Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero III pomarańczowa kontrolka
Autor Wiadomość
relay 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 03-04-2010, 00:14   [3.2 DID] Pajero III pomarańczowa kontrolka

Witam wszystkich
Proszę o poradę dotyczącą migającej pomarańczowej kontrolki mechanizmu różnicowego reduktora w Pajero 3,2 III 2001r, nadmieniam iż kontrolka miga tylko po przełączeniu dźwigni na 4HLc lub 4LLc a poza tym działa prawidłowo, wstępnie sprawdziłem czujniki i z obserwacji wynika że poluzowanie czujnika z brązową wtyczką obok białej i czarnej na reduktorze powoduje właściwe działanie wskaźników
pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-04-2010, 00:51   

to znaczy że coś tam nie styka. Może owiń kostkę taśmą izolacyjną żeby się nie ruszała.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
relay 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 03-04-2010, 08:27   

poluzowanie czujnika w moim wypadku to wykręcwnie z obudowy o jakieś dwa obroty ( to dopiero przestaje migać )
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-04-2010, 08:29   

relay napisał/a:
poluzowanie czujnika w moim wypadku to wykręcwnie z obudowy o jakieś dwa obroty ( to dopiero przestaje migać )

to znaczy że z czujnikiem jest coś nie tak. trzeba go wymienić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
relay 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 03-04-2010, 08:41   

wykręciłem go całkiem w celu sprawdzenia ale zachowuje się prawidłowo jedno co mnie zastanawia to fakt, iż niewidzę znaczącego przesunięcia się kulki pod czujnikiem po zmianie zakresu dzwigni reduktora ( czy ona ma wpaść w jakieś wyżłobienie ? )
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-04-2010, 13:07   

relay napisał/a:
( czy ona ma wpaść w jakieś wyżłobienie ? )

Tak ma wpaść, a może ktoś coś ruszał i przesunął w reduktorze ośkę (są trzy) albo wyciągał całą klapkę i źle włożył koła zębate, które przesuwają ośki?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 03-04-2010, 13:56   

Czujniki w Pajero zamykają obwód po całkowitym wysunięciu się bolca czujnika. Jeżeli jest on wysunięty nie do końca to brak jest pewnego styku i kontrolki, czy też np światła cofania mrugają. Moim zdaniem wystarczy podłożyć pod czujnik podkładkę i będzie, przynajmniej na jakiś czas, OK :)
Pozdrawiam świątecznie :)
_________________

 
 
relay 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 03-04-2010, 14:54   

zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-04-2010, 15:06   

relay napisał/a:
zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę

To już wyższa szkoła jazdy, nie da się tak to opisać, Zadzwoń we wtorek.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 05-04-2010, 12:25   

relay napisał/a:
zbyszek może mieć racje z uwagi na fakt iż przy dokladniejszych oględzinach widać że coś było robione, stąd moje kolejne pytanie: czy jeśli kontrolki wskazują prawidłowo na 2H i 4H a reduktor reaguje na zmianę kolejnych pozycji to istnieje możliwość właściwego sprawdzenia i ustawienia odpowiedniej ośki lub zębatki z 4HLc i 4LLc bez wyciągania skrzyni jeśli tak to proszę o radę


Zbyszek ma zawsze rację !! :)

Jednak jeżeli działają Ci wszystkie napędy bez zarzutu i problemem jest tylko mrugająca kontrolka to po co grzebać w bebechach reduktora :wink: Ja dochodziłem w podobny sposób ze światłem cofania w Pajero II. Wymieniłem czujnik i po roku było to samo. Światła mrugały. Dopiero jak rozkopałem nierozbieralny czujnik, zajarzyłem co jest grane. Bolec musi być całkowicie wysunięty aby był pewny styk !! Można go skrócić lub dać grubszą podkładkę :) Ja dałem podkładkę i stary czujnik i od kilku lat jest spokój :)
_________________

 
 
matys700 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: Budzów
Wysłany: 05-04-2010, 19:18   

Witajcie jestem nowy na forum ale w moim przypadku też migała kontrolka blokady między osiowej pomarńczowa zapalała się i gasła, po dokładnych oględzinach były poprzegryzane przewody podciśnieniowe gumowe i od elektrozaworów, przewody wymieniene nic nie miga napędzy załączają się poprawnie, pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.