Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Walka z rudą
Autor Wiadomość
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2010, 01:08   Walka z rudą

Witam,
przeszukałem cały temat, podyskutowałem nieco z mitsu_pl, ale dalej brakuje mi pełnej informacji.
Czy ktoś miał "przyjemność" walki z rudym paskudztwem w swoim Galu?
Chodzi mi zwłaszcza o klasyk - czyli okolice kielichów. Stan dość poważny - przeżarte na wylot. Dokładne fotki:
http://yfrog.com/5b1006913j
http://yfrog.com/iy1006916bj

Od razu wytłumaczę, że auto nie jest moje (nie dopuściłbym do takiego stanu) - ale figuruje na liście moich zainteresowań. Robota powinna być zrobiona porządnie - Gal jest planowany pod imprezy sportowe i głupio by było, gdyby "coś" nagle odpadło na zakręcie.
Jakie są Wasze opinie, doświadczenia. Jak zrobić, przewidywalne koszta, trudności, problemy na przyszłość.
Czy w ogóle jest sens zajmować się tym?

Pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-04-2010, 01:21   

davyjohn, wszystko jest do zrobienia, nawet wiem co to za auto z tych zdjęć, szczerze robota koszmarna, ale sprawny blacharz sobei z tym poradzi, musisz się liczyć z kosztami rzedu 2000zł, bo trzeba odbudowac kielichy, fartuchy i wewnetrzne wzmocnienia, a przy okazji spojrzeć na stan podłużnic, oczywiscie podejrzewam ze na tym sie nie skonczy, ale 2000zł za same kielichy to tak lekko.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 03-04-2010, 08:43   

Witam. Zobacz jak to, może wyglądać po demontażu, widok może niejednego przerazić: pęka kielich
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11189
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-04-2010, 09:28   

davyjohn, było o tym aucie tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49900

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2010, 10:23   

Po rozmowach z robertdg i mitsu_pl wiedziałem że to ciężki temat, ale w tej chwili zaczynam powoli odpuszczać - jeśli faktycznie "głębiej" powinienem spodziewać się masakry, to już koszta "reanimacji nieboszczyka" (jak to określił mój kolega rajdowiec, który działa w obróbce metali) będą potężne - można spokojnie rzucić kwotę 5'000,- żeby zrobić to wszystko na tiptop.
Spodziewałem się raczej kwoty zbliżonej do 2'000,- ale jak poczytałem o pewniaku, że podłużnica i łączenie grodzi prawdopodobnie "nie istnieje" - to dla mnie to już za ostro.
No szkoda, bo chciałem dać temu autu "drugie życie" - w cywilu prędzej i tak by się gdzieś rozpadło - to już lepiej było by go zrobić do rajdów - tak jak mitsu_pl. Z drugiej strony specyfika przepisów PZM (chodzi o 4*4 w rajdach amatorskich) wyklucza klasyfikację tego typu pojazdów w klasyfikacji generalnej - a za tę cenę można już mieć solidnie zrobione auto, które zarówno powalczy w klasie jak i w generalce.
Miało być "for fun" a skończyłoby się pewnie na zgrzytaniu zębami. Szkoda, bo temat mitsu_pl o Jego przygodzie rajdowej czyta się wspaniale - kto zasmakował rajdów ten wie o czym mówię ;)

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc (zwłaszcza dwóm wyżej wymienionym mitsumaniakom) - ale chyba sami przyznacie, że nawet kupno tego złomu za 2000,- to i tak będzie przesada :P No chyba że jako dawcę - tylko czego - synchro w skrzyni pada, lpg nie wiadomo co zrobiło z silnikiem, ruda szaleje jak głupia, sprzęgło niby po regeneracji, jak znam życie to maglownica albo pompa wspomagania też kończy żywot ;)
A klimatyzacja, fotele i inne pierdoły akurat mi są kompletnie zbędne :P

Pozdrawiam.
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 03-04-2010, 17:37   

a ja np. mam baaaaaaardzo zjedzone progi i trochę na podłogę teraz idzie ruda...
kielichy w dobrym stanie nic tam się nie dzieję, a profi sa takie iż bałbym się kopnąć bo się mogą rozlecieć, w maju daję to do roboty mam nadzieję ,że wyjdzie to w miarę dobrze.
Ale bardzo mnie ciekawi czemu tak od końca przez ok 30cm jest jedna wielka rdza, tak jakby auto było kiedyś zalane z tyłu ,lub nie wiem w śniegu jakąś zimę przycumował całą, nie umiem tego wytłumaczyć
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 03-04-2010, 17:58   

To teraz jedynie możemy się przechwalać kto i jak bardzo ma zżarte progi z tyłu :P Też mnie czeka ta robota ale jak zjadę do PL na wolne :)

OT: Wielka sobota, zagrzmiało, deszczem rzuciło, słońce wyszło i gradzik :P Holandia w kwietniu :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-04-2010, 18:50   

Na ratunek dla takiego Miska jak to E88A wyżej wspomniane to tylko bycie blacharzem lub blacharz w rodzinie bo inaczej to kiepściutko z rudą nie ma się co bawić w środki jakieś lub coś... wypiaskować, porządnie zrobić blacharkę i zabezpieczyć i lakierować wiele osób próbowało innych metod i mieli spokój góra na pół roku lub rok reperaturek nie ma wszystko trzeba robić samemu przechodziłem przez to
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 03-04-2010, 23:03   

a jakby mechanicznie był w dobrym stanie to kupić na części i ładnego swapa zrobić, silnik napęd i wszystko :)
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11189
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-04-2010, 00:20   

jarekrk napisał/a:
a jakby mechanicznie był w dobrym stanie to kupić na części i ładnego swapa zrobić, silnik napęd i wszystko :)

E5,niestety ma inną płytę podłogową,i ciężko by było zamontować tylny napęd :roll:
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-04-2010, 00:30   

nie tak ciężko :D tylko sporo cierpliwości i zapału :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11189
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-04-2010, 11:40   

Wydaje mi się,że nie obejdzie się bez ingerencji w konstrukcję pojazdu.Nie chciałbym się z takim autem spotkać na drodze :?
_________________

 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 04-04-2010, 15:09   

czyli zostaje ćwiartke przespawać z E5 :)


heh nie no żartuje, dzieki za informację bo na temat płyyty podłogowej nie miałem pojecią
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-04-2010, 18:07   

nie ingerujesz w konstrukcje auta :P temat przerabiany na amerykańskim forum galanta :P 30% galantów tam tak jest przerobione jestem w temacie bo właśnie sam to planuje :)
ale nie obejdzie się bez cięcia ale nic wielkiego żadnych elementów konstrukcyjnych :P
no ale bez off topa już :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-04-2010, 10:01   

A ja nie chcę widzieć miny nowego właściciela E88A jak przystąpi do "lekkiej naprawy blacharskiej" :?
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.