napisał/a:
to nalepiej lać... 0w


Wcale nie jest lepszy od 5W40 w naszych warunkach klimatycznych.

Producenci dla większości samochodów dla Polski zalecają 5W30, 5W40 a nawet 10W40 (np. w Niemczech przeważnie leje się 10W40 czyli pół syntetyk) jak by chcieli żeby lać 0W30 to by o tym napisali.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2010, 16:26   

Owszem, jest :)

0w określa tylko lepkość w 40oC. Drugi człon (30,40,50) w 100oC.
Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC. Jak tylko silnik się zagrzeje, parametry oleju, o których mówi człon 0w, przestaja mieć znaczenie. Za to mają olbrzymie przy rozruchu zimnego silnika - olej 0w jest bardziej płynny w niskich temperaturach. W pierwszych chwilach po rozruchu - kiedy następuje 80% zużycia elementów silnika - oleje 0w lepiej się zachowują, łatwiej pompa oleju je przepycha przez kanaliki olejowe w bloku silnika, przez co silnik jest w pierwszych chwilach lepiej naoliwiony=mniej się zużywa.
A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2010, 16:31   

xor napisał/a:

Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC.


Zależy w którym silniku, w niektórych więcej a do tego jak na polu jest 40 stopni i stoisz w korku to ten 0W30 będzie gorszy od tego 5W30 czy 5W40........

xor napisał/a:

A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w :)


Tylko że takie temperatury za bardzo nie występują w Polsce oleje 0W są polecane na klima zimniejszy niż w Polsce....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.