[3.2 DID] Pajero III pomarańczowa kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
relay
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 03-04-2010, 00:14 [3.2 DID] Pajero III pomarańczowa kontrolka
|
|
|
Witam wszystkich
Proszę o poradę dotyczącą migającej pomarańczowej kontrolki mechanizmu różnicowego reduktora w Pajero 3,2 III 2001r, nadmieniam iż kontrolka miga tylko po przełączeniu dźwigni na 4HLc lub 4LLc a poza tym działa prawidłowo, wstępnie sprawdziłem czujniki i z obserwacji wynika że poluzowanie czujnika z brązową wtyczką obok białej i czarnej na reduktorze powoduje właściwe działanie wskaźników
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-04-2010, 00:51
|
|
|
to znaczy że coś tam nie styka. Może owiń kostkę taśmą izolacyjną żeby się nie ruszała. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
relay
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 03-04-2010, 08:27
|
|
|
poluzowanie czujnika w moim wypadku to wykręcwnie z obudowy o jakieś dwa obroty ( to dopiero przestaje migać ) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-04-2010, 08:29
|
|
|
relay napisał/a: | poluzowanie czujnika w moim wypadku to wykręcwnie z obudowy o jakieś dwa obroty ( to dopiero przestaje migać ) |
to znaczy że z czujnikiem jest coś nie tak. trzeba go wymienić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
relay
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 03-04-2010, 08:41
|
|
|
wykręciłem go całkiem w celu sprawdzenia ale zachowuje się prawidłowo jedno co mnie zastanawia to fakt, iż niewidzę znaczącego przesunięcia się kulki pod czujnikiem po zmianie zakresu dzwigni reduktora ( czy ona ma wpaść w jakieś wyżłobienie ? ) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-04-2010, 13:07
|
|
|
relay napisał/a: | ( czy ona ma wpaść w jakieś wyżłobienie ? ) |
Tak ma wpaść, a może ktoś coś ruszał i przesunął w reduktorze ośkę (są trzy) albo wyciągał całą klapkę i źle włożył koła zębate, które przesuwają ośki? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 03-04-2010, 13:56
|
|
|
Czujniki w Pajero zamykają obwód po całkowitym wysunięciu się bolca czujnika. Jeżeli jest on wysunięty nie do końca to brak jest pewnego styku i kontrolki, czy też np światła cofania mrugają. Moim zdaniem wystarczy podłożyć pod czujnik podkładkę i będzie, przynajmniej na jakiś czas, OK
Pozdrawiam świątecznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
relay
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 03-04-2010, 14:54
|
|
|
zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-04-2010, 15:06
|
|
|
relay napisał/a: | zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę |
To już wyższa szkoła jazdy, nie da się tak to opisać, Zadzwoń we wtorek. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 05-04-2010, 12:25
|
|
|
relay napisał/a: | zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę |
Zbyszek ma zawsze rację !!
Jednak jeżeli działają Ci wszystkie napędy bez zarzutu i problemem jest tylko mrugająca kontrolka to po co grzebać w bebechach reduktora Ja dochodziłem w podobny sposób ze światłem cofania w Pajero II. Wymieniłem czujnik i po roku było to samo. Światła mrugały. Dopiero jak rozkopałem nierozbieralny czujnik, zajarzyłem co jest grane. Bolec musi być całkowicie wysunięty aby był pewny styk !! Można go skrócić lub dać grubszą podkładkę Ja dałem podkładkę i stary czujnik i od kilku lat jest spokój |
_________________
 |
|
|
|
 |
matys700
Nowy Forumowicz
Auto: pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 1 Skąd: Budzów
|
Wysłany: 05-04-2010, 19:18
|
|
|
Witajcie jestem nowy na forum ale w moim przypadku też migała kontrolka blokady między osiowej pomarńczowa zapalała się i gasła, po dokładnych oględzinach były poprzegryzane przewody podciśnieniowe gumowe i od elektrozaworów, przewody wymieniene nic nie miga napędzy załączają się poprawnie, pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|