Problem z prowadnicą zacisku hamulcowego przedniego |
Autor |
Wiadomość |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 22-03-2010, 13:05 Problem z prowadnicą zacisku hamulcowego przedniego
|
|
|
Drodzy forumowicze,
mam następujący problem - przy wymianie klocków hamulcowych, serwisant podczas wykręcania śruby-prowadnicy z zacisku ułamał ją w połowie - była zapieczona. Po wielu telefonach udało mi się zamówić zestaw montażowy zacisku hamulcowego 1349X firmy Quick Brake. Towar kupiłem, pojechałem szczęśliwy uzdrowić miśka i nadac mu nowe klocuszki, a tu okazało się, że... średnica prowadnic jest o jakiś 1mm za mała i jest looz po umieszczeniu jej we właściwym miejscu, co oczywiście jest niedopuszczalne. Po kilku telefonach dowiedziałem się, że nie ma innych prowadnic innych producentów, wszędzie QB1349X. Mieliście z tym problem? Czy wiecie jakią średnicę maja prowadnice w waszych miśkach? Nie wiem co robić, ale całych zacisków nie chcę wymieniać z powodu jednej złamanej śruby. |
|
|
|
 |
stig1
Forumowicz stig1
Auto: Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 22-03-2010, 13:21
|
|
|
kolego jeżeli serwisant popsuł to niech naprawia, nie chciało mu sie pomęczyć z wykręceniem to kręcił na hama i urwał, wystarczyło wykręcić jedną prowadnice a następnie ruszać całym zaciskiem delikatnie w jedną i drugą strone i ta zapieczona prowadnica musi w końcu puścić. Oczywiście prędzej potraktować wd lub jakimś innym preparatem.
a co do prowadnicy to możesz ją bez problemu dorobić u tokarza tylko daj mu na wzór drugą.
nie wiem dlaczego sobie robisz problem ze średnicą prowadnicy, co nie możesz zmierzyć z drugiego zacisku.
aha górna sie różni od dolnej wycięciem na gumke więc nie zapomnij o tym |
_________________ Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition |
|
|
|
 |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 22-03-2010, 13:28
|
|
|
niby jego wina, ale ręce umywa...
problemu ze średnicą nie robię, wiem, że musi mieć 10,8mm. Ta którą kupiłem w sklepie ma niecałe 10mm. Pytam, ponieważ mam wątpliwość czy moje zaciski są oryginalne czy może kupiłem jakąś niedoróbę. Wiem, że górna jest z gumką. Dzięki. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-03-2010, 13:45
|
|
|
Mam gdzieś na strychu zapasowe nówki pinów (czyli jak to nazywasz prowadnic) to jak odszukam to pomierzę. Wydaje mi się, że one są węższe niż średnica otworu, bo jest jeszcze miejsce na specjalny smar, którym musisz je upaćkać.
[ Dodano: 22-03-2010, 12:49 ]
Acha, pin G i pin L (G - guide pin, L- locking pin) różnią się kształtem (część za gwintem) i grubością:
http://www.camskill.co.uk...m22b0s1397p8285
http://www.camskill.co.uk...m22b0s1397p8283 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 22-03-2010, 13:57
|
|
|
będę wdzięczny. niby maja być trochę mniejsze, ale 1mm to chyba zbyt duzo, po wkręceniu jest bardzo duży looz. Po nałożeniu smaru w dalszym ciągu prowadnica będzie luźno osadzona. Po jakimś czasie gwint z pewnościa się wyrobi i wtedy cały zacisk trzeba będzie wymieniać, a tego chcę właśnie uniknąć. thx |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-03-2010, 15:34
|
|
|
gazinho, jest jeszcze dostępny zestaw QB 1424X
poczytaj ten watek http://forum.mitsumaniaki...Acz%B1cy+zacisk |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:26
|
|
|
robertdg napisał/a: | jest jeszcze dostępny zestaw QB 1424X | Ale do 2.5 |
|
|
|
 |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 23-03-2010, 14:05
|
|
|
robertdg,
dzięki, tak właśnie myślałem, mój misiek to poliftowy sport edition i prawdopodobnie 1424 będzie ok, bo jak piszą w temacie, do którego dałeś mi linka, prowadnice mają po ok. 11mm czyli tyle ile te w zaciskach mojego miśka... tylko pojawia się kolejny problem, ten zestaw QB1424 nigdzie nie jest dostępny. Czy ktoś wie, gdzie można znaleźć takie ustrojstwo? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-03-2010, 14:43
|
|
|
Intercars, all-parts, japaneze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2010, 17:26 Re: Problem z prowadnicą zacisku hamulcowego przedniego
|
|
|
gazinho napisał/a: | Drodzy forumowicze,
mam następujący problem - przy wymianie klocków hamulcowych, serwisant podczas wykręcania śruby-prowadnicy z zacisku ułamał ją w połowie - była zapieczona. Po wielu telefonach udało mi się zamówić zestaw montażowy zacisku hamulcowego 1349X firmy Quick Brake. Towar kupiłem, pojechałem szczęśliwy uzdrowić miśka i nadac mu nowe klocuszki, a tu okazało się, że... średnica prowadnic jest o jakiś 1mm za mała i jest looz po umieszczeniu jej we właściwym miejscu, co oczywiście jest niedopuszczalne. Po kilku telefonach dowiedziałem się, że nie ma innych prowadnic innych producentów, wszędzie QB1349X. Mieliście z tym problem? Czy wiecie jakią średnicę maja prowadnice w waszych miśkach? Nie wiem co robić, ale całych zacisków nie chcę wymieniać z powodu jednej złamanej śruby. |
Witam
Pisalem juz na forum moje przygody z prowadnicami Qucik Brake. Powiem jeszcze raz, ze to szajs jakich malo. Mialem to samo jak ty, jak juz sie udalo go zamontowac to zacisk latal podczas jazdy tak, ze zaraz go zdemontowalem.
Kup lepiej uzywke w dobrym stanie, albo oryginal w serwisie. |
|
|
|
 |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 23-03-2010, 18:27
|
|
|
udało mi się zamówić w jednym z legnickich sklepów, jutro będzie na miejscu. Zobaczymy czy to będzie to czego szukam. wcześniej szukałem na szrotowiskach i w sklepach z używakami, jednak nie udało się znaleźć, jak już to chcieli sprzedać cały zacisk.
Dzieki, pozdro |
|
|
|
 |
tomaa1
Nowy Forumowicz
Auto: EA6A/W 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 28 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 25-03-2010, 19:36
|
|
|
mialem podobny przypadek, rozwiercilem ta prowadnice bardzo dokladnie a pozniej przegwintowalem i wszystko cacy:-)
jak sruba bylas bardzo zapieczona mechanik mogl sie pomylic krecic w prawo i prowadnica urwana |
|
|
|
 |
gazinho
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Lca
|
Wysłany: 25-03-2010, 20:44
|
|
|
no tak, być może tak było. Mam już w domu zestaw 1424X i na oko (posiałem gdzieś suwmiarkę) prowadnica ma coś pod 11mm średnicy, a więc tyle ile trzeba. Jutro wymieniam klocuszki, dam znać czy prowadnica pasuje.
Dzieki.
Pzdr. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-03-2010, 23:01
|
|
|
miałem taki sam przypadek z urwaną śrubą zacisku z przodu , może to kolejna wada Gala? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-03-2010, 23:11
|
|
|
To nie wada Galantów. Raczej wada serwisantów i właścicieli auta.
Powinno się co roku piny (prowadnice) wykręcać i przesmarować odpowiednim smarem. Inaczej smar ulega degradacji, a prowadnice się zapiekają. A ponieważ są z miękkiego stopu to o ukręcenie łba nie trudno.
To jest właściwa procedura serwisowa w trakcie inspekcji hamulców w ASO, wymiany klocków, tarcz. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|