Zegarek w Galancie |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-03-2010, 19:20 Zegarek w Galancie
|
|
|
Witam
Mam pytanko, zegarek chodzi 24h na dobe, Moim zdaniem jest to niepotrzebne zuzycie akumulatora, poniewaz korzysta sie z Niego tylko PODCZAS uzytkowania samochodu. I tutaj mam pytanie, w jaki łatwy sposob mozna sobie poradzic z wyłączeniem zegarka po kilku minutach od momenty wyjęcia kluczyka ze stacyjki i odwrotnie, włączeniu zegarka po odpaleniu samochodu.?Moze mozna wpiać coś w uklad jakies elementy, kondensator albo coś? Prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-03-2010, 10:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 24-03-2010, 19:57
|
|
|
Witam, jeżeli chodzi o gala E5xA to fabryczny zegarek powinien załączać się po przekręceniu kluczyka na ACC(na 1raz bez włączania zapłonu). Ze schematu wynika że zegarek i tak jest cały czas pod napięciem bo musi być w jakiś sposób podtrzymana aktualna godzina. A kiedy całkiem cofniemy bądź nawet wyjmiemy kluczyk wygasza się jedynie wyświetlacz. Albo coś było kombinowane przy stacyjce, albo w kabelkach...a co z wycieraczkami?Czy działają również po wyjęciu kluczyka? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-03-2010, 20:30
|
|
|
Nie prawda ile widziałem E5xA tak w każdym zegarek chodzi 24h na dobę w moim też może Ty masz przerobiony zegarek na jakiś z innego miśka bo normalnie nie słyszałem żeby w E5xA się zegarek wyłączał... może się mylę ale wtedy 20 miśków jakie widziałem wszystkei by musiały mieć popsute zegarki?
Nic z tym kolego raczej nie zrobisz i zegarek będzie chodził ciągle bo jak gaśnie traci pamięć i musisz ustawiać go od nowa i nie bój się o akumulator temu zegarkowi bateria zwykły paluszek AA starczył by ma 4lata wiec nie przejmuj się |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 24-03-2010, 20:43
|
|
|
No jeśli chodzi o mnie to zegarek jest jak najbardziej od tego Gala i niżej widać na schemacie że są dwa zasilania:
1. Stacyjka>pin 3 zegarka
2. Bezpośrednio z akumulatora (moje podtrzymanie godziny)> pin 4
 |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-03-2010, 20:52
|
|
|
a ja swój sam rozkręcałem i jest tylko do aku zasilanie i powie mi ktoś o co chodzi ? |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-03-2010, 23:12
|
|
|
u mnie tak samo .... dopiero jak przekręcę kluczyk zegarek się podświetla i widać godzinę , jak wyjmę kluczyk to się wyłącza i musi być podpięty pod akku tak jak to napisał areksz121, inaczej by się resetował |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-03-2010, 00:51
|
|
|
No to ciekawa sprawa teraz daliście mi do myślenia z tym zegarkiem jak będę go przerabiał żeby nie przygasał po włączeniu świateł bo za cholerę go nie widać w dzień ( no auto zaprojektowane za czasów kiedy za dnia się jeździło bez świateł ) to jeszcze zerknę bo już przez was zgłupiałem no za cholerę tam nie widziałem możliwości żeby on przygasał no ale zobaczę jeszcze raz ale to później teraz mam większe zmartwienia |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2010, 07:40
|
|
|
W byłym galu E5xA także zegarek gasł po wyłączeniu zapłonu i myślę, że tak powinno być fabrycznie. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
CrazyT
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Glsi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 50 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25-03-2010, 12:08
|
|
|
U mnie też zegarek gaśnie po wyjęciu kluczyka a zapala się po włączeniu
pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1993r.
Volkswagen Golf II 1.8 GL 1991r. (sprzedany)
Talbot Horizon ???? (zezłomowany)
Ford Granada 2.3 automat 1977r. (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:09
|
|
|
Nie wiem, ale raczej dobrze myślę...Jeśli kolega Wszyc ma nadzwyczajny zegarek to nie będę pewny czy spasuje moja propozycja wykluczenia ściemniania zegarka, ale:
Dla LHD pomijając na schemacie regulator DRL ECU, który nie występuje w każdym modelu(tak sądzę) pewnie wystarczy przy zegarku odciąć kabelek od wtyczki przy pinie 2 wg schematu. Kolor kabelka zielony z białym paskiem Nie sądzę aby potrzebne było podłączenie owego odciętego 2 pinu z zegarka do masy. Powinno zadziałać zaraz po odcięciu, może sam spróbuję tak zrobić
Kolejność pinów i kolorki:
1. Czarny (masa)
2. Zielony z białym paskiem (napięcie z przekaźnika lamp)
3. Niebieski (zasilanie ze stacyjki)
4. Czerwony z czarnym paskiem (podtrzymanie godziny)
Jeśli ktoś będzie szybszy ode mnie z tym odcinaniem to napiszcie czy działa... Ja to sprawdzę pewnie dopiero jutro.
PZDR |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:24
|
|
|
dzięki ale ja dopiero na lato się takimi rzeczami zajmować będę pewnie i poradzę sobie Też elektryk i schematy też mam wszystkie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-05-2010, 19:18
|
|
|
Owczar w EA od przyciemniania zegarka jest zielony kabelek z czarnym paskiem a u nas w E5 jest zielony kabelek z białym paskiem wiesz jaka to strategiczna różnica niedoświadczony forumowicz będzie tydzień szukał zielono czarnego kabelka którego nie ma wprowadzasz normalnie forumowiczów w błąd
Odciąłem dziś zielony kabelek z BIAŁYM paskiem i wszystko okey już nie przygasa dla osób którym zegarek pali się non stop polecam sprawdzić czy takie same napięcie idzie niebieskim kabelkiem zasilającym ze stacyjki jak kabelkiem odpowiadającym za przygaszenie zegarka można tak zrobić że podpiąć w miejsce niebieskiego zielony kabelek z BIAŁYM paskiem i będzie się zegarek włączał jak się zapali światła i tak w Polsce jeździ się 24h na dobę na światłach więc sensowne rozwiązanie jak komuś tak strasznie przeszkadza że ciągle jest włączony |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
kuba18
Forumowicz
Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 46 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 26-05-2010, 20:44
|
|
|
zegarek włacza sie w pozycji kluczyka na acc, tak samo jak radio czy wycieraczki.... jesli Tobie działa non stop czyli pokazuje godzine , to masz pewnie zmostkowany kabel przy radiu... chodzi o kabel zasilania wlasnie ze stacyjki i kabel z aku... jesli je zmostkujesz to bedzie ciagle działało radio i zegarek... |
|
|
|
 |
|