Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] falujące obroty przy zwalnianiu.
Autor Wiadomość
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 06-04-2010, 17:35   [E33A 2.0] falujące obroty przy zwalnianiu.

Witam,

Zmieniłem przez święta świece zapłonowe i filtr powietrza po czym zaczęły mi falować wolne obroty. Już wcześniej występowało u mnie dziwne zjawisko, że zwalniając, wrzucam na luz i obroty są na poziomie 600 RPM do momentu, aż się nie zatrzymam, wtedy wskakiwały na swój normalny poziom ~800 i było ok, ale za każdym razem jak wrzucam na luz i zaczynam hamować obroty spadały do zbyt niskiej wartości, a po zatrzymaniu do swojej normalniej.
Teraz, po zmianie w/w rzeczy problem jest ten sam tylko, że obroty nie spadają na ~600 RPM i trzymają się tak do zatrzymania pojazdu, a falują w zakresie ~400 - ~700 i kilka razy zdarzyło się nawet, że auto mi zgasło, bo tak nisko poleciały (poniżej 400 RPM).
Gdzie może być przyczyna? Filtry i świece wymieniłem na porządne, markowe.
Czy czyszczenie przepustnicy rozwiąże ten problem, czy może wina leżeć gdzieś indziej?

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 06-04-2010, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
oran 
Forumowicz
Mitsu


Auto: Galant 4G63 SOHC Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-04-2010, 18:06   

Masz gaz? Bo mi się to samo działo ale na gazie.
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 06-04-2010, 18:16   

nie, nie. Sorki, zapomniałem dodać, że silnik to 2.0 4g63 bez gazu.
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Gregor NEB 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant IV GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 27
Skąd: Weklice
Wysłany: 06-04-2010, 20:25   

kolego możesz miec peknietą membrane w serwo lub wąż od podciśnienia i ciągnie lewe powietrze miałem taki motyw w passacie
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-04-2010, 20:41   

Gregor NEB napisał/a:
kolego możesz miec peknietą membrane w serwo lub wąż od podciśnienia i ciągnie lewe powietrze miałem taki motyw w passacie

Najwyraźniej Passaty tak mają :D

Czyszczenie przepustnicy, regulacja wolnych obrotów i TPSa rozwiążę sprawę na pewno :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 08-04-2010, 15:22   

Ok, dzięki chłopaki.
Postaram się w takim razie sam przeczyścić przepustnicę i wyregulować wolne obroty wg 'przepisu' na stronie Krzyżaka. ;)
Nigdy tego nie robiłem i zastanawiam się czy dam radę, czy jest to może ciężkie do zrobienia, a wydaje się tylko takie łatwe?
I jeszcze, jakim środkiem najlepiej przeczyścić przepustnicę? Jakiś penetrator pokroju WD-40 będzie doby, czy lepiej czymś innym?
Aha, jakby udało mi się wyregulować te obroty, a nie zamierzam nic grzebać przy tym zaworze EGR to coś się stanie niedobrego?
Jeszcze raz z góry dzięki.. :)

Jeszcze coś. Ten manual Krzyżaka jest pod silnik 4G37, a ja mam 4G63. Wszystko będzie tak samo, bo ze zdjęć wydaje mi się, że powinno być git?
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 08-04-2010, 22:56   

Przepustnicę możesz wyczyścić środkiem do czyszczenia gaźników, lub też zmywaczem do tarcz hamulcowych. Środków pokroju WD-40 nie polecam, są dobre do zardzewiałych śrub, ale nie do czyszczenia przepustnic. Możesz śmiało robić wszytko według manuala od Krzyżaka.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 13-04-2010, 11:57   

W sobotę ze względu na przykre wydarzenia, miałem dużo czasu. Kupiłem jakiś środek do czyszczenia gaźników za 15zł, przeczyściłem tą przepustnicę i udało się! :D
Auto odpaliło od razu, rozgrzałem silnik, jazda próbna i wszystko hula.
Nie regulowałem obrotów, ale chyba nie będę tego robił, bo już w ogóle nie falują i trzymają się ~800-1000 w zależności od obciążenia, więc wydaje mi się, że jest ok. :)
Mam też wrażenie, że jakby lepiej się teraz Galuś zbiera. :twisted:

I fotki nawet mam! :)
PRZED:

PO:

Szczerze to spodziewałem się tam jakiejś smoły czy masy syfu, a ku mojemu zaskoczeniu nie była chyba aż tak brudna.. :? ale mimo to po wyczyszczeniu efekt w 100% satysfakcjonujący. :D

Dzięki wszystkim za pomoc i rady.
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.