Otwarty przez: Matejko 09-12-2008, 22:06 |
[Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:32
|
|
|
Matejko napisał/a: | TRANSELF NFP 75w-80 |
Olej wymieniony. Właśnie na taki. Weszło tak jak podawaliście 3,4 litra. Tulejki na wodzikach nie miały żadnych luzów. Więc je dobrze nasmarowałem i teraz biegi wchodzą jak dawniej. Ciekawe jak długo wytrzymają. Dzięki za pomoc |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Mustafa2
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.6GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: 3M
|
Wysłany: 07-03-2010, 12:28
|
|
|
Melduję, że się udało
Wymieniłem drążek wybieraka klik i przy okazji tulejki przy jego mocowaniu. I teraz wszystkie biegi wchodzą jak należy aczkolwiek sam lewarek chodzi sztywniej niż przed operacją.
Wymiana nie jest skomplikowana, dostęp jest w miarę dobry. Problem jest tylko z wyjęciem plastiku, w którym osadzony jest drugi koniec drążka. Trzeba zdjąć zawleczkę i podważyć go.
Pozostaje tylko pytanie jak trwały jest ten drążek z allegro. Kosztował 85zł a oryginał 500zł więc chyba warto zaryzykować. |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 08-03-2010, 15:24
|
|
|
Pytanie jakim smarem się smaruje te tulejki drązka zmiany biegów,przy ich wymianie .Pozd. |
|
|
|
 |
Martka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 27 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-03-2010, 08:57
|
|
|
Mam do Was pytanie. Mi źle wchodzi jedynka, wsteczny i mam luzy na lewarku. Teoretycznie i chyba praktycznie tulejki. Tylko, że czasami podczas jazdy przy zmianie biegów trzeszczy. Bo nie wiem jak to inaczej opisac I tutaj już zwykle nie ma znaczenia którey to bieg - jedynie z 5 tak sie nie dzieje. Czy myslicie, że również powinnam wymienić drążek wybieraka? A może olej w skrzyni??
Dzięki za odpowiedz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 13-03-2010, 10:36
|
|
|
olej w skrzyni, jesli nie byl zmieniany(co 150tys km) i tulejki |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Martka
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 27 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-03-2010, 13:06
|
|
|
nie był pewnie zmieniany od nowosci
a ma przejechane 270 000km.
dzieki |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-03-2010, 21:06
|
|
|
chcę wymienić tulejki, zdecydowałem się na te: http://www.allegro.pl/ite...rzyni_bieg.html
zastanowiła mnie jednak jedna rzecz, sprzedawca upomina ze ten zestaw tulejek nie posiada zastosowania w skrzyniach sterowanych linkami. O co w tym chodzi, jak poznac czy ja mam taka skrzynie?? Moze mozna to jakos sprawdzic. posiadam Carisme 1.6 GL 16V z 97r. |
|
|
|
 |
weeman_
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-03-2010, 10:59
|
|
|
Ostatnio wymieniałem te tulejki więc może mogę Ci pomóc. Z tego co wiem to skrzynia sterowana linkami jest w GDI, ja w swojej 1.8 GLX 95' mam zwykłą i taką Ty powinieneś mieć. Jeśli masz luzy i problem z wchodzeniem biegów to po pierwsze, przeczytaj ten temat bo problem tulejek i ich zamienników był poruszany nieraz. Po drugie jeśli zdecydujesz się na wymianę tulejek to kup oryginalne, są lepszej jakości i masz pewność, że będą pasować. Jeśli ceny w ASO Mitsubishi okażą się kosmiczne to pytaj w Volvo o tulejki do V40/S40 przed liftem, są to te same tulejki. Powodzenia |
_________________ ________________________ |
|
|
|
 |
kuken
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 129 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-03-2010, 12:06
|
|
|
Xiah w swoim autku na pewno masz tulejki. Niestety są one niezbyt trwałe. Ja wymieniałem w maju zeszłego roku na oryginalne Volvo(16 tyś km temu) a już teraz miałem z 3cm luzu na lewarku. Wczoraj wymieniłem kolejny raz i lewarek ponownie fajnie pracuje. Tak więc wygląda na to, że raz na rok trzeba wymienić. |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23-03-2010, 18:54
|
|
|
temat dotyczący tulejek znam z tego forum na wylot a kazdy post przesledzilem dokłądnie nie raz. tylko wlasnie te linki w skrzyniu mnie zaszokowały. Ok poszukam oryginału....chociaz w płocku bedzie ciezko. W sobote zmieniam tuleje, i dam zanc jak bedzie chodziło. dzieki |
|
|
|
 |
fanatyk1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2010, 12:02
|
|
|
mam problem , przy redukcji na 2 bieg cieżko mi wchodzi. Tak dzieje sie jedynie przy redukcji z wyższego biegu na 2.Zaczyna wtedy zgrzytac wiec niewciskam na siłe 2 biegu.Probuje drugi raz i wchodzi.Z reszta biegów problemu niemam z 1 na 2 elegancko wchodzi i tak dalej.Dodam ze 2 miesiace temu wymieniłem skrzynie na używana i było bez problemów jakis czas( powód wymiany - poprzednia mi padła). Zauważyłem również ze podczas jazdy lewarek ma chyba za duży luz bo zaczyna skrzypiec i piszczec ( jak by o cos sie ocierał) jak jade po nierównosciach. Poprawi cos wymiana tulejek??? Wymieniac te tylko od spodu ? czy brac cały ten zestaw z 23 elementów co sa na allego??? |
|
|
|
 |
kuken
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 129 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-03-2010, 13:52
|
|
|
Ja bym zaczął od wymiany tulei- skoro jest luz to pewnie już na nie czas. W większości przypadków wystarczy wymienić tylko te od spodu.
Jeśli chodzi o piszczenie lewarka to ja miałem niedawno podobny problem- skrzypiało niemiłosiernie na każdej dziurze- zabrałem się za rozbieranie i przesmarowanie całego mechanizmu a rozwiązanie okazało się banalnie proste, nieoczekiwane i nie wymagało wydzierania wszystkich bebechów.
Otóż skrzypiało z mechanizmu który przywraca neutralne położenie lewarkowi.
Żeby wyjąć te elementy wystarczy zdjęć mieszek i odkręcić 1 śrubę. Spróbuj je przesmarować porządnie. Może i u Ciebie pomoże. |
|
|
|
 |
przemir
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 13-04-2010, 11:48
|
|
|
ma ktos moze nr katalogowy tuleji wodzikow /przod mnie glownie interesuje, przy skrzyni / szukam tego poza serwisem Volvo |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 23-04-2010, 18:03
|
|
|
czy ktoś podrzuci cos w temacie tulejek - gdzie mozna je kupic w warszawie ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|