Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI
Autor Wiadomość
Pap 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-03-2010, 18:25   KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI

No właśnie!
Przyciągnęła mnie zdrowo zbilansowanymi możliwościami (kufer, wyposażenie, prowadzenie), sylwetką no i niskim spalaniem silnika GDI.
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Szanowni Posiadacze! ;-)
Liczę na Wasze (autopsyjne) opinie!! ;-)
Pozdrawiam
_________________
-> 1.8GDI
Ostatnio zmieniony przez glina 29-05-2014, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 22-03-2010, 18:35   

Pap napisał/a:
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Możesz to rozwinąć :?:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Pap 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-03-2010, 18:47   

SHARK1979 napisał/a:
Pap napisał/a:
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Możesz to rozwinąć :?:


No może niezupełnie silnika, chodzi mi o przepustnicę (czyszczenie), zawór (nie pamiętam dokładnie jak się nazywa, ale zorientowani się domyślą). Poza tym koszty kolektora (4k - gdzieś jakieś wydawnictwo straszyło, że jest kosztowny) i pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k) - w końcu to nie jest kosmicznie rzadka usterka. No i mało ASO/dobrych mechaników znających się na mitsubishi...
Jeśli jeszcze jakieś wątki ktoś dorzuci do dyskusji będę wdzięczny...
Sam już zdecydowałem, że jeżeli GDI to z silnikiem 125km.
_________________
-> 1.8GDI
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2010, 19:28   

To czy 125 czy 122km to akurat nie ma większego znaczenia, to te same silniki są.
Czyszczenie przepustnicy to sprawa wagi raz na rok spokojnie o ile nie rzadziej i to można sobie spokojnie w domu zrobić bez większych ilości kluczy itp.

Pap napisał/a:
Poza tym koszty kolektora

a Co chcesz robić z kolektorem? bo nie bardzo rozumiem ;)

Pap napisał/a:
pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k)

Zawsze możesz np używaną z anglika rozbitego albo coś. Noi to nie jest jakoś też częsta usterka, o wiele częściej będziesz musiał zmieniać oleje, płyny, filtry itp.

Jak znajdziesz GDI w dobrym stanie, czyli nie zajeżdżony to Cari napewno Ci się odwdzięczy.
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 22-03-2010, 19:38   

Cytat:
Czy warto kupować Carismę z GDI

ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.

- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link

Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 22-03-2010, 21:10   

Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku. Jego charakterystyka rekompensuje ew. problemy eksploatacyjne. Ekonomika jest miłym dodatkiem :biggrin:
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-03-2010, 22:11   

aren195612 napisał/a:

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?


pewnie bo polski mechanik nie może sie pogodzić

1996 Mitsubischi gdi
1997 Nissan VQ30DD
1998, Toyota D4 direct injection system
1999, Renault 2.0 IDE (Injection Direct Essence)
2000, Volkswagen Group "Fuel Stratified Injection" (FSI).
2001, Ford SCi (Smart Charge injection)
2002, Alfa Romeo 156JTS (Jet Thrust Stoichiometric)
2003, BMW N73 V12. (HPI)
2004, General Motors direct injected engines:
2005, Mazda CX-7 sport-utility, Mazdaspeed3 Direct Injection Spark Ignition (DISI).
2006, BMW N54 twin-turbo-charged direct injection
2007, Ford EcoBoost (GTDI - Gasoline Turbocharged Direct Injection)
2008, BMW X6 xDrive50idirect injected twin turbo N63 V8
2009, Ferrari
2010: Hyundai Sonata 2011 DI engines.

wolą klepać stare samochody
 
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-03-2010, 22:12   

Cytat:
Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku
.
Ja również. Poza tym jeżdżę już dwa lata i jedyne co zrobiłem to wymieniłem rozrząd, oleje, paski, filtr paliwa no i oczywiście płyn w spryskiwaczach. Aa jeszcze wyczyściłem jej przepustnicę. Moja cari (1999) jeździ bez zarzutów i jak dotąd mnie jeszcze nie zawiodła.
_________________

 
 
Pap 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-03-2010, 23:36   

aren195612 napisał/a:
Cytat:
Czy warto kupować Carismę z GDI

ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.

- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link

Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł


Sorki, wiem że to trochę nietaktowne, ale gdzie mam pytać? U wyznawców VW? :D

Po mieście niewiele będę jeździł (awaryjnie) raczej, bo mam wszędzie diabelnie blisko.
Najczęściej robię odcinki 100-200km po przyzwoitych dróżkach ;-)
I rzeczywiście, mogło chodzić o katalizator (czytałem dość dawno), a o zamiennikach nie wyrażano sie zbyt przychylnie.. - może taka polityka...

pawelsonx napisał/a:

wolą klepać stare samochody


To pewnie tak jest, mechanikę zrobią (czytaj - wymienią), ale potem to już ...
Dzięki za posty - liczę na więcej ;-?)
_________________
-> 1.8GDI
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 23-03-2010, 00:06   

Pap, koledzy ładnie już wytłumaczyli widzę :) jeśli autko zadbane i nie styrane to będzie git w sumie jak z każdym autem, weź jeszcze pod uwage jakie GDI ma osiągi :mrgreen: troszkę nie mogę o tym pisać bo dostane taką ładną kreseczke :wink: i spalanie spoko jak na ponad 120 patatai :twisted: i jak Ty zadbasz dalej o wozik będzie latał jak trzeba :wink:
Ja swoją już mam koło 2 lat i polecam
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.