| Przesunięty przez: arekp 01-02-2007, 09:04
 | Nawiew padł Carisma 1.8GLX sedan '97 pomocy!!! | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bescen [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2007, 01:00   Nawiew padł Carisma 1.8GLX sedan '97 pomocy!!! |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Jakiś czas temu padł mi całkowicie nawiew w Carismie z manualna klimą.
 Otóż któregoś ranka włączyłem samochód i zauważyłem ze nawiew całkowicie nie działa.
 Po wyłączeniu i włączeniu wozu ponownie zaczął działać. Od kiedy po tamtej jezdzie zgasiłem wózek nawiew już nigdy nie zadziałał. Co to może być? Klima działa ale nie ma co jej wtłaczać. Czuje lekki powiew jedynie jak w miarę szybko jadę bo wtedy siłą rzeczy wwiewa do środka pęd powietrze.
 Bezpiecznik pod maska jest OK.  Czy może to być bezpiecznik wewnątrz skoro raz jeszcze zadziałało zanim definitywnie padło? Czy dysponujecie jakimś schematem, który z tych bezpieczników od czego? Boje sie oddać do elektryka żeby nie stwierdził ze to jakiś "moduł" itp. i nie wiadomo ile skasował jak to jest drobnostka jakaś.
 Jest to tym bardziej uciążliwe jak pada deszcz czy śnieg bo nic nie widze tak mi parują szyby jak nie jadę dość szybko żeby cokolwiek wiało plus łeb mi urywa wiatr wiejący przez otwarte okno.
 Z góry dziękuje i pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2007, 05:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | witaj 
 BTW, skąd wiesz, że bezpiecznik jest ok, skoro nie wiesz do końca, który jest od czego?
   
 
 cały schemat bezpieczników masz rozpisany w dziale FAQ carismy
   
 po drugie mógł ci paść przełącznik nawiewu
 po trzecie może to być padnięty silnik dmuchawy
 po czwarte może to być uszkodzona wiązka (coś nie styka)
 
 
 będę w domu ok 20, to dostaniesz schemat el. układu klimy
   |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bescen [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2007, 10:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za ospowiedz i czkeam na schemat. mowilem ze bezpieczniki pod maska sprawdzalem rzecz jasna a tam raczej wszystko obrazkowo wyjasnione.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2007, 16:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | dodatkowe bezpieczniki klimy masz tutaj: 
  jeśli jeszcze do nich nie zerknąłeś |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2007, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 
 •	A15 – system oświetlenia wnętrza
 •	A582 – skrzynka rozdzielacza
 •	A991 – moduł sterowania, sprężarka chłodzenia
 •	B543 – czujnik temperatury powietrza
 •	E417 – podświetlenie, przełącznik dmuchawy
 •	F1 – bezpiecznik 1
 •	F12 – bezpiecznik 12
 •	K36 – przekaźnik dmuchawy
 •	M3 – silnik dmuchawy
 •	R4 – rezystor dmuchawy
 •	S1 – włącznik zapłonu
 •	S10 – przełącznik klimatyzacji
 •	S8 – przełącznik dmuchawy
 •	X25 – wtyk rozdzielacza
 •	A1754 – skrzynka przekaźników ABS
 •	A6 – sterownik silnika (ECU)
 •	A888 – skrzynka bezpieczników Maxi
 •	A963 – skrzynka bezpieczników
 •	F17 – bezpiecznik 17
 •	F2 – bezpiecznik 2
 •	F7 – bezpiecznik7
 •	K225 – przekaźnik – dmuchawa skraplacza powoli
 •	K233 – przekaźnik wentylatora chłodnicy
 •	K238 – przekaźnik – dmuchawa skraplacza szybko
 •	K264 – przekaźnik sprężarki
 •	M199 – silnik dmuchawy skraplacza
 •	S771 – przełącznik dwuciśnieniowy
 •	Y2 – sprzęgło sprężarki klimatyzacji
 |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomecki [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2007, 07:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | jeśli jeszcze do nich nie zerknąłeś | 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | BTW, skąd wiesz, że bezpiecznik jest ok, | 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Otóż któregoś ranka włączyłem samochód i zauważyłem ze nawiew całkowicie nie działa. Po wyłączeniu i włączeniu wozu ponownie zaczął działać
 | 
 
 Na bank bezpieczniki są dobre, skoro raz działa raz nie działa. Wgląda to na mój przypadek. Wszystko było w porzadku i z bezpiecznikami i z silnikiem nawiewu.
 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Naprawine !!! NARESZCIE! 
 Panowie oto opis działań.
 Rozebrałem chyba co wszystko ma wspólnego z nawiewami. Żadnych liści, żadnego paskudztwa. Bezpieczniki w porządku, ale - napięcia brak... Na początku myślałem, ze kable gdzieś się przepaliły, ale nie. W końcu się poddałem. Wsiadłem w auto i pojechałem do znajomego elektryka. Ten spojrzał, pokręcił nosem, tu sprawdził, tam sprawdził i po godzinie czasu wyjmuje jakiś przekaźniczek. Nawet nie wiem gdzie on był, powiedział mi tylko elektryk, że jest po drodze pomiędzy przełącznikiem, a silnikiem nawiewu, a że sterowanie jest masą dlatego nie mógł tak szybko do tego dojść. Oczywiście przekaźniczek został wymieniony z Siemens'owego na jakiś polski (bo tylko taki mogłem dostać wczoraj na terenie Zgorzelca). Nie obeszło się bez rozebrania połowy deski rozdzielczej. Przekaźnik śmierdział ekstremalnie spalenizną.
 Łapanie nawiewów przy nagrzaniu i mocniejszych zwrotach auta tłumaczy zwykłe dogorywanie przekaźnika. Dostałem w prezencie tego spalusa. We wtorek zamieszczę fotkę gdzie to jest i jak wygląda....
 Także elektrycy górą, bo dzięki nim znowu lubię swoje auto
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2007, 14:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli raz dziala a raz nie i np w trasie zaczyna dzialac to silniczek pada od nawiewu, a czemu w trasie dziala - bo ped powietrza go ruszy i dalej juz smiga |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2007, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tomecki napisał/a: |  	  | Na bank bezpieczniki są dobre, skoro raz działa raz nie działa | 
 
 A ty nie doczytałeś, bo :
 
 
 
  	  | bescen napisał/a: |  	  | Od kiedy po tamtej jezdzie zgasiłem wózek nawiew już nigdy nie zadziałał. | 
 
 
 
   |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bescen [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2007, 05:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | w trasie tez nie dziala nawiew, po prostu jest wiekszy ped i wiecej powietrza sie dostaje do kabiny. wiatraczek sam w sobie nie dziala wcale po tym jak raz jedyny zadzialal. poczekam az kolega z forum tu zamiesci zdjecia gdzie jest i jak wyglada ów przekaznik i wezme sie do roboty. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MakroSerwis   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant i inne
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sty 2006
 Posty: 37
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2007, 23:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja podejrzewam szczotki w silniku dmuchawy, lecz najpierw trzeba oczywiście sprawdzić jej zasilanie - jak piszą koledzy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dymek   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Lis 2009
 Posty: 41
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2010, 11:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego Chooper !!!!! 
 A co to za schemat .....  bo to nie z manuala ... przynajmniej tego dostępnego na forum
   Ciekawy po prostu jestem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ziutekmb   Nowy Forumowicz
 
 Auto: 1.6 16v 1997r Carisma GLX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Wrz 2009
 Posty: 11
 Skąd: Kozienice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2010, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego jeżeli padła ci dmuchawa to przyczyna takiej rzeczy jest na 99% przekaźnik który znajduje się pod lewym kolanem kierowcy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szkbury [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2010, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może ktoś mi pomoże/doradzi? 
 Mam cari 99 po lifcie. Od jakiegoś czasu nawiew mi się czasami nie włącza. Aby w takiej sytuacji go włączyć muszę najechać na jakąś nierówność albo dziurę i wtedy zaczyna działać.
 
 Podejrzewam, że gdzieś coś nie styka...
 
 Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mam szukać przyczyny? Co to może być i jak to sprawdzić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fofo   Nowy Forumowicz
 fofo
 
 Auto: Carisma 97 90 KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Cze 2021
 Posty: 1
 Skąd: Kania Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2021, 18:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety u mnie od kilku dni brak nawiewu, na kostce od dmuchawy brak napiecia, bazpiecznik i przekaznik sprawne, jak wysunalem wtyczne od przelacznika mocy nawiewu nie wykrywam na niej zadnego napiecia, ktos jeszcze odwiedza to forum i cos podpowie ? 
 Cari PRzed lift 1.6 90 KM, 97 rocznik
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2021, 18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | A na najwyższym biegu też nie działa   |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |