[2.5 TD] "kabelki" na pompie |
Autor |
Wiadomość |
ryba
Forumowicz
Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 76 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2010, 15:06 [2.5 TD] "kabelki" na pompie
|
|
|
Witam wszystkich,
Poniżej przesyłam zdjęcie rozłączonej kostki przy pompie wtryskowej. Czy ktoś z Was orientuje się co to jest i do czego powinno być podłączone? (auto to automat w longu, 2.5 td)
Z góry dziękuje za pomoc...
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2010, 18:41
|
|
|
Ta kostka niepodlaczona to kostka od potencjometu gazu. Skrzynia automatyczna bierze z niej dane ile gazu wcisnales. |
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 31-03-2010, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ryba
Forumowicz
Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 76 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2010, 00:29
|
|
|
Dziekuje za odpowiedz...
Czyli zbyt wysokie obroty które auto trzyma podczas jazdy mogą spowodowane rozłączeniem tej kostki...
W takim razie aż dziw ze skrzynia przerzuca biegi...
Rozejrzałem się po komorze silnika i niestety nie znalazłem wolnego kabelka. Ciekawy jestem czy dam rade odtworzyć brakujący kawałek instalacji...
Musze teraz pomyśleć jak to podłączyć...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2010, 10:11
|
|
|
Przejzyj najpierw schematy i szukaj kostki lub kabli urwanych, ucietych. O ile pamietam idzie to do sterownika skrzyni automatycznej. Jak nie znajdziesz kabli to szukaj sterownika i wtedy idz w druga strone. |
|
|
|
 |
ryba
Forumowicz
Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 76 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2010, 12:23
|
|
|
Szukałem i niestety kabli niet...
Czyli nie idą one bezposrednio do skrzyni, tylko do sterownika w bagazniku? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2010, 14:31
|
|
|
Nie wiem jak jest w 2.5TD. W mojej wersji 2.8TD nie ma wogole sterownika, wyglada jakby byl komputer do pompy elektronicznej i skrzyni w jednej puszce. Idzie tam gruba wiazka i tak naprawde ciezko zlokalizowac. Zreszta nie mialem takiej potrzeby. Ale mniejsza o to.
Dawno nie przegladalem schematu i pisalem z pamieci.
Wg. schematu ze sterownika swiec ida 3 przewody (piny 6-zielony,7-zielono-bialy i 25-zielono-czarny) bezposrednio do potencjometru . Jak fizycznie jest to ulozone w aucie to nie wiem.
Rysunek masz na str. 15 (10 w pdf) na dole. C41 - okreslony jako sterownik swiec zarowych, A107 - czujnik dzwigni (potencjometr) |
|
|
|
 |
|