 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: karolgt 15-10-2007, 00:04 |
Silnik pulsuje na wyższych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:05
|
|
|
a gdzie on jest? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:34
|
|
|
Przy silniczku - zaraz obok - duża wtyczka.
Ale wątpię żeby on powodował tyle objawów które opisałeś - dławienie, smród paliwa z rury, falowanie, żażąca się kontrolka ECU.
Co ECU powiedziało? |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:58
|
|
|
nie pokazało żadnych błędów, sprawdzałem nawet czy działa dobrze wtyczka do podpięcia diody odpinając na moment wtyczkę z filtra powietrza, od razu wyskoczyły błedy tego dotyczące
[ Dodano: 08-09-2006, 00:00 ]
te wysokie obroty, miałem to jakiś rok temu ale samoistnie przeszło, natomiast to pulsowanie dręczy mnie gdzieś od początku tego roku
[ Dodano: 08-09-2006, 00:06 ]
ECU świeciło się na stałe dość długo, przeszło jak wymieniłem termostat i czujnik temperatury, ale ten mały, do deski rozdzielczej, znajomy mechanik powiedział ze to przypadek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2006, 09:24
|
|
|
No dobrze - skoro ECU na pewno sprawne (wymieniłeś te kondensatory???), to idziemy dalej - TPS i MPS. Sprawdź je dokładnie wg procedury dla Galant 2.0 SOHC z lat 1988-1992 (w dziale FAQ->Download są instrukcje, dział Fuel).
Dławienie po nagrzaniu to najczęściej problem z TPS (źle ustawiony).
I widzę, że koniecznie musisz ustawić wolne obroty wraz z TPS - jest to opisane na mojej WWW - identycznie jest dla 4G15 (jak w opisanym 4G37). Zrób to dokładnie z instrukcją, nie śpiesząc się.
Spróbuj podmienić kable WN oraz kopułkę/palec aparatu - chociaż przeczyścić styki.
Sprawdź opory na zewnętrznej cewce WN (wg instrukcji do Galanta) - jak rozumiem to 8v, więc będzie miał ją na zewnątrz. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 10:09
|
|
|
Kondensatory dzisiaj, bo wczoraj zeszło do nocy przy reanimacji po wysokich obrotach. Pisałem Ci mailem że obroty udało się zdusić wyczyszczeniem zaworu PCV, niestety wczoraj nawet ściągnięcie węża z PCV nie zmniejszyło obrotów ani trochę. Dopiero odkręcenie śróbki głównej na full (tak a propos to jej główka znajduje się pod blaszką) zmniejszyło trochę obroty, natomiast normalne osiągnąłem poprzez dociśnięcie przepustnicy w kierunku zamykania, dodam że jest wyczyszczona. Może to coś z IPS? Pulsowanie przy rozgrzanym silniku pozostało choć po pierwszych poradach chwilę pojeździłem.
Zrobię jak mówisz, kable WN, kopułka plus palec nówki.
Dziękuję |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2006, 11:12
|
|
|
Przypominam sobie - pisaliśmy na maila (wiesz - nie wszystko można pamiętać, tyle osób pisze).
Jeśli musisz ręcznie cofać przepustnicę, to może coś nie halo ze sprężyną na przepustnicy, ew linka gazu się zacina w pancerzu.
IPS sprawdzisz na tej szerokiej wtyczce - w manualach o których wspomniałem jest to opisane. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 12:14
|
|
|
przystępuję do działania bo nowa nadzieja wstąpiła we mnie |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-09-2006, 13:38
|
|
|
ballerek napisał/a: | normalne osiągnąłem poprzez dociśnięcie przepustnicy w kierunku zamykania, dodam że jest wyczyszczona. Może to coś z IPS? |
Tak, dociskając przepustnicę poprawiasz kontakt na "cypku" na końcu trzpienia silniczka (IPS). Zbadaj czy na środkowym pinie (to największe złącze przy przepustnicy) masz masę - oczywiście w momencie gdy trzpień silniczka dotyka blachy.
Sprawdź też czy ta blacha którą popycha trzpień ma cały czas masę - mi się ostatnio zgubiła - idzie tam przez sprężynę, i IPS nie działał |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 21:49
|
|
|
Ustawiłem jeszcze raz wolne obroty wraz TPS, dokładnie z instrukcją ,jak mi radził Krzyżak, tym razem potraktowałem TPS miernikiem. Miałem 0,42 V, udało mi się ustawić 0,47 więcej się nie da w żadnej pozycji, czy świadczy to o zużyciu ? W każdym razie wystarczyło, auto znowu ciągnie jak szatan, nie dławi się, choć miałem już takie chwile szczęścia, muszę pojeździć z tydzień, dwa to się zobaczy. Reszta czynności jutro. Dzięki narazie
[ Dodano: 09-09-2006, 16:44 ]
Wymieniam kondensatory w ECU, jeden z nich jest ewidentnie wybrzuszony ale nie widzę śladów elektrolitu. Mam pytanie : na stronie Krzyżaka znalazłem wartości tych kondensatorów, tez mam ich 4 szt
100uF/16 V
22uF/50 V
47uF/50 V
47uF/50 V
drugi, trzeci i czwarty są identyczne co do pojemności i napięcia, natomiast pierwszy jest 100uF/32 V i są ślady jego wymiany przez poprzedniego właściciela. Dać taki sam czy taki jak na stronie Krzyżaka, czy to może obojętne? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-09-2006, 19:25
|
|
|
Ważne jest to, żeby pojemność kondensatora się zgadzała i napięcie było nie mniejsze.
Czyli spokojnie może być 100uF/32V zamiast 100uF/16V
P.S.
Lutować należy lutownicą grzałkową, nie transformatorową |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2006, 23:13
|
|
|
I posprawdzać czy ścieżka od nóżki kondensatora do nabliższego punktu lutowniczego ma około ZERO omów. |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 22:28
|
|
|
Kondensatory zmienione. Ustawiłem obroty, TPS wg instrukcji Krzyżaka, pojeździłem, wszystko OK. Po paru godzinach próbuję go zapalić - silnik znowu na wysokie obroty i pulsowanie. Po podniesieniu maski zauważyłem że linka gazu ma duży luz, pomimo że napewno dobrze dokręciłem na listwie po regulacji obrotów. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 12-09-2006, 18:03
|
|
|
linka gazu musi mieć luz, pamietaj też że procedurę ustawiania wolnych obrotów należy przeprowadzić na ciepłym silniku, ustawiając na zimnym ustawiasz na ssaniu. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ballerek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 22:08
|
|
|
Nie o to chodzi. Jak kończyłem ustawiać obroty, naciągałem linkę tak żeby miała lekki luz, po czym po kilku godzinach wisiała z dużo większym luzem. Dzięki josie'mu już wiem: silniczek z IPS nie cofał się przed regulacją. Dzisiaj to wszystko rozebrałem, przeczyściłem, nasmarowałem ślimaka, znalazłem masę i bzyka. Skończyło się też pulsowanie, czy to przez nowe kondensatory, czy może ten nie cofający się IPS powodował zwiększone ilości paliwa i silnik się dławił, tego nie wiem. W każdym razie jeżdżę i dziękuję wszystkim za cenne wskazówki. |
|
|
|
 |
gsokol [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 15:07 Re: Silnik pulsuje na wyższych obrotach
|
|
|
ballerek napisał/a: | Witam! Mam problem z moim samochodem. Gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Nie wiem co sie moze dziac, wymienilem:
-termostat
-czujniki temperatury
-sonde lambda
-kable
-swiece
-naprawa komputera
-filtr paliwa
mechanik ustawil zaplon, sprawdzial wtryski, silnik krokowy i wszystko jest ok a samochód strasznie szarpie i zrywa, zaden mechanik nie wie co z tym jest (a bylo ich 7 innych). nawet moge nagrac filmik i podeslac, tylko blagam pomozcie! |
U mnie w MSW '94 2.0 16v GLXi to sama historia + to samo na gazie. Im cieplejszy tym gorzej. Przypomina mi się jak padał POWER MODUL (brr-gdzie go kupić?), tylko że na zimno idzie rewelacyjnie, no i obroty jałowe podskoczyły do 1500-1700 (tego nie było). Przyznaję, że stało się to po kilku strzałach z kolektora. Czy ustawienia przepustnicy mogą się same zmienić? Przedtem chodził, jak zegarek mimo LPG gen I. |
|
|
|
 |
|
|