 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI |
Autor |
Wiadomość |
Pap
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 11 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-03-2010, 18:25 KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI
|
|
|
No właśnie!
Przyciągnęła mnie zdrowo zbilansowanymi możliwościami (kufer, wyposażenie, prowadzenie), sylwetką no i niskim spalaniem silnika GDI.
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.
Szanowni Posiadacze!
Liczę na Wasze (autopsyjne) opinie!!
Pozdrawiam |
_________________ -> 1.8GDI |
Ostatnio zmieniony przez glina 29-05-2014, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 22-03-2010, 18:35
|
|
|
Pap napisał/a: | Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.
|
Możesz to rozwinąć |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Pap
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 11 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-03-2010, 18:47
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | Pap napisał/a: | Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.
|
Możesz to rozwinąć |
No może niezupełnie silnika, chodzi mi o przepustnicę (czyszczenie), zawór (nie pamiętam dokładnie jak się nazywa, ale zorientowani się domyślą). Poza tym koszty kolektora (4k - gdzieś jakieś wydawnictwo straszyło, że jest kosztowny) i pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k) - w końcu to nie jest kosmicznie rzadka usterka. No i mało ASO/dobrych mechaników znających się na mitsubishi...
Jeśli jeszcze jakieś wątki ktoś dorzuci do dyskusji będę wdzięczny...
Sam już zdecydowałem, że jeżeli GDI to z silnikiem 125km. |
_________________ -> 1.8GDI |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:28
|
|
|
To czy 125 czy 122km to akurat nie ma większego znaczenia, to te same silniki są.
Czyszczenie przepustnicy to sprawa wagi raz na rok spokojnie o ile nie rzadziej i to można sobie spokojnie w domu zrobić bez większych ilości kluczy itp.
Pap napisał/a: | Poza tym koszty kolektora |
a Co chcesz robić z kolektorem? bo nie bardzo rozumiem
Pap napisał/a: | pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k) |
Zawsze możesz np używaną z anglika rozbitego albo coś. Noi to nie jest jakoś też częsta usterka, o wiele częściej będziesz musiał zmieniać oleje, płyny, filtry itp.
Jak znajdziesz GDI w dobrym stanie, czyli nie zajeżdżony to Cari napewno Ci się odwdzięczy. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:38
|
|
|
Cytat: | Czy warto kupować Carismę z GDI |
ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.
- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.
Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link
Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł |
|
|
|
 |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 22-03-2010, 21:10
|
|
|
Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku. Jego charakterystyka rekompensuje ew. problemy eksploatacyjne. Ekonomika jest miłym dodatkiem |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-03-2010, 22:11
|
|
|
aren195612 napisał/a: |
Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi? |
pewnie bo polski mechanik nie może sie pogodzić
1996 Mitsubischi gdi
1997 Nissan VQ30DD
1998, Toyota D4 direct injection system
1999, Renault 2.0 IDE (Injection Direct Essence)
2000, Volkswagen Group "Fuel Stratified Injection" (FSI).
2001, Ford SCi (Smart Charge injection)
2002, Alfa Romeo 156JTS (Jet Thrust Stoichiometric)
2003, BMW N73 V12. (HPI)
2004, General Motors direct injected engines:
2005, Mazda CX-7 sport-utility, Mazdaspeed3 Direct Injection Spark Ignition (DISI).
2006, BMW N54 twin-turbo-charged direct injection
2007, Ford EcoBoost (GTDI - Gasoline Turbocharged Direct Injection)
2008, BMW X6 xDrive50idirect injected twin turbo N63 V8
2009, Ferrari
2010: Hyundai Sonata 2011 DI engines.
wolą klepać stare samochody |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 22-03-2010, 22:12
|
|
|
Cytat: | Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku | .
Ja również. Poza tym jeżdżę już dwa lata i jedyne co zrobiłem to wymieniłem rozrząd, oleje, paski, filtr paliwa no i oczywiście płyn w spryskiwaczach. Aa jeszcze wyczyściłem jej przepustnicę. Moja cari (1999) jeździ bez zarzutów i jak dotąd mnie jeszcze nie zawiodła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pap
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 11 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-03-2010, 23:36
|
|
|
aren195612 napisał/a: | Cytat: | Czy warto kupować Carismę z GDI |
ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.
- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.
Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link
Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł |
Sorki, wiem że to trochę nietaktowne, ale gdzie mam pytać? U wyznawców VW?
Po mieście niewiele będę jeździł (awaryjnie) raczej, bo mam wszędzie diabelnie blisko.
Najczęściej robię odcinki 100-200km po przyzwoitych dróżkach
I rzeczywiście, mogło chodzić o katalizator (czytałem dość dawno), a o zamiennikach nie wyrażano sie zbyt przychylnie.. - może taka polityka...
pawelsonx napisał/a: |
wolą klepać stare samochody |
To pewnie tak jest, mechanikę zrobią (czytaj - wymienią), ale potem to już ...
Dzięki za posty - liczę na więcej ;-?) |
_________________ -> 1.8GDI |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 23-03-2010, 00:06
|
|
|
Pap, koledzy ładnie już wytłumaczyli widzę jeśli autko zadbane i nie styrane to będzie git w sumie jak z każdym autem, weź jeszcze pod uwage jakie GDI ma osiągi troszkę nie mogę o tym pisać bo dostane taką ładną kreseczke i spalanie spoko jak na ponad 120 patatai i jak Ty zadbasz dalej o wozik będzie latał jak trzeba
Ja swoją już mam koło 2 lat i polecam |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|
|