Przesunięty przez: harpagan 13-10-2007, 00:49 |
Jest iskra a nie chodzi |
Autor |
Wiadomość |
hubal [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:02 Jest iskra a nie chodzi
|
|
|
witam
mam mały problemik z moim miśkiem (1,5 GLXi z 1990r) a mianowićie nagle przestał chodzić na jeden gar (patrząc na silnik drugi od prawej strony) jest iskra dosłownie wszystko co powinno być a nie chodzi ktoś mi mówił że pewnie coś w ECU (komputer) ale niby co jak to zdiagnozować co może być powodem wielkie dzięki za porady |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:14
|
|
|
kondensatory w ECU zmienione? iskra jest, a czy wtryskiwacza podaje paliwo (śmierdzi benzyną z tego cylindra?)?, czy były regulowane zawory? jaka jest kompresja na tym cylindrze i pozostałych? |
|
|
|
 |
hubal [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:24
|
|
|
kompresje ma idealną, paliwo czuć, kondensatorów nie wymieniałem, wtrysk niby dobry |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2006, 09:32
|
|
|
zacznij od wymiany kondensatorów - opis jest na mojej WWW |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 17:38
|
|
|
obecnie mam ten sam problem - wszystko niby jest ok-i ale auto nie "pali" - KONDENSATORY WCZORAJ WYMIENIANE!!! |
|
|
|
 |
hubal [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 18:06
|
|
|
czyli nadal razem mamy ten sam problem |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2006, 18:14
|
|
|
promil69 napisał/a: | obecnie mam ten sam problem - wszystko niby jest ok-i ale auto nie "pali" - KONDENSATORY WCZORAJ WYMIENIANE!!! |
A sprawdziliście czy są dobrze polutowane z obu stron a elektrolit nie zjadł jakiejś ścieżki?? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 19:55
|
|
|
Tak - ja to miałem robione w serwisie elektronicznym u znajomego co sie takimi "glutami" bawi więc na 100% polutowane jest dobrze. Właśnie wróciłem od autka i teraz zaczyna "chwytać" ale zaraz znowu nic i tak cięgle w odstępach około 5 sekund (na rozruszniku) |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-09-2006, 20:17
|
|
|
promil69 napisał/a: | zaczyna "chwytać" ale zaraz znowu nic |
Zgaś światło i sprawdź czy przewody zapłonowe nigdzie nie świecą podczas kręcenia - szczególnie koło cewki. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 20:50
|
|
|
Właśnie byłem sprawdzić czy kable świecą no i josie miałeś racje świecą. Czyli kabelki do wymiany.
Czy cos jeszcze musze przy okazji wymienić? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:08
|
|
|
sprawdź te blaszane końcówki które nachodzą na świecę - czy dobrze kabel jest zaciśnięty, czy nie ma na którejś czarnego nalotu - ja kiedyś wyrwałem kabel z tej blaszanej końcówki , potem po zarobieniu coś przestało kontakcić i auto mi szarpało a kable świeciły. Po naprawie kable "zgasły" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:13
|
|
|
Promil - do sprawdzenia opór czujnika temp. silnika (ten na 2 piny), czujnik położenia wału, aparat zapłonowy. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:28
|
|
|
nomm ok jutro bede dalej walczył - lamerskie pytanka - gdzie jest ten czujnik położenia wału? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:31
|
|
|
w aparacie zapłonowym - ECU zgłosi jego błąd jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem dłużej niż 4 sek. ten błąd zaistnieje - jak kręcisz krócej to go nie zgłosi;
ale na początek to czujnik temp. silnika |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:57
|
|
|
yyhmmm... obadamy jutro. Czy rozrząd może mieć z tym coś wspólnego - ewentualnie regulacja zaworów?
Właśnie zszedłem dalej "glucić" miśka i mam problem ze znalezieniem tego czyjnika temp. silnika - bo widze dwa czujniki - jeden pod kolektorem ssącym drugi pod wydechowym (obudwa na bloku silnika) z tym że obydwa są jednopinowe. Chyba, że chodzi o czujnik temp wody (wiem gdzie jest )Jak by ktoś mógł mi pomóc i napisać od czego one są będe wdzięczny. Jeszcze raz sorki że zaśmiecanie forum takimi amatorskimi pytankami - ale chciałbym jak najwięcej wiedzieć
Dora znalazem czujniczek temp. silnika (ten koło termostatu?) sprawdziłem oporność i ma 2,14 (miernik ustawiony na 20k) jest dobry czy nie? |
|
|
|
 |
|